Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Tornado " The Spirit of Boelcke" 1/72 [WIP] einddatum 20-03-2018

Dus je houdt 'm in de groepsbouw?

Zoals ik elders al schreef, dingen weglaten zie ik persoonlijk niet als een probleem. Figuurtje in een kit niet geschilderd? Motorkapje niet vastgelijmd? No worries. Zitten er bepaalde decals niet bij? Als het afgeronde resultaat er uitziet zoals het uitbundige decalschema van deze kit zal niemand daarover vallen.

Het staartvlak kun je vastlijmen met tweecomponentenlijm eventueel, wel natuurlijk zeer voorzichtig aanbrengen, goed gemengd, en adequaat laten drogen.

Mag ik de terugtreding herstellen, of ga je hem nu even met rust laten en rond je hem buiten de groepsbouw om af?
 
@Roy: Dan mag je hem in de groepsbouw laten en zal hem afwerken binnen voorziene tijdschema..!!
Avast bedankt...

Grtz yves,
 
Voila mannen...hij is afgewerkt!!
Heb nog een paar eindfoto's gemaakt...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het was me er eentje...:8

Grtz yves,
 
Hij zal beter staan pronken in je kast dan in de vuilbak Yves.
Proficiat dat je doorgezet hebt.
 
Met Erwin eens... die hopelijk hier zelfs zal toegeven dat dit bij uitstek een vliegtuig is om out of box te bouwen en te tonen. Verwering is hier, zo vind ik zelf althans, niet nodig en zeker op deze schaal.
 
@Roy;@Erwin: Bedankt vrienden voor lovende reactie...doet me deugd! :)

Grtz yves,
 
Yves, het blauwop zich was schrikken, maar met de decals vind ik hem ontzettend mooi. Jammer van de tegenslagen, toch hebje hem hel snel na terug komen op je besluit gereed. Respect hiervoor
 
Ja ik beschouw deze bouw bij nader overdenken eigenlijk als een precies voorbeeld van wat ik met de groepsbouw bedoelde:

- een uitdagend model;
- verwering is niet per se nodig (schaal 1/72, modern vliegtuig);
- dit strakke eindresultaat zou je vroeger nooit voor elkaar krijgen;
- je hebt snel kunnen bouwen, binnen 4 weken is het model af en kun je het bijplaatsen in de vitrine.

Als je nu ook nog plezier hebt gehad van deze bouw, is dit een uitstekend en geslaagd voorbeeld van waar ik de groepsbouw voor bedoelde; mede dankzij de flinke hoeveelheid decals.
 
Met Erwin eens... die hopelijk hier zelfs zal toegeven dat dit bij uitstek een vliegtuig is om out of box te bouwen en te tonen. Verwering is hier, zo vind ik zelf althans, niet nodig en zeker op deze schaal.

Yep, toegegeven.
Als je een toestel als een Tornado wil verweren dan moet je zo geen showmodel nemen die hoofdzakelijk als blikvanger moet dienen.

Maar dat een in reguliere dienst zijnde Tornado moet verweerd worden is wel zo want in feite bestaan er geen propere als die zijn reverse trusters gebruikt heeft. Heb ze genoeg gezien op vliegshows en er is er geen enkele met een echt propere staart.
 
Proper vliegtuigje geworden ;)
Ondanks alle tegenslag :))
 
Ik vind hem, ondanks de tegenslagen, erg mooi geworden.

Fred
 
@Aris: Bedankt,idd in het begin was het voor mij ook zo iets van ..amai heftig die kleur maar vanaf er de eerste decals opkwamen was het al iets anders.

@Roy: Toch fijn om te lezen dat de kit toch zijn functie heeft gehad,ik vond het zeer leuk bouwen,alleen het vervolg kennen we ondertussen al.:8

@Erwin: Dit zal zeker mijn laatste Tornado niet zijn ,dat weet ik nu al. Heb ze toch liever in de grijze tinten,alleen al om het subtiel verweren rond de stralers..^^

@Xavier;@Fred: Eveneens bedankt voor het compliment..en idd het is allemaal nog redelijk goed gekomen :$

Grtz yves,
 
Vind die toch ook wel geslaagd Yves.
 
Misschien niet de mooiste in je vitrinekast maar ziet er toch goed uit.
 
Hey,

Inderdaad, de aanhouder wint, en wat een model is me dat jong...
Het is inderdaad een showmodel dus hoeft hier geen verwering te zijn, prima keuze, dit ondanks de tegenslag met de decals....;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan