Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Walker Buldog M41 [wip] Einddatum: 19/03/2018

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
2.414
Ben vandaag terug begonnen aan mijn tweede poging "Walker Buldog M41"

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er worden hier geen grapjes gemaakt, daar waar werd beweerd dat de goesting terug is!

Veel succes met dit tankje, ik zal 'm in de lijst erbij zetten.
 
Heel veel succes met deze
 
Succes en in de pas blijven deze keer hè :P:D
 
Een hele mooie tank met zeker ook de nodige geschiedenis....ik kijk er naar uit..
 
Veel plezier met deze Jan.
 
Jan, succes met de bouw van dit project.
 
Bedank voor de aanmoediging

Ik heb vandaag en gisteren letterlijk en figuurlijk geschiedenis in elkaar gestoken, Het tankje op zich natuurlijk want dit voertuig heeft nog gediend bij de Belgische verkennings-bataljons voor ze vervangen werden door de CVRT familie.

En de bouwdoos, die is namelijk van 1973 (de datum die op de spreu staat.)
De kit bestaat uit ongeveer 50 delen en sommige huidige kits moeten hier op pas juistheid en zuiverheid voor onderdoen.

Eigenlijk jammer want de doos was nog bijna volledig in originele toestand, spijtig dat er enige delen beschadigt of afgebroken waren.
De loop heeft me het meeste werk bezorg aangezien een van de twee delen geplooid was, uiteindelijk is het me dan toch gelukt het samen en recht te krijgen.
Het samenbouwen heeft plus/minus 3 uur geduurd met de herstellingen inbegrepen.

Stand der dingen

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Als de lijm volledig uitgehard is gaan we hem in de grondverf zetten.
 
Ja het is ongekend en haast legendarisch hoe goed Tamiya al in de jaren '70 bezig was.
 
Denk dat deze Walker Bulldog ooit de eerste tank is die ik in elkaar geflanst heb maar dan ééntje met een motortje in van het één of ander raar merk.
 
Even een vraagje bestonden er in Belgie nog andere types van deze tank want mij staat voor dat toen ik in het leger was wij er zo eentje hadden maar volgens mij zag die er zanders uit kan dat , ik heb me ook laten wijs maken dat deze tanks een ster motor hadden zoals in een vliegtuig , ik weet het niet want heb de motor er nooit van gezien maar het was wel een hele bedoening om die gast aan de praat te krijgen , rook lawaai en noem maar op
Deze is ook wel een mooie van model
Marc
 
Was het geen M-18 Hellcat als surplus WOII? Die lijkt er heel goed op...

Mooie en nette bouw, mooi opgelost met die loop...
 
Dat weet ik niet , mij hebben ze toch gezegd dat het Walken Buldogg was maar ik dacht dat deze korter en kleiner was
Zoveel weet ik er niet meer van hoor dat was in 1969 is wel efkes geleden he
Marc
 
Deze is klaar volledig gebouwd en geschilderd (gespoten) volgens de handleiding uit 1973, recht uit de doos met twee kleine herstellingen die waarschijnlijk aan de ouderdom of on vakkundig stockeren van de doos te wijten zijn.
Ik heb gekozen voor de originele Amerikaanse versie, de mogelijkheid bestaat om hem nog van andere decals te voorzien van de Japanse selfdefense, 2 Versies

Te totale bouw en schilderwerken reken ik op 20 uur, het is een kleine kit met uitstekende pasvorm en weinig onderdelen.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Het resultaat valt wel mee en brengt me echt wel terug in mijn begin jaren, alhoewel het aanvoelt als niet af vindt ik het een mooi model geworden.
 
Je mag dat wel zeggen,ik vindt dit één van de mooiste US modellen na WOII ...heel goede neerzetting en prestatie...
 
Ontzettend knap binnen die tijd en zeer strak gespoten.

Zeker is het een mooi model en vooral: het is af. Dat is een gevoel dat veel bouwers in deze tijd missen denk ik. Ik kan wat dat betreft voor mezelf spreken ook.

Misschien dat als deze groepsbouw een succes zal blijken (veel inschrijvingen, veel afgeronde modellen), er een opvolgende groepsbouw kan komen met precies dezelfde regels op één na te weten dat er een beperkte tijd beschikbaar is voor eenvoudige verweringen (3 of 5 uur of zo); dan kan het model tóch snel af zijn en is het eindresultaat wat meer naar believen van de gemiddelde bouwer. Maar dat is zorg voor later.

Wat het concept van de huidige groepsbouw betreft, terug naar de absolute basis, moet ik zeggen dat ik ervan geniet al die bouwtopics voorbij te komen en ook echte vooruitgang te zien.

Gefeliciteerd met het afgeronde model.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan