Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw VW Kever Staff-car 1/35 [DONE] Einddatum 22-03-2018

Amai Marc mooie werken en fijne uitvoering top .
 
Heren wederom van harte bedankt voor jullie belangstelling
@ Silenoz ik heb het gedaan zoals je beschrijft , maar het probleem zit hem in die putty dat blijft vloeien daarom zet ik het in het vervolg mijn model in de diepvries dat houd dat vloeien wel ietsje tegen
Het is wel degelijk een goed product maar door er te lang mee te werken begint alles uit te zakken op den duur weet je niet waar uw model vast te houden en dan bij het minste aanraken gaat die putty werken
Natuurlijk moet je er ook mee leren werken he , het was voor mij de eerste keer dat ik zoiets gebruik maar hoe verder ik werkte hoe beter het ging
Op het laatste was ik zover dat ik een stuk putty plat walste en er rechte reepjes van af sneed en deze kleefde ongeveer in de juiste vorm en daarna in de juiste vorm sneed met een scherp cutter mesje en dat ging veel beter ,omdat op 1/35 het nogal klein is om te werken he zeker zo een kevertje
Marc
 
zo'n kevertje klein? alles is relatief, ik gebruik deze methode ook voor 1/144 en 1/350
 
Slik das niks voor mij hoor daar heb ik te dikke p.....n voor
Maar al bij al vind ik voor mezelf dat het redelijk goed gelukt is
Marc
 
Heel goed gelukt Marc en heel degelijk resultaat voor een OOB bouw en verf project.
 
Na de moeilijkheden ben je toch tot een goed resultaat gekomen vind ik. En je hebt ongetwijfeld bijgeleerd, wat je dan ook als een pluspunt moet zien.
Goe bezig.

Grts,
Joost
 
Ik vind het er goed uitzien Marc, en zo heb je weer wat bijgeleerd.
 
Zonder het te weten zijn dan toch de foto's geüpload ik kreeg een bericht dat ik een uur moest wachten en opnieuw beginnen , maar het is toch door gegaan
Ok beste vrienden mijn derde Militaire VW is af
Na nog een 5 tal uurtjes gewerkt te hebben heb ik er veel dagen aan verspeeld door andere dringende familiaire zaken en kon daarom tussendoor er maar een beetje aan werken , ik zit nu wel ruim binnen de tijd zodanig dat ik vandaag nog aan een volgende kit kan beginnen
Het was toch weer een prettig kitje om te doen ik heb het helemaal volgens het bouwplan gevolgd dat wil zeggen dat ik ditmaal het houten vloertje mocht in kleuren , je ziet er wel niet veel van maar ok het moest toch gebeuren
De wieltjes daarvoor heb ik een sjabloon gesneden om de velg mooi rond te kunnen verven de camo daarentegen is nu met de hand geschilderd
Het enige kleine probleem was een kleur die ik niet kon herkennen namelijk oker voor de deurpanelen , op het internet kon ik niks vinden of ik moest me inloggen en gisteren avond kreeg ik een ingeving namelijk ik heb een paar jaar terug eens in een serieus aanbieding een complete set olieverfjes gekocht in de Aldi weliswaar maar het was spotgoed koop en op de achterkant van de verpakking stond een heel kleur schema welke kleuren ik moest gebruiken en gelukt
Verder paste alles mooi in elkaar leuk kitje
kijk zelf maar

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En leuk ?
Nu graag jullie beurt om te kiezen waar ik moet aan beginnen

1 : de kever kastenwagen , ambulance of

2 : de kever Afrika corps
Groetjes
Marc

Sorry was ik vergeten te melden deze is af topic mag gesloten worden na de reacties
 
Laatst bewerkt:
T'is al een shone verzameling geworden, proficiat Marc.

Een ambulance is wel leuk om te volgen maar natuurlijk eigen goesting eerst.

Groetjes

Fred
 
Zo Marc, dat wordt al een kleine militaire collectie en zo te lezen heb je nog veel plezier in ook, in dat militaire.

Doe maar eerste de ambulance als ik mag kiezen ;)
 
Sorry was ik vergeten te melden deze is af topic mag gesloten worden na de reacties

Marc, ik denk dat je nu toch al lang genoeg op het forum zit (en al genoeg afgewerkte projecten hebt) om te weten dat er geen bouwtopics 'gesloten' worden na de eindfoto's of reacties...

mooi eindresultaat, op naar de volgende
 
Marc, degene die de grootste tijdsdruk vreesde tijdens de groepsbouw, heeft bij dezen dan toch als eerste niet één maar wel twéé modellen afgerond sinds het begin van de groepsbouw, 3.5 weken geleden.

(Ik mag je toch wel een beetje pesten toch Marc ;) )

Gefeliciteerd met dit tweede model; het ziet er naar uit dat je aan beide modellen plezier hebt beleefd en dat je in beide gevallen nieuwe dingen hebt geleerd. Dan is het doel meer dan bereikt, lijkt me. De matte vernislaag lijkt de scherpe randjes van de camouflage toch een beetje te hebben ontdooid, ik vind dit model er prima uit zien in elk geval.

Ik heb het afgeronde model hier in de hall of fame gezet.
 
Euhhhh, Marc, niet vergeten om de achterlichten in te kleuren?
Stipje of dotje rood zou welkom zijn, zelfs op militaire VW's.
 
Gij ziet toch ook alles he tis allang gebeurd ik had het ook gezien als de beelden op het forum stonden de twee glaasjes lagen nog op mijn werktafel
Marc
 
Dank u inderdaad ik heb er wel plezier aan beleeft
Er staan er nu nog drie op stapel , het is te zeggen de cadeau VW Afrika Corps ,de ambulance en dan komt er nog eentje met een kachel onder de voorste kap
Marc
 
Als je nog een eindfoto van de achterkant hebt, vervang ik die in de Hall of Fame. Het was me niet eens opgevallen, die lichtjes.
 
Best knap voor iemand die altijd vreest geen tijd genoeg te hebben, je hebt er duidelijk plezier in.
Toch mooie modelletjes geworden zo recht uit de doos "fris van de band aan de klant"
 
Hier foto's met achterlichten Roy je kan nog kiezen

attachment.jpg

attachment.jpg

Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan