Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw SAS Land Rover 'Pink Panther' 1/35 [DONE] Einddatum 14/03/2018

Swa

Well-known member
Registered
Lid geworden
19 mei 2008
Berichten
1.067
Mannen mijn bijdrage aan de groepsbouw. 'Back To Basic' echt een uitdaging voor me, was al aan het denken aan extra opsmuk, andere lenzen maken. Lekker om dat deze keer niet te moeten doen. ;)

Mallen van de kit uit 1976, dus ben best benieuwd naar de pasvorm, maar Tamiya was toen ook al niet verkeerd. Detail valt in ieder geval niet tegen voor uit die tijd, maar niet aan de hedendaagse standaard natuurlijk. Pixies inhoud:

bj4mxeM.jpg
Boxart

fgiLjj8.jpg
Bouwplan in het Engels en Japans

GEaiwtI.jpg

5cDmkB0.jpg
3 spreus (kleurtje of niet) in totaal 109 parts en geen decals. Alles nog netjes geseald

Heb deze kit ergens opgedaan op een of andere beurs voor meen ik €10, dus als proefkonijn geen probleem.
Ik verwacht een spoedige build en ook deze week wel eindfoto's. Maar zeker weten...........

P.S. Zal ook de werktijd bijhouden.

Bestuderen kit en bouwplan 15 minuten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Succes met deze, heb ik ook nog liggen. Altijd een markante cover gevonden, omdat ik de bestuurder ferm vind gelijken op Montgommery
 
Mooie kit, heb die ooit in een ver verleden ook nog eens ineen geprutst :)
Veel plezier ;)
 
Veel succes en ziet er de moeite uit grt.
 
Heb die ook nog liggen dus volger bij....succes.
 
Heel veel succes met deze kit
 
Klassiekertje! Toch toevallig dat iedereen altijd de Tamiya maakt en niet de italeri! Desalniettemin veel plezier, altijd leuk zo'n rover.
 
Mannen bedankt voor jullie interesse. Niets noemenswaardig tegen gekomen en vond de pasvorm goed. Maar daar staat Tamiya al heel wat jaren bekend om. Helaas wel een foutje gemaakt door een onderdeel te vergeten, gelukkig was de lijm nog niet droog (ander onderdeel) en kon het opgelost worden. Sh#t happens, zullen we maar denken.

Hierbij een paar foto's na het bouwen.

7SngDYe.jpg

d29Z4Ge.jpg

Ik heb verder voor gekozen om zo min mogelijk aanpassingen te doen en 10 minuten is ook wel kort, als je eerlijk bent naar jezelf. Het is beperkt gebleven bij me op het dichtmaken van 2 jerrycans en het toevoegen van een rivet met de punch and die set. De eerste aanpassing omdat je anders langs de stoelen in de jerrycans zou kunnen kijken en het rivetje enkel ter verfraaiing.

WfAmxIQ.jpg

Sa1Oe3N.jpg

Ga proberen er vandaag een echt Pink Panthertje van te maken. Met andere woorden painttime!:P
Tot de volgende!

Totale bouwtijd 8 uur.
(waarvan 15 minuten aanpassingstijd)
 
Ik blijf het een vreemde kleur vinden....succes met de bouw binnen de gestelde tijd Swa.

Fred
 
Mooie vorderingen, nog veel bouwplezier.
 
interessant karretje ziet er een leuke kit uit
Suc6 Swa
Marc
 
Ik blijf het een vreemde kleur vinden....succes met de bouw binnen de gestelde tijd Swa.

Fred

In feite wel, maar deze kleur werd specifiek gekozen omwille van de tijdstippen waarop de raids gebeurden, meestal tijdens het ochtendgloren of het vallen van de nacht, en dan is het wel een schitterende camo bij op- of neergaande zon...

Camo is en blijft iets raars. Duitse Schnellbooten die vooral 's nachts opereerden werden wit geschilderd en niet zwart, omdat wit minder opvalt, en dichter komt bij de reflectie van de maan, terwijl zwart het silhouet benadrukte...
 
Even ter info dat deze Land Rovers oorspronkelijk het Britse groen droegen. Pas na hun inzet in de Golf van Aden/Jemen werd hun kleur aangepast om minder op te vallen in de woestijn aldaar dat ter plaatse ook een roze kleur heeft in het gesteente.
Volgens ik gelezen heb zou er nog 1 originele en rijdende Pink Panther bestaan en 1 ergens in een museum, al de rest zijn kopieën.
 
Ooit gelezen in een boek over de SAS dat het gewoon menie was met wat wit er doorheen gemengd.
 
Ik vraag me nu wel af wat authentieker is, de versie zoals tentoongesteld in het museum of zoals weergegeven door Tamiya (wat beschildering van banden betreft).

Veel plezier in elk geval, ik heb je project hier in de lijst van onderhanden werk gezet.
 
Mannen allemaal bedankt voor het meedenken en het delen van jullie kennis. Zeer gewaardeerd van ieders. Gezien de te volgen bouwplannen zijn dit dan de uiteindelijke kleuren geworden die ik jullie niet wilde onthouden. Door het bouwplan ook geen ruimte voor vrije impressie zoals banden kleuren, een drybrush, verwering of andere losbandige zaken.:nowink:

Met de spuitwerken achter de rug, zijn we met de kwast bezig een en ander verder te kleuren. Het laatste schiet goed op omdat je maar een basiskleurtje te schilderen hebt. Volgens mij is het Pink er goed is uitgekomen qua kleur en naar het gedeelde fotomateriaal van jullie lijkt?! Kijk maar wat jullie vinden, even een fotootje:

NQU6nu6.jpg

Zag nog een paar zaken om aan te passen maar wanneer jullie wat zien, shoot......;)
Hopelijk volgende week de eindfoto's.


Totale bouw/afwerk tijd 15 uur,
waarvan 20 minuten aanpassing/spuitwerk jerrycans
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan