Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Zil - 131 Transporter [wip] Einddatum 25/03/2018

Chapeau voor de grote vooruitgang die je weer laat zien trouwens Luc.

Tevens zijn er geen kleuren aangegeven waarin de motor zou moeten geschilderd worden maar we weten allemaal dat een motor niet in het koetswerkkleur werd gespoten dus denk ik dat we daar een beetje dichterlijke vrijheid hebben omwille van een gebrek aan gegeven/instructies.

Met beide Gaz-bouwdozen heb ik hetzelfde aan de hand. Zowel Miniart als Trumpeter doen niet de moeite kleursuggesties te doen, wat 60% van de onderdeeltjes betreft. Ik ga dan ook maar gewoon kijken naar referentiefoto's om te bezien wat er logisch of gebruikelijk is... en dan gokken wat bijvoorbeeld Revell zou suggereren. Bijvoorbeeld een distributiekap van een auto... die wordt dan roodbruin. Wel één tint, om het simpel te houden.
 
Zil 131

Vandaag zou ik even wat bijwerken en droogpassen... wat resulteerde op een werktijd van 5 uurtjes die ik geheel aan de cabine en de uitlaat van de truck heb toegeschreven.
ik hoop nu op deze basis alle binnen in te kunnen schilderen ,na de grond verf en de lak te spuiten nu gaat dit even niet ik heb plus 5 graden nodig om de spuitbus te gebruiken.
dus doe ik verder met de bouw.

attachment.jpg
 
Vandaag zou ik even wat bijwerken en droogpassen... wat resulteerde op een werktijd van 5 uurtjes

Kan ik me voorstellen. Het begint hier ook echt wel te kriebelen, moet ik zeggen.

Mooie overzichtelijke subassemblies.
 
Succes met de bouw, Luc. Ik zie dat je al een goede start hebt genomen.

Grts,
Joost
 
Veel bouwplezier, maar zo te zien is dat wel aanwezig.
 
Belooft een mooi resultaat, veel plezier ermee.
 
Zil 131

Zoals te verwachten wat meer evolutie in het project ,de laadbak is gebouwd en het onderstel is in primer gegaan en daarna ik mat zwart lak.

attachment.jpg



attachment.jpg



attachment.jpg



attachment.jpg




attachment.jpg



attachment.jpg



we zijn dus weer een volle 5 uur aan het knutselen geweest.


vandaag heb ik de Cabine in grondlak gezet en daarna in de kleur die het moest zijn het deksel kan er af van boven om de zetels en binnen zijde wat op te smukken en daarna de ramen er in te bouwen.

attachment.jpg


even een vlugge losse montage van het geheel.

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zil 131

Ondertussen heb ik onafgebroken zitten plakken en spuiten zelfs ben ik nu zover dat ik decals kan gaan plakken ,vervolgens morgen bij goed daglicht nog eens alles bekijken eindfoto's maken en dan is het weer een leuke ervaring geweest.:D
 
Laatst bewerkt:
Leuk, ik ben benieuwd. Blij te lezen dat het er echt wordt genoten van het zorgeloos bouwen hier.
 
Zil 131

Wel ik heb nu enkele foto's genomen met een flits op het foto toestel ,er is nog wat lijm aan het drogen van de raampjes etc ....

attachment.jpg



attachment.jpg



attachment.jpg




attachment.jpg



attachment.jpg
dus nog eens extra 3 uurtjes erbij !!!
 
Uw werk word steeds beter en beter Luc knap.
 
Ik ben het eens met Pascal, je maakt een interessante groei door in je modelbouwkunnen. De kwaliteit van je laatste modellen is hoger dan die van vorige stuks.

Enige wat me opvalt is het nummerplaathoudertje aan de achterkant, misschien kun je dat nog iets rechter buigen? Voor de rest een mooi resultaat en een indrukwekkend onderwerp.

Ik vind het nogal wat dat je deze vrachtwagen zo goed binnen zo korte tijd hebt weten af te werken. Ik zal 'm zodirect als achtste afgeronde groepsmodel in de hall of fame plaatsen.
 
Luc , mag je fier op zien , ziet er goed uit !
 
Echt een heel mooie wagen geworden Luc.

Fred
 
Luc hij is heel mooi geworden!
 
Luc een mooie auto geworden.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan