Hoofdsponsor

1/32 Life at the end of the 18th century, early 19th century [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Pascal waar haal je het toch allemaal ? Geweldig man
Marc
 
Pascalleke,vriend ge blijft mij verbazen ...petje af voor die verzorgde werk..!!

Grtz yves,
 
Mooi, ergens mis ik wel de loodfolie die gebruikt wordt om de overgangen af te dichten bij de dakkapel, zowel bovenaan als op de zijkanten
 
Mooi, ergens mis ik wel de loodfolie die gebruikt wordt om de overgangen af te dichten bij de dakkapel, zowel bovenaan als op de zijkanten

Is aan gedacht en subtiel aanwezig maar pas nu geschilderd.

Bedankt Yves en voor mij is het dak af.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Toch weeral een knaller hier he
Hopelijk breng je het zondag mee ?
grt
Marc
 
Heel mooi gedaan !! en met het stapeltje foto's goede bouwreferentie :)

groet ;)
 
Heel mooi Pascal en prachtig geschilderd ook. "Just echt" zeggen ze bij ons.
Juist nog wat mosverwering hier en daar op het dak maar ik ben er van overtuigd dat je dat al voorzien hebt.
 
Spijtig dat ik niet op de ledendag kan zijn anders kon ik het misschien in het echt bewonderen.Ongelooflijk waar je het vandaan blijft halen,gewoonweg prachtig.
Marc S
 
Bedankt mannen
Erwin: dit zal een vraag zijn tijdens ledendag .
1/ Er was nog geen sprake van zure regen.
2/ Lood werd al gebruikt wat later ijzer werd door de hoge kostprijs maar !!! is het niet zo dat door het lood op het dak het mos geen kans kreeg om zich vast te zetten??.
Vind niet genoeg info voor verwering van die tijd en wacht ermee tot ik een schilderij vind of informatie.
Stof is een zekerheid en lichte strepen van regen ook maar niet zo uitgesproken denk ik.
 
Je hebt mijns inziens gelijk om spaarzaam met de verwering om te gaan.
Wij zien in onze tijd prachtig verweerde oude gebouwen, maar daar is inderdaad
soms al een paar honderd jaar aan vervuiling vanuit de atmosfeer aan vooraf gegaan.

Jouw gebouw is nog 'jong' en zal er nog redelijk fris uitzien neem ik aan.

Bepaalde mossoort wil zich meen ik wel vestigen op lood, Korstmos bijvoorbeeld.

Vond een stukje over zulks toegepast bladlood.
Is geschreven uiteraard naar de situatie van de huidige atmosfeer, maar toch wel interessant.
Onderaan staat iets over mos op lood. Lees hier het artikel

ongelood groetje ;)
 
Dank u

Peter: Heb een paar foto's zw/w gevonden met goede voorbeelden.
Het doen zal wat anders zijn.
Na Xavier zijn opmerking is er serieus nagedacht over het feit dat de poort hier niet op zijn plaats was in de vorige huidige vorm en in het groen.
Niet dat er geen parken waren maar het plaatje klopte gewoon niet vandaar dat, met wat weg te halen en een muur te zetten de poort een andere invulling krijgt die correcter is .
Verder ben ik een sukkel in het uitleggen van hoe ik iets doe maar foto's lossen dit gelukkig gedeeltelijk op.




attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Pascal ziet er weer enorm uit , het is wel een tamelijk groot dio maar wel geweldig
 
Ben eens terug moeten scrollen naar het eerste ontwerpidee en eerlijk, nu dat het dio zal uitgebreid worden met het prachtige huis, zie ik de tweede opstelling met de volle muur ook meer zitten.
Sluit niet uit dat er achter de muur in de tuin wel een boom kan komen natuurlijk, denk maar aan de ommuring van het koninklijk verblijf in Laken.
Goed bezig Pascal.
 
Ziet er zo veel beter uit.achter de muur kan je nog een heel scala aan mogelijkheden maken
 
Sterk bezig moatje , misschien heb je hier iets aan , véééééééééééél voorbeelden , een 10 jaar terug toen ik nog veel laswerk/constructie deed in opdracht(en) , haalde/bestelde ik m'n onderdelen hier altijd :) . Trouwens voor ieder die zich wil wagen aan smeedwerk - scrathmodelbouwen , scrol links naar beneden tot aan smeedwerk en zie dan de sub-items ;) , zou zeggen kijk en geniet ...

https://www.meert.be/producten.php?catno=288_562_1116&lang=NL
 
Laatst bewerkt:
Blij dat jullie het goed vinden want hou rekening met opmerkingen en zal er zeker in mee gaan als die gegrond zijn.
Bedankt voor link Filip.
Volop in de voorbereidingen en intussen om droogtijden te respecteren begonnen aan gendarme.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan