Hoofdsponsor

1/32 Life at the end of the 18th century, early 19th century [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooie arbeid kerel !!
wat gebruik jij als referentie, zie ik een architectuur boek op de achtergrond (laatste foto) ?
 
Bedankt mannen en we gaan verder.
Xavier : Ik verdun die niet en denk dat dit niet mogelijk is.
Peter: Het boek is in deze niet echt bruikbaar.
Nu als reverentie van die periode kijk ik naar assassins unity .(jawel de game)
Het spel was op zich niet geweldig maar Parijs is perfect na gebouwd ( was hun stokpaardje) en je kan de straten zo vergelijken.
verder : de scharnieren zag ik in de serie Napoleon en was gewoonweg dit simpel systeem alsook de sluiting met de handvaten wat ik heb uit een documentatie en is 18 de eeuw. (fijner afgewerkt wel maar het systeem klopt.
Het witte gedeelde moet ik nog insmeren maar om u een idee te geven wat het later wordt.




attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Onze architect Pascal is weerom goed op dreef, lijkt toch echt jouw ding te zijn.
 
Je bent weer heerlijk aan het bouwen, mooi resultaat
 
Inderdaad erg mooi werk
 
Als architectuur (=een van mijn grote voorliefdes) inderdaad een favoriet onderwerp van je is Pascal, zou ik je in overweging willen geven eens een jugendstilpand te maken (jugendstil = art nouveau). Heel moeilijk, maar waarschijnlijk meteen een prijspakker in jouw handen.

Voorbeeld van art nouveau in Parijs:

42171361.jpg

(Ik heb ergens een eigen foto van die deur, maar staat op oude computer; hopelijk heeft auteursgerechtigde geen probleem met het plaatsen van de foto, puur wegens referentieredenen. Zo wel, dan zal ik de foto op eerste verzoek verwijderen. Ik heb de foto hier vandaan: http://backinparis.canalblog.com/archives/2009/07/25/14514749.html )
 
Die passie hebben we dan gemeen Roy.
Loop dan ook al eens tegen een licht of verkeerspaal in mooie oude straten. (eender waar)
En ben er naar toe aan het werken diorama per diorama ga ik wat verder.
De serie poirot is een van mijn favorieten ,alleen al voor de details die ze hanteren
 
Aanstaande forummeeting eens een wandeling organiseren met gelijkgestemden door Cogels-Osylei? :)
 
Dat is 1 van de mooiste straten van Antwerpen he Roy ? Ik sta echt verstomd dat gij dat wist
Marc
 
woon er 20 min van met fiets maar is toch met de jaren wat veranderd.
 
Prachtig net een binnenkoer van een oud herenhuis
Marc
 
Dank u Marc.
Het tussenverdiep is los om gemakkelijker te kunnen werken daar de ramen open gaan staan zal ik trachten wat meubels te maken (met de nadruk op trachten).

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Amai Pascal,echt bewonderingswaardig wat je hier weer voor mekaar krijgt!
Gebouwen is wel uw gading precies?
Die scharnieren zijn ook ferm bedacht,het ganse geheel eigenlijk...als ge ooit eens ne workshop geeft,I'm in..!!
Domme vraag eigenlijk of heb erover gelezen maar is da gyproc waar ge mee werkt omdat ik die netgaas op de hoeken zie?

Grtz yves,
 
Thank's Yves.
Het gaas is van de gyproc maar gebruik steeds de allesvuller wat goed resultaat geeft.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ja, Pascal, je mag bij mij ook parket komen leggen hoor!!!
 
:D Bedankt wou dat ik zelf zo een parket had :P

Het zat me niet mee in de bouw door de maskol die ik te ruim aangebracht had aan de ramen. ook viel mijn euro dat de binnenkant raamhout geschilderd had moeten zijn .
dus ramen vitrine opnieuw gedaan met dit resultaat.
De ramen van verdiep hebben ongelukje gehad en zullen ook opnieuw gemaakt worden.
Ik heb Murphy vriendelijk gevraagd om weg te gaan. :$

attachment.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan