Hoofdsponsor

1/24 McLaren 570S [WIP]

Schaal 1/24 - 1/25

dancooper

Well-known member
Registered
Lid geworden
15 dec 2007
Berichten
3.427
Hoewel ik eigenlijk een andere kit in gedachten had voor deze groepsbouw, is de keuze (van de vrouw, vooral) toch nog eens op een autootje gevallen. Het is alweer een hele tijd geleden dat ik nog een wagentje in ekaar gestoken heb.
Een bijkomende moeilijkheid is dat ik dit keer geen gebruik zal kunnen maken van spuitbussen voor het koetswerk, omdat het gaat om een mengsel van oranje (95%) en goud (5%)... dus ik zal de airbrush van onder het stof moeten halen.

Wellicht zal ik woensdag met de bouw beginnen.


attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dany, dat is niet de makkelijkste opgave die je jezelf stelt, met een hernieuwde airbrush-ingebruikname en de in acht te nemen droogtijden... blanke lak... maar het is te doen in vier weken. Veel succes en leuk dat je meedoet aan de groepsbouw.

Ik zet je in het lijstje erbij.
 
Bedankt mannen, van zodra ik thuis ben (ik zit nu op mijn loc 7711) zal ik een aanvang maken met het motorblok.
 
En het doosje is nu officieel geopend 😎

attachment.jpg

En het motorblok is in aanbouw, maar voor vandaag zal dat het eerste en het laatste zijn :

attachment.jpg
 
Prachtige wagen
Veel suc6 met de bouw
Marc
 
Heel veel succes en plezier
 
Het kleurmengsel oranje en goud doet mij aan de nieuwe kleuren denken van o.a. Renault en Opel. Zou een dergelijke spuitbus geen optie zijn?
 
Erwin het is een bestaande kleur dat wel maar ik weet niet of je die kleur zomaar kan kopen in de winkel en op staal iets laten maken dat kost enorm veel geld en dan heb je doorgaans zo een grote spuitbus en wat doe je met de rest ? Ik heb eens gehoord voor dat geel van de Golf te laten maken en het koste meer dan de bouwkit op zich
Bij Zero Paint kan je die bestellen normaal kost zo een flesje een 8€ met een kleur op bestelling wel 12 a 13 € maar dat kitje bestaat al even en ik heb hem al zien bouwen dus denkelijk zal die al wel besteld geweest zijn , Domino of Scalemates in Nederland daar kan je er aan geraken
Is ze niet voorradig en moet besteld worden een maand wachten eer ze hier is want om de maand leveren ze vanuit Engeland
Marc
 
De back to basic bouw is aanstekelijk ,daar hou ik van eindelijk eens wat meer modellenbouw op het forum!!!!
 
Bedankt voor de info Jordi, maar ik zal me toch houden aan bij de verfjes van Revell. Zero Paints past naar mijn gevoelook niet echt meer in het plaatje van "back to basics".

Inmiddels, ben ik deze morgen nog een kleurtje wezen halen die ik nog te kort had, evenals een paar spulletjes om de mengsels te brouwen zodat ik nu (nou ja, na het werk) echt kan beginnen. Vanmorgen heb ik het motorblokje alvast een eerste laagje aluminium gegeven.
 
Zero Paints past naar mijn gevoelook niet echt meer in het plaatje van "back to basics".

Voor de zekerheid: binnen de groepsbouw-regels kan elk type verf worden gebruikt, zolang het maar geen verwering is. Om geen misverstanden te krijgen bij andere bouwers, het is de bedoeling (ongeveer) de voorgeschreven kleur te verkrijgen, waarbij het niet uitmaakt of je Revell, Alclad, Vallejo of Zero Paints gebruikt.

Dat gezegd zijnde, vind ik het een leuk uitgangspunt om ook echt de voorgeschreven verfjes te gebruiken. Zo ben je inderdaad echt terug zo basaal mogelijk aan het bouwen. Ik zie al uit naar het begin van deze bouw.
 
daarin volg ik je mening ;) ik heb ook al zitten nadenken over mijn 'back to basics' projectje en daarbij zou ik dan graag ook enkel mijn Revell kleurtjes gebruiken, omdat ik daar ook mee begonnen ben ;)
 
Hoewel ik had gewenst iets verder in de bouw geraakt te hebben. Begint de motorblok toch al wat vorm en kleur te krijgen.
Nu maar wachten tot alles droog is... maar straks alweer met de treintjes 1/1 gaan spelen.

attachment.jpg
 
Netjes begonnen , veel plezier en succes met deze aparte auto :)
 
Ondertussen hebben de motoronderdelen hun tweede laagje gekregen, heeft de bodemplaat zijn zwart jasje ontvangen. Foto's volgen morgen, want ik ben nu op het werk.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan