Hoofdsponsor

1/32 Life at the end of the 18th century, early 19th century [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb dezelfde bedenking als Ron.
Zou een Dr. met een zwaard rondlopen?

De tas ziet er wel goed uit.
 
Bedankt voor het kijken en de bedenkingen mannen.
IK weet eigenlijk niet of dokters speciale kledij hadden in die tijd en vind daar weinig of niets over.
Het was omdat ik op zoek was naar een tas uit die tijd en kwam op deze uit ( een artsentas) vandaar dat ik hem dokter maak maar dit hoeft eigenlijk niet en is het gewoon een man met een tas .
Het is geen verhaal maar gewoon een moment in die tijd die iedereen kan invullen zoals men wil.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Man met tas stuken beter :) hoewel een dokter wel nodig is als ik naar dat jongetje kijk.
 
Nou als ik toen dokter was, en op visite op donkere wegen zonder enige straat verlichting, met zoveel zilver in die dokters tas. EEn zwaard is niet ongewoon denk ik, je kan halsafsnijders tegen komen, beurssnijders en ongewapend over straat gaan oei...
Ruiterlaarzen zonder paard, die paard kan in de stal staan, midden in de stadsstalling, en de laatste honderd meter even lopen. EEn dokter op en paard was geen uitzondering, althans niet hier in deze omgeving, waar men dus niet alleman met koetsjes rijd. Ook zulke plaatsen zij in het Dortse nog te zien(bewaard gebleven), een paarden stalling, midden in de stad
 
Vind die jonge zwerver/bedelaar wel goed gevonden maar zou men die niet weggejaagd hebben uit de betere buurt in die tijd?
 
Mooi betoog Aris en aannemelijk.
Ik veronderstel dat de straten van iedereen zijn en dat armoede nu eenmaal een kwaad is van alle tijden.
Maar hier heeft hij misschien onverwachte vriendschap ?

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Zo zie je maar hoe iedereen op een andere manier naar een dio aankijkt :22:
En voor zichzelf een verhaal maakt van wat er te zien is, dit met de kennis die men heeft/verwerft over het onderwerp....

Het ziet er steeds beter en beter uit, en het verhaal wordt uitgebreider en uitgebreider..... ;)
 
Een nieuw verhaal van Suske en Wiske grapje hoor
Ziet er fantastisch uit net een sprong in de tijd terug
Marc
 
Zo zie je maar hoe iedereen op een andere manier naar een dio aankijkt :22:
En voor zichzelf een verhaal maakt van wat er te zien is, dit met de kennis die men heeft/verwerft over het onderwerp....

Het ziet er steeds beter en beter uit, en het verhaal wordt uitgebreider en uitgebreider..... ;)

Heel juist Xavier maar vond hem zo heerlijk verschillend met die andere figuren.

Als nieuw album van Sus en Wis stel ik voor "het sjofele schoffie" :D
 
Bedankt mannen en wat een prachtige titel voor strip.
Het meisje zal niet gebruikt daar ik niet tevreden ben over proportie van figuur.
Voor C. is het een kleine volwassene in plaats van een kind en geef haar gelijk in deze .
Na deze dame komt er nog 1 figuur en dan is de straat voor mij genoeg bevolkt en kunnen we beginnen aan plaatsen en meer bevuilen van straat.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik overweeg om nog verder te gaan op eerste verdiep maar dat zal na Putte zijn waar ik het voor de eerste maal eens wil inzetten om reacties op te vangen.
 
Succes in Putte, Pascal! Het zal zeker lonen. Je hebt gelijk dat je dat meisje niet gebruikt, de armen zijn te lang.
 
Weerom prachtig Pascal en veel succes gewenst in Putte.

Als je overweegt om een figuur op de bovenverdieping te plaatsen waarom dan geen kat die voor het raam zit en naar de beweging op straat kijkt? Misschien iets minder goed zichtbaar door de balustrade voor het raam maar het zal toch opvallen.
 
Ben uiteraard nieuwsgierig om het daar te kunnen aanschouwen
We zien ons daar wel ik verheug me erop
Marc
 
Het is een idee Erwin.
Dank u mannen en hier een totaalbeeld zoals ik het in gedacht had voor de straat.
Paardenresten zijn aangebracht en nog wat natuurlijke zaken.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Prachtig Pascal, ik doe het je zeker niet na.
 
Ziet er geslaagd uit, gebeurd van alles dus veel te zien. Het enigste wat ik nog zal doen is er een mooi sierlijstje op aanbrengen een simpele toevoeging maar maakt het wel een stuk netter afgewerkt.
 
Hey,

Pascal, dat wordt prijs, zeker weten man... :)
Knap uitgevoerd en wanneer het eens zichtbaar wordt in zijn volle glorie, man, waouw….;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan