Hoofdsponsor

1/35 Tiger I s.Pz.Abt. 503 Unternehmen Zitadelle

GewoonWouter

Well-known member
Registered
Lid geworden
31 mrt 2016
Berichten
390
Aloha.

Ik ben de laatste maanden wat stiller op de verschillende modelbouwfora en met reden: dan krijg ik eindelijk nog eens wat gedaan :D.
Eind vorig jaar ben ik begonnen aan de bouw van een Tiger I van de schwere Panzer Abteilung 503 tijdens Unternehmen Zitadelle oftwel tijdens het offensief te Kursk. Van Tiger '332' bestaan best wel veel foto's online dus dat hielp wel. Het feit dat er een deadline bij kwam (kan ik nog niet meer over vertellen :P ) heeft me geholpen om dit Tijgetje op 4 maanden af te hebben (wat voor mij lightningspeed is ^^) Hopelijk valt ie een klein beetje in de smaak.

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Deze is echt schitterend Wouter, precies zoals ik 'm graag zie!

Ziet er goed overdacht uit allemaal.
 
Ola..!! Deze mag er idd wezen, mooi geheel, het totaalplaatje klopt!!

Grtz yves,
 
Een echte knapperd geworden hoor !
 
en of dat hij in de smaak valt grt.
 
Eerst viel mij op dat de rechterkant achteraan veel vuiler was als de linkerkant, maar dan toch eens goed gekeken en gezien dat rechts de 'spatlap' ontbreekt.
Knap en geloofwaardig gedaan.
 
Hehehe herkenbaar. Minder online hangen is meer bouwen. Maar wel goed voor de inspiratie. Hele mooie tijger geworden! Welke kit is dit als ik vragen mag?
 
Roy, dankjewel :) Iets minder overdacht dan je zou denken hoor. Ik wou deze keer enkel een stoffige tank neerzetten. Helaas hou ik enorm van modderig spul en is het me ook deze keer niet gelukt om me in te houden :D Voordeel is dan weer wel dat je elke keer weer wat meer leert over hoe een geloofwaardige structuur te creëeren.

Yves, Filip en Pascal: dank jullie wel, zeer fijn om te lezen ^^

Erik, ja dat zijn de details die het doen he, althans, dat vind ik toch. Is trouwens gebaseerd op foto's van de echte '332', deze had ook de ontbrekende spatlap met bijhorende modderij :D

Frank merci! En dat mag je zeker vragen! De kit is de 1/48 Tamiya Tiger I early production. Je kan een mooie tank recht uit de doos neerzetten maar ik ben nogal into Tijgetjes en er zijn te veel zaken die men heeft vergeten of die konden verbeterd worden om een min of meer correcte Tiger van een bepaalde productierun neer te zetten (voor wie het interesseert: deze is gebouwd in maart/april 1943). Dus ik heb er wat extras tegenaan gegooid. Voyager en Hauler setjes zijn gebruikt, wat gescratche zaken, een RB model kanon en Friul rupsjes mochten niet ontbreken.
 
Heel mooi en sublieme afwerking.
Toch een vraagje: als het vuil achter rechts veroorzaakt werd door de ontbrekende spatlap, moet dan de luchtfilter (Feifel filter dacht ik) rechts ook niet vuiler zijn?
 
Waww schitterende jongen geworden,zeer subtiele verwering mijn complimenten voor dit mooie werk 😉
 
Erwin: merci, en niet per se denk ik. De foto's van 332 die ik gebruikt heb ter referentie tonen dit alleszins niet.
Volgens mij is de verklaring hiervoor dat onderkant van de 20tons krik die net onder de Feifel filter hangt het meeste opvangt.

Danny, dank u, doet me deugd om te lezen:)
 
Heel mooi geworden een genot om naar te kijken
 
Mooi gedaan ziet er net een echte tank uit voor zover ik er iets van ken he
Marc
 
Kan het alleen maar beamen. Knap gedaan. Proficiat
 
Hoi Wouter, ja man dit is dus het pure Genieten he, jawel mét hoofdletter. Dit model toont dat je alles perfect onder de knie hebt, gaande van het airbrushen van prachtige lichtval op de bovenste delen van de tank tot de sublieme weathering waarbij alles nog spannender wordt. Het stof op de juiste plekken (wat lichter bij een beetje donkerder omgeving), de opgespatte modder op de rechterflank zeer realistisch opgedroogd...
Je geel is trouwens magistraal mooi, welk is het ?
 
Knap model, één waar je blijft naar kijken...
Proficiat Applaus Applaus
 
Aris, Marc, Silenoz en Jeanke, dank u wel gentlemen voor de complimenten :)

Guyke, way too much credit mate, maar toch merci :D Ik vind zelf dat er nog wel wat zaken qua afwerking en verwering beter konden maar op zich ben ik tevreden ^^ Ik leer het van de besten he (en daarmee bedoel ik u dus ook ;) ) Meestal gebruik ik voor het geel buff van Tamiya, maar deze keer heb ik het wat gemengd met een beetje Flat White en een ietsiepietsie Yellow van Mr. Hobby. Highlights zijn het basismengsel met nog een beetje extra Flat White toegevoegd.

Beyond, dikke merci :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan