Hoofdsponsor

1/35 V.W. Kubelwagen [wip]

coachke

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.874
Hoi makkers ik heb een nieuwe soort beet te pakken en ben me nu aan het bezighouden met verschillende kevers die tijdens de oorlog bestonden Nu start ik met het alom bekende Kubeltje met de opschrift OTTO op waarvoor het stond is mij een vraagteken misschien zijn er mensen die er een verklaring of uitleg over hebben
Ik ga deze bouwen en te proberen hem in een maand af te werken maar niet in de groepsbouw omdat deze een beetje verweerd zal worden op de plaats waar het nodig is
Dus vandaag start ik met de bouw

De boxart

attachment.jpg

Het schema mooi gekleurd en deftige aanwijzingen

attachment.jpg

De inhoud

attachment.jpg

de decals

attachment.jpg

Er is ook een tent bij en 2 figuren , een tafel met zendapparatuur maar denkelijk zal dat niet gebouwd worden




96[/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Marc, misschien bouwen in de groepsbouw en hem daarna verweren in een andere topic
 
Mooi project.

Over verweren en de groepsbouw, vind ik het persoonlijk prettiger dat inderdaad gescheiden te houden. Ik wil niet als een zeur overkomen, maar het hele idee van de groepsbouw was een snelle bouw, zonder verweren. Zoals ik in dat topic ook geschreven had, is het ook niet echt de bedoeling om eerst het model te bouwen voor de groepsbouw en het daarna te verweren 'omdat de groepsbouw toch al behaald is'. Dat doet het karakter van de bouw, de uitdaging en het resultaat teniet.

Laten we proberen die groepsbouw zo simpel en zuiver mogelijk te houden. Zo blijft het ook overzichtelijk.

Wat betreft dat woord 'Otto', leidt een simpele Google-zoekopdracht 'Kubelwagen Otto' me hier. Het blijkt dat de bestuurder van dit voertuigje op één dag acht vliegtuigen had neergehaald. Otto is het Italiaanse woord voor acht.
 
Roy, je hebt gelijk
Jammer genoeg slaagt mijn enthousiasme weer een beetje op hol wat mijn denkwijze dan weer beïnvloed.
 
Da's er ééntje met een geschiedenis Marc, veel succes.
 
Weeral een stukje verder geraakt , vandaag niet al te veel gedaan omdat ik nog wat anders moest doen ik denk totaal een dikke 2 uurtjes had mijn wieltjes geschilderd maar ze waren niet naar mijn zin , ben opnieuw begonnen en sjabloontjes gesneden voor over de velgjes en daarstraks de bandjes gespoten
Primer laag

attachment.jpg



De body in zijn eerste kleur

attachment.jpg

attachment.jpg

en de wieltjes

attachment.jpg
 
Kenners van het militaire daar zou ik graag eens iets aan willen vragen over deze kubel , namelijk uit de weinige beelden die ik kan vinden lijkt het me sterk op dat er verkeerde wielen opstaan , nu zijn er terreinbanden bij maar op een foto kan ik een heel klein stukje zien en daar zijt het net van die ronde ballonbanden zal ik ze maar noemen om in los zand te rijden ook de velgen zijn anders . Geen nood ik heb er setjes genoeg van liggen nu zou ik de die er op zetten of ze laten zoals ze in de kit geleverd zijn ??????
Thanks vrienden
Marc
 
Ok Roy en bedankt voor deze prachtige beelden daar ben ik een heel stuk mee vooruit tof
Marc
 
Roy ik heb de kubel nog eens goed bekeken en aan de voorruit hangen twee rechthoekige bakjes zal ik maar zeggen die moesten op het pickupje ook maar als ik die plaatste zouden de deuren ( 1/1 ) niet openkunnen daarom heb ik ze eraf gelaten het was geen zicht maar nu zie ik die hier ook en kan ze dan voor hier gebruiken
 
Militair is niet zo mijn ding maar heb wel bewondering voor hetgene sommige laten zien.Toch wens ik je veel plezier en succes met deze kit.
Marc S
 
succes met deze maar komt goed in uw handen Marc grt.
 
Kubel

Marc ik heb ook nog een foto van de kubel model eind 1944 die ik restaureerde voor het KLM museum te Brussel ,de andere is een vroege 1942 kubel van een kennis.

attachment.jpg


attachment.jpg

hopelijk ben je er iets mee.
 
Luc prachtige beelden , het heeft wel iets he zo een Kubel zoals een echte Jeep of Minerva
Bedankt
 
Knappe werken alhier.
Ga dit topic wel even op de juiste plaats zetten, bij militair ;)
 
Beste mensen ik heb mijn aller aller eerste camo gespoten , ik weet niet of het goed is dat laat ik aan jullie over
Voor mij gaat er een nieuwe wereld open , kijk zelf maar

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik ben er redelijk tevreden over , het is niet juist dezelfdefiguur maar ja de eerste x dat ik zoiets doe nu ga ik blinkende vernis zetten waar de decals moeten komen
Vandaag niet al te veel kunnen doen , heb nieuwe verfjes gaan halen om de juiste kleuren te benaderen , verder bijna de hele namiddag op toer geweest , deze morgen dan met de wieltjes bezig geweest en ontdekt dat er de verkeerde wieltjes in de kit zitten gelukkig heb ik ze nog van het pick-upje daar zaten dan wel de goede bij
Ik denk vandaag een kleine 3 uur bezig geweest te zijn en nu een half uurtje
Morgen meer nieuws
grt
Marc
 
Fraai gedaan die camo Coachke,en dan voor uwen eerste keer..van een vaste hand gesproken;)
Kgaan da hier blijven volgen,opgepast makker de stap naar militair is snel gezet he...:P

Grtz yves,
 
Als je niet van een foto bouw kan je niet fout met een camo maar wat is er mis met de wielen dan?
 
Ten eerste dank u voor uw positieve reactie
Betreft de wielen in het kitje zitten terreinbanden en op de foto van de echte staan er van die kale ronde woestijnbanden op gelukkig heb ik ze hier liggen
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan