Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Tornado " The Spirit of Boelcke" 1/72 [WIP] einddatum 20-03-2018

Yves ik kan alleen maar Wauw zeggen, heel mooi
 
Gaat goed vooruit Yves en met open vleugels vind ik hem wel wat hebben.
Wil je de lading niet onder de vleugels hangen dan kan je ze presenteren op de grond onder of voor het toestel zoals op airshows.
 
Gaat goed vooruit Yves en met open vleugels vind ik hem wel wat hebben.
Wil je de lading niet onder de vleugels hangen dan kan je ze presenteren op de grond onder of voor het toestel zoals op airshows.

Ook geen slecht idee Erwin,maar dan moet hij wel op een ondergrond komen vind ik, en mij een kitje van zo een karretje waar ze die bommen met vervoeren aanschaffen(dan ga ik buiten de uitdaging van de groepsbouw hé makker). ;)

Grtz yves,
 
Mooie vorderingen ondanks de tegenslag, Yves.
Succes met de verdere bouw.

Grts,
Joost
 
Hopelijk gaat het hier goed vooruit op de achtergrond.

Nog 12 volle dagen om deze af te ronden. Ik ben benieuwd hoe 'ie ermee staat. Staat 'ie al in de primer?
 
Komaan Yves even je tanden erin zetten , ik weet dat het met je werk niet gemakkelijk is
Marc
 
Hey vrienden ga straks na het werk foto's posten, effe druk nu maar ben toch opgeschoten.. Bedankt voor de aanmoedigen..!!!

Grtz yves,
 
Bij deze stap ik mee in de zaal als er nog plaats is want had deze gemist blijkbaar en met knap resultaat al .
 
@ Pascal: Kom er gerust bijzitten maat.!!!
Met enige vertraging komen hier de foto's van de stand van de bouwwerken!

Heeft zijn kleurtje gekregen.
attachment.jpg

De bewapening en landingsgestel zijn ook klaar..
attachment.jpg

Het totaalplaatje klaar voor wat denk ik het moeilijkste gaat worden het enorm aantal decals,er zijn er een paar bij van grote omvang..
Daarvoor ga ik wachten om het landingsgestel te plaatsen om beter bij alles bij te kunnen(de bewapening moet ook worden voorzien van sterrendecals
attachment.jpg

Hoop om deze week het project te kunnen afsluiten...:D

Grtz yves,
 
Wat de grotere decals betreft, zag ik net in de post betreffende de Boeing 737 een goede howto. Als je gaat werken met decal sol of een soortgelijk product (en daar ontkom je denk ik niet aan), wees dan geduldig en vooral niet bang voor wat je in eerste instantie ziet... haarscheurtjes in de decal... komt allemaal goed.

Wat betreft de blauwe kleur, vroeg ik me af of je je hebt laten inspireren door de Bic-pen of het Revell-lijmpotje ;)

Maar het ziet er prima uit allemaal, nu nog even de laatste loodjes.
 
Mooie bouw, het blauw doet wel pijn aan mijn ogen. Benieuwd naar het vervolg
 
@Roy;@Aris: Bedankt mannen...

Bijdeze vrienden gooi ik voor de eerste keer de handdoek in de ring,alles ging redelijk vlot met de bouw..tot aan het decal gedeelte!!!
Was al blij dat deze niet vergeelt waren,maar nu komt het: 1 op de 2 decals braken of scheurde in stukken,het formaat was oversized naargelang de stukken waarop ze moesten komen,silvering tot en met,daar ze te groot waren begonnen ze op te krullen met alsgevolg ik deze niet meer goe kreeg,de nrs 49 t/m68 bleken niet aanwezig te zijn in de doos.
De onderkant van de vleugels kon ik onmogelijk doen omdat deze ook uit 1 deel bestond en de bommenhouders er reeds op bevestigd waren,revell toont met name het decalplan zonder bommen houders en aangezien deze moeten bevestigd worden met de opbouw heb ik een probleem bij.
En als klap op de vuurpijl,breekt de rechter staartvleugel af omdat deze ook moest bevestigd worden dmv een stang door de staart van de linkervleugel naar de rechter..
Ik geef het dus op nu omdat het resultaat beneden mijn voldoenig is en dat anders deze jet een persoonlijke vlucht krijgt door de werkruimte.
Hier de foto's

attachment.jpg

attachment.jpg

Zal dit type jet nog wel bouwen zonder twijfel,maar dan in een andere uitvoering.
Ga het even bekijken of ik met een andere kit deelneem aan de groepsbouw indien mogelijk...

Grtz yves,
 
Ah dat is super jammer Yves! Toen ik de foto's zag voordat ik de tekst las, dacht ik 'wow dat ziet er goed uit!' dus daar ligt het niet aan.

Prachtig wat je wel voor elkaar hebt gekregen en wat een decalschema!

Wat de onderkant-decals betreft, is dat denk ik een onderwerp van voorbereiding voor een volgende bouw; altijd eerst goed het bouwplan lezen voordat je met de bouw begon. Je bent niet de eerste, niet de laatste die op enig moment (vaak op het laatst) bedrogen uit komt. Zeker met grote decals is dat eerst even puzzelen, checken en dubbelchecken.

Ik vind het een aderlating voor de groepsbouw want ik vond dit een van de leukste projecten, zo niet het leukste, maar ik heb er alle begrip voor dat je hem wilt terugtrekken. Ik hoop dat je zeker nog een keer wilt meedoen. Ik hoop trouwens wel dat je deze, na bemachtiging van een nieuw velletje decals, gaat afronden. Je bent zo ver! En dat staartstuk krijg je er wel weer aangelijmd met een paar druppels Gator Glue, neem jij het model mee naar de ledendag dan neem ik die lijm mee.
 
Altijd jammer dat het mis gaat maar is weer een leer momentje.
 
Roy,ik vind dit ook jammer...ik geef niet gemakkelijk op,zelfs nooit.
Heb het emmertje frustratie laten leeg lopen en over nagedacht wat jij ook in je reactie liet vallen....ik ben nu zover!
Heb een optie...dat is :ga proberen een ander decalblad proberen te bemachtigen,de bommenhoudersmet bewapening te verwijderen(voorgoed) om hem dan in gesloten versie verder af te werken...dit zal uiteraard niet meer onder de groepsbouw zijn..
De kans is groot dat ik zal deelnemen met een andere kit maar met kleinere decals:wacko:


Grtz yves,
 
Altijd jammer dat het mis gaat maar is weer een leer momentje.

Iderdaad Ron,zal het zo moeten bekijken...om dan weer op te staan en verder te gaan...;)

Grtz yves,
 
Jammer dit te lezen Yves.
Anderszijds bekeken vind ik je bouw met de tot nu toe geplaatste decals nog zo slecht niet. Hij is niet af volgens schema maar je hebt volgens mij wel een heel deftig toestel waarmee je kan uitpakken.
Zou zo zeggen: herstel de staart, laat de rest van de decals voor wat ze zijn en zet hem in de kast. Tenzij je hem zou presenteren op wedstrijden zal niemand er over vallen dat hij enkele decals mist.
 
Mijn medeleven hier ik word daar ook altijd een beetje depri van
misschien een te late tip als je nog eens een oude kit of decals hebt spuit ze dan eerst in met decal vernis om ze te sealen dan breken ze niet zo makkelijk dat zijn van die spuitbusjes om zelf geprinte decals te sealen
Marc
 
Toch een mooi resultaat van een moeilijke kit en wil hem wel eens in het echt zien.
 
@Erwin: Het is gewoon balen dat op het einde die tegenslagen komen,op zicht een mooie jet maar die decals,tja...
Een wedstrijd is niet voor mij besteed dus kan ik hem idd afwerken en in de kast zetten..
@Coach: Ja makker bij mij ging het bijna die depri kant op..er lukte niks meer, geen enkele decal bleef nog heel..e.d,heb wel het microsale setje(sol/set) en zou idd die andere spray kunnen aanschaffen in geval er weer zoiets op de werktafel komt.
@Pascal: Mercikes mateke,was op zich een leuke kit om bouwen op enkele onlogische wendingen na(achteraf bekeken),maar het is wat het is en een nachtje slapen heeft mij terug de moed gegeven om het te laten wat het is..

Ga deze nog wel afwerken bij nader inzien...de eindfoto's volgen later...
Ook allen nog eens bedankt voor de aanmoedigingen en steun...TOPFORUM...!!

Grtz yves,
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan