Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw VW Kever Staff-car 1/35 [DONE] Einddatum 22-03-2018

coachke

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.877
Nu beste vrienden ga ik er weer eentje maken in onze groepsbouw , de kubel had ik graag verweerd en dat kon en mocht niet volgens de opgestelde regels
Deze ga ik nu terug gewoon ootb bouwen maar ik kan en mag nu wel camo aanbrengen
Ik zit meteen met een vraagje : hoe zouden jullie deze camo aanbrengen zoals jullie kunnen zien is deze nogal sterk afgelijnd tegenover de kubel die heb ik uit de losse hand geairbrusht , maar bij deze zal ik toch een andere manier moeten gebruiken wat voor mij ook weeral nieuw is en ik heb het juiste materiaal niet voor
Het gaat om deze , de boxart

attachment.jpg

het bouwplan ook weeral mooi in kleur typisch voor Revell en op mooi papier

[ATTACH=full]386049[/ATTACH]

[ATTACH=full]386050[/ATTACH]

De inhoud , niet veel maar wel veel werk aan de camo enzo

[ATTACH=full]386051[/ATTACH]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het gaat hier weer goed vooruit zie ik want de volgende word al gestart,succes ermee.
Marc S
 
Op de boxart zijn de randen scherp, op de handleiding eerder gerafeld... de camo lijkt me gebaseerd op deze replica...

ebay88413.jpg

Zoiets kan je proberen uit de vrije hand (niet zo eenvoudig) of door middel van worstjes blutack, prittbuddy, enz... om de lichte overspray gecontroleerd te behouden
 
Laatst bewerkt:
Ik kan het proberen dat gaat uit de vrije hand maar dan moet ik zorgen dat het ineens gedekt is van de eerste keer
Bedankt voor het meedenken
Marc
 
Ik heb die kit hier ook liggen en ben aan de hand daarvan foto's beginnen zoeken van Kevers in die camo. Je weet dat ik graag naar het historisch correcte neig.
Probleem is dus dat ik geen enkele foto gevonden heb van een dergelijke kever in een dergelijke camo, blijkbaar gaat het hier om een "what-if".
De enige foto's die ik vond van dergelijke kever waren deze in het grijs, item mogelijk in de kit.
Hoe dan ook, voor mij moet je je zeker niet houden aan het historisch correcte.

Als je echter deze vorm van camo wil aflijnen dan raad ik je het gebruik aan van ofwel:
- duidelijke aflijning middels Blu-Tak of Clever Putty
- of het gebruik van papieren sjablonen.
- of Tamiya tape of ander merk
- of Maskol en derivanten.

Als je papier gebruikt dan moet je er wel voor zorgen dat de spray NIET onder het papier kan gaan want anders bekom je soft edges en dat is iets wat o.a. in de vliegtuigbouw kan toegepast worden.

Let ook op met dat puntje op het dak, vies ding om proper weg te krijgen en een vlak dak te bekomen.
 
Erwin bedankt dat puntje moet voor iets anders dienen want op het schema raden ze aan om het weg te schuren inderdaad , denkelijk om een zwaailicht of iets
Mijn ziekenwagen is juist uit Polen aangekomen maar spijtig ontbreken er twee zaken aan niet onoverkomelijk hoor
Heb al een klacht gestuurd
Marc
 
Zoals jullie weten ben ik nogal begaan met WOII rare dingen ,ken vele prive verzamelaars en in mijn hele leven heb ik nog maar 1 Echte kever gevonden en gezien een 1945 door de engelse nog in gebruik genomen heel simpel grijs en met de banaan op de bumpers..de rest is wath if!!!! en in deze tijd maken ze alles na dus komen er plots ook Kevers te voorschijn 1950 of 1952 omgebouwde kevers...maar laat het niet aan je hartje komen marc maak deze weer zo mooi als de andere modellen.(ik spreek niet over foto materiaal alleen echt gezien)
 
Laatst bewerkt:
Veel succes Marc , maak er weer iets mooi's van :)
 
Dag Marc,

Succes met de Kever. Ik heb de bouw hier in het lijstje erbij geplaatst.

Om een 'feathered' camouflage te krijgen zoals je die op de foto van Silenoz ziet, kun je bijvoorbeeld afplakken met Blu-Tack of een soortgelijk product. Vervolgens spuit je recht op de Blu-Tack en zul je zien dat er een softe (ofwel: feathered) rand komt.

Wat betreft het onderwerp... realistisch of niet, 'what if' of niet, het leuke van deze groepsbouw is dat het allemaal niet uitmaakt. Hier gaat het enkel om te bouwen wat de kitproducent zegt; het leven kan soms zo eenvoudig zijn :laugh:
 
Marc heel veel succes met de kever
 
Veel plezier met deze Marc grt.
 
Amai coach ge gaat er nogal van door..stevig bouwtempo..!!
Veel succes met deze makker..!!

Grtz yves,
 
Dank u collega's voor de reacties
@Yves dat tempo ligt me het beste als het te lang duurt gaat de interesse nogal snel verloren bij mij en deze kevertjes zijn nu ook wel leuk om te doen hoor
In principe komen er nu nog 3 allemaal verschillende types en ik heb nog eentje op het oog die op gas draait , die kever heeft een heel rare neus
Marc
 
Heb door omstandigheden niet veel kunnen doen ben zo al bijna drie dagen kwijt , vandaag bijna 2 uurtjes bezig geweest eerst het groen gespoten ging perfect en dan begon het
Na plasticine gekocht te hebben ging dat toch niet zo goed de onderlaag werd vettig en de plasticine kwam nog los ook nog , dan iets anders geprobeerd ook een kneedpasta dat ging veel beter de hele camo afgeplakt , het geel ( zandkleur ) gespoten in zeer fijne laagjes tot een zeer goed resultaat en dan sloeg het noodlot toe alle verf de groene kwam gewoon los van de body
De primer was van Alclad ( heb geen andere ) deze licht geschuurd voor ik begon te spuiten alles nog eens ontvet en toch lost die verf raar
Kijk maar

attachment.jpg


attachment.jpg

Alles ligt alweer te weken om alle verf te verwijderen

Marc
 
Mark zou kunnen ik heb hem al terug helemaal groen ( olive ) gespoten en er vernis opgezet en ligt nu goed te drogen
Morgen naar de beurs in Lichtervelde zal daar eens kijken of ik iets beter vind om de camo beter te maken
 
Leuk project Marc, spijtig van de verf, maar dat komt wel in orde.
 
Beste,

Iedereen heeft zo zijn eigen werkwijze en ervaringen voor wat de verschillende stadia van het bouwproces betreft (lijmen, opvullen met putty, schuren/polijsten, verven...).
Voor wat het verven betreft;
Ik gebruik nooit primers (ik heb er niet zo'n goede ervaringen mee).
Als onderlaag gebruik ik steeds de zijdematte verf van Revell. Deze kan je zo dik en zo dun leggen als je wenst (afhankelijk van het beoogde resultaat). De verflaag is zeer stevig en dekt zeer goed. De kleur sluit meestal aan bij het eindresultaat (er is een heel gamma aan kleuren beschikbaar) en je kan er eender welke andere verf- en/of vernislaag (enamel, acryl) op zetten mits voldoende droogtijd tussen de verschillende verflagen door.

Mvg
 
Dan bedoel je zeker enamel Airbus56, want acrylverf is -behoudens specifieke primer- in de meeste gevallen een zwakke ondergrond.

Hoe dan ook, gebruik je dus die zwarte verf als primer.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan