Hoofdsponsor

1/35 Tunis 1943. Montgomory? Not seen yet... [wip]

Mooi ontwerp, beter dan een kopie.

Die plaaster die je hebt weggenomen, is die niet wat te mooi rond? Plaaster of cement die van een muur valt is meestel brokkelig met scherpere hoeken en met loszittende stukken. Tenzij je het nog moet bijwerken, dan heb ik niets gezegd.

Foto van het net ter illustratie:

attachment.jpg
 
Je het gelijk Alain, daar moet ik nog bijwerken. Nu het is nog niet klaar er moet nog een heleboel gebeuren voordat deze in de primer kan.;)

Eventjes doorgewerkt aan het tweede gebouw, de ruwbouw is zo goed als af.

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu de beide gebouwen verder verfijnen en afwerken, om dan alles in de primer te zetten.

Grzt Bart.
 
Mooi werk Bart ik volg ook mee.
 
Ziet er best knap uit , mooie werkzaamheden
Zal zeker iets tof worden
Suc6
Marc
 
Sterk bezig Bart , zal iets mooi's uitgroeien ... zie je nu al :)
 
Dank je wel mensen.

Ben eigenlijk ook wel blij met het resultaat toe nu toe, bedankt aan de mensen die me er toe aangezet hebben om een eigen creatie te maken.

Het vervolg, Alain ik heb je opmerking ter harte genomen en zie..., ook terwijl de oorlogsschade aan gebracht...Kogelinslagen

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu het eerste huisje samen stellen en primer erop, dan verder gaan met de deuren en ramen.

Grtz Bart.
 
Dat kan me bekoren, ziet er zeer realistisch uit. Mooi gedaan.
 
Zalig , knap werk ziet er goed uit
Marc
 
Gisteren het huisje nog in de primer gezet, vandaag kunnen beginnen aan de basislagen voor de gevel.

In de primer

attachment.jpg

attachment.jpg

Met het plafond ben ik er nog niet geheel aan uit wat ik juist wil, we zien wel..

Eerste basislagen

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Na verschillende lagen, en de eerste kleur ziet het er nu zo uit.

attachment.jpg

attachment.jpg

De binnenkant is de volgende stap, dan alles een laagje vernis geven en het verweerproces zijn gaan laten gaan.

Grtz Bart.
 
Bart ik zou toch nog eens referentiefoto’s erop naslaan wat dat afgebrokkeld en afgebroken gewapend beton betreft. Tijdens mijn bezoeken aan verlaten gebouwen heb ik het nog nooit zo netjes en regelmatig gezien als hoe jij het toont.

Google eens op afbeeldingen met ‘afgebroken gewapend beton’ en dergelijke. De term ‘urbex’ kan ook helpen.
 
Je mag gerust met een scalpel en andere voorwerpen die rand lekker opruwen zodat het idee van beton ontstaat. Het materiaal is lekker poreus dus daar zitten enorme mogelijkheden in verborgen. Verder prachtig !
 
Maar ook de wapening zelf... het is in de praktijk nooit zo egaal afgestroopt van beton als hier. Ook zullen er veel meer uitsteeksels zijn, die verder in lengte zullen variëren.
 
En het oppervlak van het breukvlak is korrelig, beton bestaat uit water, cement, zand en kiezel, en dat kiezelige mis ik.
 
Even vraagje stellen: Tunis, bouw uit eind jaren '30 - begin '40, gewapend beton?
't is toch geen bunker?
Ook de dikte van de vloer lijkt mij overdreven.
 
O trouwens ik zie nog iets wat niet klopt. Die betonnen vloer rust, zo te zien, op een laag stenen.

Echter, die laag stenen loopt in jouw gebouw naar boven door daar waar het beton afgebrokkeld is. Dat kan niet.

Zie hier, de twee pijltjes:

40579540121_331fc92a68_b.jpg
 
Gewapend beton is er al sind 1860 dus.......
 
Bedankt collega's, nu weet ik waarom ik zelf ook niet zo tevreden was met het plafond.
Ik ga het plafond voorzichtig eraf halen en dunner maken.
Onder het plafond zou ik een houten gebinte steken waarop de stenen van het plafond dan rusten, zou dit een oplossing kunnen zijn?

Grtz Bart.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan