Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw VW typ 825 Pick-up [DONE] Einddatum 14/03/2018

Ok Yves dat begrijp ik maar ieder laagje verf is een verdikking en dan op den duur zie je de letters en cijfers niet meer , het is al zo dun
Het kevertje is af behalve de nummerplaten , ik blijf proberen hoor en als het lukt komen die er nog op ik kan toch geen maand liggen klooien aan die stomme nr plaatjes he , ik krijg dat wel in orde hoor
Ga nu eerst fotokes trekken en hem hier plaatsen en stoppen met deze bouw
Grt
Marc
 
Marc, ik heb het druk dus ik ga heel snel en kortaf zijn: photo etch moet geprimed worden, anders kun je er niet mee werken. Als je gewoon Alclad primer gebruikt, is er niets aan de hand.

Leuk project trouwens!

Dus nogmaals: niet primen is geen optie. Metaal is veel te glad van zichzelf, de primer zorgt voor grip. Gewoon een dun laagje aanbrengen, het verschil in detail kunnen jij en ik niet zien.
 
Ik sluit me aan bij Roy. PE altijd primen. Kan met diverse zaken. Mr metal primer, die kun je kwasten. Tamiya of andere uit de spuitbus, of mijn favo Mr Surfacer. Die laat ècht niet los.
 
Ik ga het eens proberen maar ga er geen tijd voor gebruiken omdat ik er uren mee bezig zal zijn want ik vind geen oplossing om de nummers zwart te maken primeren ok , had ik al gedaan met witte zero paint deze is nog beter dan alclad omdat het echte auto primer is en zeer sterk verdund krijg ze zelfs niet af zonder in de thinner te leggen dat is het probleem niet het zijn de zwarte letters en cijfers die krijg ik maar niet geschilderd , heb het geprobeerd zoals Mark ( haddewadde ) me toelichtte maar bij het minste aanraken vloeit de verf overal naar toe en ziet alles zwart , viltstiften zijn dan weer te dik ik heb hier geen ervaring mee , komt wel hoor ik blijf proberen geen paniek het moet gewoon lukken
Marc
 
Als je het nu eens omdraait en als basis de kleur van de letters/cijfers airbrusht? Capillaire werking zou vervolgens in theorie eenvoudig en accuraat de achtergrond moeten kunnen doen.

(N.b. weet niet eens of het een omkering is, dan wel een net andere methode)
 
ga ik eens proberen in een testfase
bedankt voor het snel meedenken
Marc
 
Ja dus nog even voor de duidelijkheid (ook voor de andere volgers): stel je een dal en een berg voor.

De berg (=de letters) is grijs en het dal is groen.

Eerst airbrush je grijs. Dan laat je met verdunde verf het dal met groene verf 'vollopen'. Mits het reliëf niet te laag is, zal de groene verf door de capillaire werking alle randen gaan opzoeken; in theorie krijg je dan een mooi resultaat.

Ik zou het met zo weinig mogelijk groene verf proberen en heel voorzichtig werken. Neem minder dan een druppel.
 
Ben al bezig staat terug in de grijze primer en ga nu ( na het drogen ) zwart spuiten
Thanks
marc
 
Nog een andere mogelijkheid is dit:


  1. Primen.
  2. Na drogen: airbrushen met zwarte lakverf (lacquer paint).
  3. Na drogen: airbrushen met witte acrylverf.
  4. Na drogen: met een in water gedept makeup-sponsje heel voorzichtig de letters en cijfers vrijmaken, zodat de zwarte verf tevoorschijn komt.

Het water zal de lakverf niet aantasten.
 
Mannekes , Wat zouden we doen zonder onze Roy eerlijk ik heb al veel bij geleerd nu dit weer ongelooflijk
Ik werkte de hele tijd de normale werkwijze , verkeerd dus
Ik heb er weer zin in hier gaan we


attachment.jpg

Roy bedankt hoor
De foto is enorm uitvergroot en alles moet nog stevig drogen het wit is met olieverf gedaan en daar lukte het dus mooi mee , misschien straks nog een voorzichtig laagje
 
Netjes opgelost Marc, met een laagje haarlak ertussen had je dit resultaat ook kunnen bereiken.
 
Goed spuitwerk Marc, en een erg mooie kleur ook. Heb je deze in meerdere tonen gespoten want zo lijkt het wel.
 
Hoe bedoel je beelden van het complete kevertje nog niet gepost of bedoel je de nummerplaten ?
Het kevertje staat in 1 kleur foto's komen straks eerst filmpje kijken
Marc
 
Marc, in eerste instantie heb ik geantwoord op je nummerplaten-update.

Daarna zag ik op de vorige pagina dat ik iets gemist had, vandaar mijn twee reacties.

Filmpje ? Eddie the Eagle ?
 
Nee nee ik ben nogal een S.F. fan ik wilde die van Saturnus kijken uiteindelijk was het voor mij een tweederangs film actie en effecten genoeg maar was een beetje copy van het betere werk , maar ok deze hebben gezien
Guy de nummerplaten zijn behoorlijk gelukt , morgen erop en dan is deze klaar
Nu staat er al een volgende te wachten maar ik ga weer werken naar de maand uitdaging maar buiten klassement ik ga deze bouwen en verweren zoals ik het graag zou willen doen " with a litle help from my friends " hier
De Kubel van OTTO ligt nu klaar om te beginnen hij ligt nu naast mij op tafel om foto's van te maken
Tot morgen voor het eind resultaat
Marc
 
Beste vrienden , even iets rechtzetten natuurlijk is het geen wedstrijd zoals ik ergens vermeld had maar hieraan onze kant noemen we dat gemakkelijk zo waarom je hebt een tijdslimiet en al gauw denk je dan aan een wedstrijd sorry hiervoor
Nu de pick-up is voor vanaf nu af heb nog een 45 minuutjes eraan gewerkt vannacht
Hier de beelden
de eerste zonder nummerplaten , maar door Roy zijn tip heb ik ze toch nog redelijk in orde gekregen

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

nu met de nummerplaatjes erop

attachment.jpg

attachment.jpg

wel het was een leuke ervaring eens iets anders , het spijtige van de zaak is dat je niet kan ( mag ) verweren om in de lijn van deze groepsbouw wil blijven
Ik hoop dat jullie deze ok vinden
Groetjes
Marc
 
Het is een Kever met een laadbak eenvoudig gebouwd maar ik vind hem prachtig in deze staat!!!
 
Ja Luc en het rare ervan was dat het een 4x4 is dat is iets dat ik nog nooit gelezen had nu ja met er wat info over te zoeken kwam ik het tegen en ook de bouw van deze kit zag ik dat er vooraan cardanasjes aan zaten , zo zie je maar dat het niet van deze tijd is he
Marc
 
Mooi weer Marc knap bakje grt.
 
Vind ik goed zo, het verven is bij mij een beetje uit de hand gelopen "eens begonnen de regels uit het oog verloren"
Speciaal karretje wel, mooi gemaakt.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan