Hoofdsponsor

1/35 Tunis 1943. Montgomory? Not seen yet... [wip]

Met alle respect voor de opmerkingen van de mede forumleden zou ik graag een bedenking willen toevoegen.

Waarom zijn we zo gefixeerd op het maken van een esthetisch verantwoord diorama. Het dagelijkse leven en zeker de natuur zit vol met imperfecties. Ik denk zelfs dat een "foutje" in een diorama er kan voor zorgen dat het opvalt in de militaire massa want geef toe, er zijn heel veel militaire diorama's. Voor mij persoonlijk zijn die allemaal hetzelfde bij een bezoek aan een beurs, hoe mooi ze ook gemaakt zijn.
 
De waterput is klaar, nog nog schilderen en dan op zijn plaats brengen op de dio.;)

attachment.jpg

attachment.jpg

Er moet natuurlijk ook nog een emmertje en een katrol met touw aankomen.

Grtz Bart.
 
Ziet er nu al uit alsof je hem direct kan plaatsen, heel mooi.
 
Bedanken mensen, de stenen zijn ingeschilderd en een fijn laagje matte vernis erover gespoten.
ook is de houten tak geschilderd.

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg

Volgende proces is het verweren van de stenen en hem dan op zijn plaats brengen.

Grtz Bart.
 
De put ziet er mooi uit.
Als het al een oude put voorstelt, dan kan je misschien de tak in het midden iets dunner maken (door slijtage van het touw...)
 
Ben benieuwd naar verwering.
 
Vorig weekend verder gedaan aan deze dio, maar de dochter had de camera mee naar Nederland dus kon ik geen fotos maken.

Wat heb ik allemaal gedaan. Om te beginnen de waterput verder afgewerkt met drybrushen van verschillende grijs en rode tinten.
Daarna begonnen aan het grondwerk, dit liep niet zonder slag of stoot, de koffiegruis bleef niet echt op zijn plaats. Na verschillende lagen met verdunde lijm liep alles een beetje beter.
De volgende stap was dan stenen en het gebouw, de waterput op zijn plaats brengen.
Gisteren dan het hele grondwerk met Dark Yellow gespoten, om dan verder te gaan met het drybrushen en de pigmenten.
Vandaag de plantjes en het gras aangebracht.

Het volledige plaatje
attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


De waterput op zijn plaats maar moet wel nog verder afgewerkt worden.
attachment.jpg


En dan de kleine plantjes, ontworpen uit plastiek planten van IKEA. Nu ga ik graag mee naar IKEA zie.:D
attachment.jpg

attachment.jpg

Volgende werken: katrolletje met touw en emmer voor de waterput. Figuren en de M3 Lee uiteraard.

Grtz Bart.
 
Er staat wel veel gras...
Ik zou daar iets minder van doen en iets meer stenen & rotsen...
Ook in een oase is dit meer de grondbedekking ;)
 
Mooi werk tot dusver en volg met veel plezier en aandacht.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan