Hoofdsponsor

1/35 Tunis 1943. Montgomory? Not seen yet... [wip]

Ik denk dat je de vloer en muur wel kan bijwerken.
Kan je die nog verhogen naar het niveau van de 2 planken op de voorzijde ?
Daarna op de achterzijde van de muur het baksteenwerk met wat plamuur bewerken zodat het lijkt dat het plafond overloopt.
Verder de zijkanten van de beton opruwen, en meer betonijzer voorzien.
Hier ook een voorbeeld foto:
attachment.jpg
 
Waren de vloeren van de huizen in die tijd niet van hout? Plankenvloer op houten balken die je dan soms op de verdieping er onder kon zien?
 
Er zal zeker wel gewapend beton geweest zijn in de huizenbouw, zeker ook in Tunis, maar een houten gebinte zou het in mijn ogen knapper maken en zeker een toegevoegde waarde betekenen voor je dio.
 
Een houten vloer en balken zal zeker realistischer overkomen in een huis opgetrokken in zandsteen of baksteen.
Er zal inderdaad reeds gewapend beton bestaan hebben en gebruikt zijn in Tunis in die tijd maar dan in combinatie met steviger muren al dan niet ook vervaardigd in beton.
Ben blij dat je het ook ingezien hebt Bart, ik wil hier zeker niet als de boeman overkomen, enkel helpen.
 
Maar dan ook een houten vloer, beton wil dan niet.....
 
Okee mensen de kogel is door de kerk, of beter door het huisje;).
Het wordt een houten vloer rustend op balken, wel nog even referentie foto's erop na zien zodat ik geen onherroepelijke fout meer maak.

Oh Erwin, overkomen als de "boeman"? Zeker niet, is het niet de bedoeling om met de reacties van andere collega's te verbeteren waar nodig?
Ik neem de reacties ter harte en als ze terecht zijn dan probeer ik de fouten te verbeteren.:)

Grtz Bart.
 
Ik weet niet of het in Tunis gebruikt werd of in Belgie. Er zijn ook nog een andere soort steen/beton vloeren. Dit zijn staven 10 cmx10 cm van ca 1 meter lang, die van binnen deels hol zijn en deels kanaaltjes. Die worden op elkaar gemetseld, (tussen staanders) als een muur met een stuk betonijzer er tussen. Na droging liggend geplaatst op de etage en boven afgestort met beton en onder gestuct.
Is veel toegepast voor, tijdens en na de tweede ww, eerst in flats. Daarna wegens houtgebrek in gezinswoningen. Bij sloop vallen wel weer de holle kokers op, verder lijkt het wel hoe je ontwerp was
 
Dat noemen ze in Belgie "koningswelven " in mijn huiszijn die gebruikt , maar eerlijk ik weet niet of ze dat ginder toen al kende he dan is mijn voorkeur een houten vloer , zoals ze vroeger hier ook deden he
Marc
 
T'is al een tijdje geleden dat ik hier nog aan verder gewerkt heb, nu toch de tijd terug gevonden.
Na wat opzoek werk voor de vegetatie, ben ik op een jawel palmboom uitgekomen.:wub:

Zo hier is de eerste palmboom

attachment.jpg

attachment.jpg

Met een Willy's er bij om de schaal duidelijk te maken.

attachment.jpg

attachment.jpg

De palmboom is volledig zelf gemaakt, ze is opgebouwd uit bloembind draad voor de stam en voor de bladeren heb ik papier gebruikt.
Gzrt Bart.
 
Alvast een geslaagd werkje die palmboom :)
 
Wel een verwarrende achtergrond, maar in ieder geval een prachtige boom. Nu wordt het wel een hoog diorama.
 
De boom komt zeer realistisch en overtuigend over ;)
Mooi werk..
 
Aan deze heb ik ook een beetje veder gewerkt.:P

attachment.jpg

Zo staat hij er nu bij.

attachment.jpg

De grote poorten hebben echt werkende scharnieren, dus ook de achterzijde van de poorten zijn afgewerkt. De bedoeling is om de linkse te laten open staan.

attachment.jpg


attachment.jpg

De hoofdingang.

attachment.jpg

De tweede verdieping van de hoofdingang.

attachment.jpg

De patio

attachment.jpg

Hier ook een deur die toegang heeft naar het hoofdgebouw. Deze scharnieren werken niet, al was het de bedoeling van wel.

attachment.jpg

En als laatste het dakgedeelte, hier heb ik alle plankjes afzonderlijk geplaatst.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Volgende werken zijn de zandzakjes aanpakken, en verder schaduw en highlights aanbrengen op het gebouw.

Grtz Bart.
 
Zeer mooi gedaan! Mag ik vragen hoe je je die zandzakjes gemaakt hebt? En waarom er gaatjes in zitten aan de zijkant?
 
De zandzakjes zijn gemaakt met Milliput, eerst een worstje rollen van ongeveer 1 cm dik. Daarna het worstje snijden in stukjes van ongeveer 1 cm lang.
Deze kleine stukjes vormen tot ze een meer rechthoekige vorm hebben,en dan terwijl je ze plaatst vormen naar de vorm die je wilt.
De kleine gaatjes zijn eigenlijk de stiknaad van de zakjes, door verder werken zullen deze minder gaan opvallen.

Grtz Bart.
 
Terwijl ik bezig ben aan het gebouw ook al eens nagedacht over de opstelling van de dio.
Zou er als volgt eruit zien.

attachment.jpg

attachment.jpg

Een soort van zandweg, de zwarte cirkel simuleert de plaats waar een waterput zal komen. De Sherman is niet diegene die op de dio zal komen, is gewoon om de plaats van de nog te bouwen Sherman te bepalen.

Wat denken jullie?

Grtz Bart.
 
persoonlijk,
lijkt me de bodemplaat te groot voor wat er op komt
zou de 2 palmbomen (bij) tegen elkaar zetten aan de R zijde van de woning.
de tank dient dan eveneens van lokatie te wijzigen naar L
en het gedeelte dat nu voor de weg ligt verwijderen.

maar wie ben ik? :)
 
Mijn mening:
- de rechtse palmboom staat te dicht tegen de straat, ik zou hem eerder totaal op de hoek rechtsboven plaatsen of zelfs weglaten.
- indien hij weggelaten zou worden kan je hem nog bij de linkse plaatsen.
- als het de bedoeling is dat de waterput ook een blikvanger wordt, dan zou ik hem links plaatsen i.p.v. de palmboom. Zo heb je 2 blikvangers, de waterput en de tank en als je er naar kijkt zal je dan automatisch ook het huis opmerken.
 
Ben bijgelezen en volg met grote aandacht.
Het is altijd moeilijk om situatie te beoordelen maar ik zie niet direct iets fout.
Heb in Tunesie ook bomen dicht tegen huizen en muren zien staan dus is moeilijk te beoordelen wat juist is en wat niet.
Wat ik nu zie is een mooi resultaat schilderwerken en kijk uit naar vervolg.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan