Hoofdsponsor

1/35 Tunis 1943. Montgomory? Not seen yet... [wip]

D-DAY 1944

Well-known member
Registered
Lid geworden
11 nov 2011
Berichten
1.676
Voor mijn nieuw project laat ik Europa even liggen en ga ik naar het midden oosten.

Het situeert zich in Tunis, de hoofdstad van Tunesië. Tunis is net ingenomen door het 1ste Amerikaanse leger onder het bevel van Patton.

Eerst wat opzoek werk uitgericht, dit is één van de gebouwen die me wel bevalt.
Van mini art:

attachment.jpg

Ik ga dit natuurlijk zelf bouwen, met jawel Balsa foam.

attachment.jpg

De volgende gereedschappen zijn nodig voor het basis teken en uitsnijwerk.

attachment.jpg

En zo ziet de eerste stap er nu al uit.

attachment.jpg

op naar de volgende stap, het infrezen en uitwerken van de gevel.

Grtz Bart.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat snap ik nu werkelijk niet, dat je een voorbeeld van een kitproducent gebruikt om na te bouwen... een diorama is toch juist bij uitstek de gelegenheid om zelf iets origineels te creëren... Pak desnoods een ander stuk van ditzelfde gebouw. Nu heb je straks met veel pijn en moeite iets gebouwd, wat in iemand anders' diorama er nagenoeg hetzelfde uitziet: een in serie geproduceerd stuk muur.

Dat gezegd zeggende, ieder z'n ding. Maar feedback op dat ding, is iets waar je misschien toch iets aan hebt. Ik vind dit echt zo zonde van je tijd...
 
Gebeurd niet vaak maar ben het eens met Roy eens :) Op zich kan het geen kwaad om iets te kopiëren als je voor het eerst met een diorama aan de slag gaat alleen ben je die fase al voorbij en creatief ben je genoeg om iets anders te maken gezien je vorige werkje. Maar volg het toch wel.
 
Met zo'n stuk balsafoam kan je gewoon een foto nabouwen ook. Ik vraag me wel af welk voertuig er op het dio komt.
 
Jullie hebben gelijk, zelf ontwerpen is leuker. Misschien mezelf er iets gemakkelijk vanaf gebracht.
Dus heb ik het gebouw in 2 gesneden en er ander gebouwtje van gemaakt.
De eerste fotos, t'is nog maar een dryfit en zeker nog niet afgewerkt.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Hier en daar moet er nog bijgewerkt worden, deuren, raam, plafond en vloer plaatsen.

Grtz Bart.
 
Yes! Stuk beter zo... mijn mening is nooit zo bescheiden he ;)
 
ah, je ben dan ook Nederlander ;-)

persoonlijk zie ik ook wel liever een copie met eigen touch dan een 1/1 kopie...
 
Yes! Stuk beter zo... mijn mening is nooit zo bescheiden he

ah, je ben dan ook Nederlander ;-)

en advocaat, die twee samen = nooit bescheiden.

Sorry Roy is een beetje een voorzet geven en dan naast de goal gaan staan, gelukkig kan ik beiden wel hebben en misschien is "nooit bescheiden" wel een synoniem van zelfbewust.

Bart; ziet er al goed uit, persoonlijk werk ik wel graag met dit materiaal. Vergeet wel niet je gereedschap af te wassen na gebruik, dit materiaal veroorzaakt enorm snel oxidatie "lees roest"
 
Ik lees hier met een glimlach op het gezicht :)

Moet wel toegeven dat ik bescheiden kán zijn, alleen ik ben er niet zo bedreven in.

Maar ik ben blij dat wat dit gebouw betreft, toch een eigen weg wordt gekozen.
 
Ik vind dit geveltje veel leuker dan het oorspronkelijke.
 
Leuk ;) je eigen creatie is ook goed gelukt en biedt (denk ik) ook meer mogelijkheden qua diorama opbouw

veel plezier
 
Huisje biedt wel enkele mogelijkheden maar deze maal zal je een interieur nodig hebben.
 
Stukken beter zo :)
 
Zeer mooie start hier Bart ziet er goed uit ben benieuwd naar de volgende stap😉😉
 
weeral de zoveelste keer dat mijn bericht niet tot het forum geraakt raar , gisteren hier gepost niks gezien
Ok opnieuw dus
Veeeeeeeel beter echt goed
Doe zo verder het ziet er schitterend uit
Marc
 
Ik zet mij er weer graag bij om te volgen Bart.
 
Deze ga ik volgen,kan bijleren hier...goed bezig Bart 😉
 
Als er nog ne zetel vrij is ga ik deze ook mee volgen,leerstof voor in de toekomst!!

Grtz yves,
 
Om te zien hoe groot mijn plankje moet zijn ben ik ondertussen ook begonnen aan het tweede gebouw, een soort van toren met een bijgebouw.

Eerst alles uit getekend op papier en dan de maten over gezet op de Balsa foam, zo ziet het er dan ongeveer uit.

attachment.jpg

Vervolgens de deur en het raam uitgezaagd met de figuurzaag, waarom met de figuurzaag? Met een mes zou er kans op breken zijn.
Nadat de deur en het raam eruit waren, de delen die lager liggen weggenomen met de frees.

attachment.jpg

Dan de deur en het raam nog wat bijgewerkt met de vijl, hout rond de deur en het raam geplaatst. De muren van de dakterras erop geplaatst. Dan nog eens met de frees hier en daar wat "plaaster" weggenomen zodat de onderliggende stenen konden gekrast worden.

attachment.jpg

Volgende is de zijgevel en het bij gebouw maken.

Grtz Bart.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan