Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Peiling groepsbouw

Zou (beperkt) verweren moeten worden toegestaan in de groepsbouw?

  • Ja. Verweren hoort erbij, de bouwer krijgt maximaal 3 uur verweringstijd.

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    14
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Of met andere kleuren..
Hoeft niet steeds zwart/wit te zijn

Ik volg Erwin, maar zou het willen beperken tot een wash of inlijnen, omdat het basic blijft, maar ook je model eenvoudig verbetert. Maar in hoeverre ben dan nog basic bezig?
 
Raar heb gisteren gestemd maar sta er niet bij
Maar heren luister eens even het is maar een eenmalige bouw van minstens 1 kitje waarom die commotie , we bouwen al jaren onze goesting of manier wil je dit niet doe je gewoon niet mee , laat voor 1 keer challenge voor wat de regels zijn daarna doe je toch terug uw eigen manier van bouwen en je hoeft je beste of duurste kit er niet voor op te offeren , offeren is nu wel een heel groot woord he bij mij staat voorlopig het kevertje op de eetkamer kast en het ziet er best goed uit
En een voordeel is dat je er terug zin in te bouwen mee opwekt ( bij mij toch ) waarom ? Ik houd niet van al te lange bouwen aan 1 kit ik heb de Chevrolet Bel Air er liggen en het heeft nu zo lang al geduurd dat mijn goesting totaal over is en het maakt me onvrijwillig ongemakkelijk als ik er terug moet aan beginnen , raar he ?
Daarom pleit ( ben geen Advocaat hoor grapje niks achter zoeken hoor ) ik voor de reglementen te houden zoals ze eerst aangegeven waren
Marc
 
Verwering...

Verwering moet realisme voorstellen, maar is dat ook zo?

Als je zo rondkijkt op een beurs of op een forum dan is het net alsof elk leger waar ook ter wereld en wanneer ook in de geschiedenis gaat vechten met roestig materiaal dat vol modder en stof hangt. Is dat dan realisme?

Naast de modderige doorploegde weg ligt dan een weide met zeer mooi effen egaal groen gras waar koeien op staan die net uit bad komen...

Naast de tank lopen vers geschoren soldaten met een vers gestreken uniform en pas gepoetste laarzen...

Waar zit dan de realiteit op zo'n diorama?
 
Bouw gezellig naar eigen keuze en inzicht met de smaak die je bevalt en nooit zal het model dat je maakt voor jou minder betekenen dan wat je zelf kan en wil ervan maken.
maar in dit geval zijn er regels opgesteld die iedere volwassen mens kan begrijpen en toepassen,lukt het niet om je daar in te vinden...open een ander topic en blijf bouwen aan jou fantasie en neem dan bij een andere gelegenheid deel aan dit mooi sociaal doel samen modellen bouwen mocht je er de zin in hebben.
 
Alain kan jij met laarzen door het slijk lopen zonder ze vuil te maken,ook dat beetje slijk is realisme 😉
 
Mooi gezegd Cargomaster en verweren kan altijd nog achteraf gedaan worden dus zie het probleem niet zo.
 
Alain kan jij met laarzen door het slijk lopen zonder ze vuil te maken,ook dat beetje slijk is realisme 😉

Daar gaat het om, er zijn diorama's waar de tank vol slijk hangt maar de laarzen en kledij van de soldaten niet.
 
Een paar opmerkingen:

- Ik merk (ook per PM) dat er redelijk wat weerstand is om de groepsbouw aan te passen.
- De stemmen zijn duidelijk. Tel ik mijn eigen stem (ingegeven door wat ik aan sfeer meende te proeven) niet mee, dan is de stand 9-2 vóór het te laten zoals het is.
- Erwin, het is ook niet de bedoeling variaties met primer toe te passen. Gewoon egale kleurlagen, voor iedereen gelijk. Jammer als dat zou betekenen dat je je uit de groepsbouw zou terugtrekken, maar -zoals er al eens werd gezegd- als de ene uitzondering wordt toegestaan dan is de andere nooit ver weg van toelating. De enige uitzondering zou zijn, aanpassing van de regels; en dat gaan we dus niet doen.

Ik wil de enquete graag sluiten, om de huidige stand te sauveren. Discussie kan eventueel hier verder.

Slotopmerking, mag ik wel toegeven dat ik een fout heb gemaakt door het verweringsvraagstuk in eerste instantie niet voor te leggen; en wellicht een opvolgende fout door deze peiling te openen. Ik wil geen tweestrijd; hopelijk kunnen we nu gewoon verder met de groepsbouw zoals die was gestart en oorspronkelijk bedacht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan