Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Tornado " The Spirit of Boelcke" 1/72 [WIP] einddatum 20-03-2018

yves

Well-known member
Registered
Lid geworden
13 mei 2013
Berichten
1.902
En vanavond ben ook ik eraan begonnen...:D

attachment.jpg

Voor geen recente bouwdoos te zijn,hebben de onderdelen zeer goede details..en geen of zo goed als geen sprue!!
@Roy de decals vallen goed mee qua vergeling,denk dat dit geen probleem zal worden..

Na een uurtje werk zijn we tot hier geraakt.

attachment.jpg

Deze krijgen nu de primerlaag..
Op het eerste oog ga ik geen veranderingen aanbrengen ,als ik er toch doe laat ik het met beeldmateriaal zien.;)

Grtz yves,
 
Heel veel succes met deze
 
Veel succes met het model en de beschikbare tijd.

Fred
 
de Tornado's van Revell op 1/72 zijn echte pareltjes... Enige minpuntjes zijn de wapenpylonen onder de romp, deze hebben veel last van sinkmarks...

veel succes met deze...
 
Als er ietwat vergeling is, zou je het decalvelletje misschien nog een week voor het raam kunnen hangen. Daar waar je de Duitse tricolore nog eenvoudig kunt bijsnijden, zal dat met de cijfertjes en lettertjes een stuk lastiger zijn. Als er in het geheel geen vergeling is, mooi meegenomen!

Ik vind dit een heel prettige keuze voor deze groepsbouw, want zo'n kit als deze is typisch iets waarvan het decalvel als eerste terzijde wordt geschoven. Ik denk dat we wel kunnen stellen dat hij, zoals op de doos afgebeeld, minder vaak wordt gebouwd dan anderszins. Leuk, daarom, dat deze kit eens wordt gepresenteerd zoals door Revell bedacht.

Ik heb je model in het lijstje gezet. Succes met de deadline van 20 maart!
 
@Aris: Bedankt vriend..!!
@the-Mouse: Eveneens ne merci..en ik denk(hoop) dat het me in die tijdslimiet wel zal lukken.
@Silenoz: Bedankt..! En idd,ik weet nu al dat dit niet mijn laatste tornado gaat worden van Revell,van detail en pasvorm is dit één van mijn betere kits,heb er al andere gehad,waaronder ook van Revell..Van sinkmarks nog geen spoor ,maar in mijn geval kan dat nog komen...:D
@Roy: Zal de decals nog eens goed bekijken onder het daglicht,maar denk dat het wel ok is.
Ben idd ook blij dat ik deze gekozen heb,mijn vrouwtje heeft deze van de kringloopwinkel voor 3.50 euro op de kop kunnen tikken..
Zelf had ik hem misschien nooit gekozen maar nu ik er aan bezig ben heeft hij zijn plaatsje verdiend..

Grtz yves,
 
Veel plezier en succes met dit mooie toestel.
 
Succes met de bouw van dit project.
 
Succes Yves en veel plezier met dit project :)
 
@Dany@Bart@Erik en@Filip: Bedankt voor de aanmoedigingen..!!
Kleine update van de cockpit:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Tot de volgende..

Grtz yves,
 
Zo dat heeft Revell slim gedaan met decals zo te zien? O zijn die details schilderwerk??
 
Dat zijn schilderwerken Roy, op de decals niets terug te vinden van de cockpit...

Grtz yves,
 
Wow Yves dit alleen al is een waar kunstwerkje ferm gedaan
Marc
 
Klein maar fijn...
Zeer mooie cockpit, dat beloofd voor de verdere afwerking ;)
 
Mooie afwerking die je daar geschilderd hebt.
 
@Roy;@Coach;@Beyond en Erik71: Bedankt voor jullie reacties...

Onderussen zijn we een week verder en volgt hier een kleine update van de vorderingen...
De cockpit is helemaal af.

attachment.jpg

Tot hier was het vlot gegaan,maar met de pasvorm van het cockpitgedeelte aan het middenstuk ging het behoorlijk fout en was er wat schuur en opvulwerk te doen

attachment.jpg

Het volgende dat mis ging was...de bommenhouders moesten op een manier bevestigd worden zonder te lijmen,ik weet dat dit nu te maken heeft met de stand van de vleugels zodoende de houders kunnen draaien naargelang de stand van de vleugels.
Met het verder bouwen en plakken en draaien heeft er ééntje het begeven,dus ben ik verplicht deze te lijmen met gevolg ik moet kiezen tussen een stand van de vleugels
Persoonlijk vind ik de gesloten het mooiste maaar dat brengt me later in de problemen voor het aanbrengen van de decals,dus open stand dan maar...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De uitlaat heeft ook zijn kleurtje gekregen..

attachment.jpg

Ondertussen is het landingsgestel ook van zijn kleur voorzien.
Wat volgt is de cockpit afplakken en alles nog een svan een lichte primerlaag voorzien om de schuurwerken te bedekken en hij klaar voor zijn blauwe kleur..

Tot hier mijn update vrienden,tot de volgende..!!!

Grtz yves,
 
Ach ja, bedenk dat elke modelbouwer 'm al met gesloten vleugels maakt.

Het zou pas helemaal 'terug naar de basis' zijn als je het landingsgestel nu ook gewoon liet zitten en 'm aan een touwtje ophing in je slaapkamer. Misschien eerst even navragen bij vrouwlief voordat je in het plafond gaat boren, wel.

Er vanuit gaande dat je het landingsgestel toont, staan de vleugels niet in hun natuurlijke rustpose; maar het kan natuurlijk prima dat het toestel in de hangar staat terwijl het een onderhoudsbeurt krijgt. Prima 'te verantwoorden' allemaal. Als er qua realisme al iets te verantwoorden was in deze groepsbouw.

Je bent in een lekker bouwtempo bezig en het ziet er toch keurig uit.
 
@Roy: Wat dat boren in het plafond betreft,laat dat maar nostalgie blijven voor de huisvrede...:D
Het zal ten tijde van een onderhoudsbeurt zijn makker..leuk idee en voor mij een geruststelling.. ;)

Denk ook dat ik op schema zit ,maar kan eigenlijk maar pas vrijdag of volgende week maandag verder werkenen dan gaat het vlug voorbij op die manier.(kan altijd wel eens een nachtshift inlassen..:wacko:

Grtz yves,
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan