Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw VW typ 825 Pick-up [DONE] Einddatum 14/03/2018

Marc, deze kevers waren ombouwsels tegen het einde of kort na de oorlog om reden dat men bijna geen andere nuttige chassis meer voorhanden had voor transport van goederen.
Om die reden zou ik de woestijn kleuren zoals bijv. Tamiya XF-59 Desert Yellow, weglaten.

Indien dit een "normale" bouw was waarbij je met kleuren kan spelen dan bestaat er een Vallejo Model Air set waarbij men in volgende volgorde de kleuren aanbrengt:
70604 Dunkelgelb RAL7028 als primer
71025 Dark Yellow als algemene kleur
71028 Sand Yellow
71027 Light Brown
71075 Sand (Ivory)

In geval van deze bouw zou ik dus opteren voor 71025 Dark Yellow of 71028 Sand Yellow.
Het kleurverschil is echt miniem, het Dark Yellow is een iets groeniger geel als ik dat zo mag uitdrukken.

Hoop dat dit kan helpen.
 
Succes met deze wagen en de vastgestelde tijd Marc.

Fred
 
Heren vandaag bijna 3 uurtjes gewerkt om juist te zijn 2h49 gewerkt ben ik tot hier geraakt , en ik moet zeggen dat deze kit een ongelooflijke goede pasvorm heeft en ook dat er bijna meer onderdeeltjes in zitten dan in sommige 1/24 modellen
De deurpaneeltjes moesten ook verzaagd worden omdat het achterste deel eraf moest

attachment.jpg

het inzetstuk voor het dak paste zo mooi dat ik praktisch niks moet plamuren het lag ietsje hoger maar dat kon er gemakkelijk afgeschuurd worden

attachment.jpg

attachment.jpg

ondertussen al een paar zaken in kleur gezet omdat het volgens plan zo moest

attachment.jpg

alles nog eens even gedry fit en het ziet er best leuk uit

attachment.jpg

attachment.jpg

ben er zo tevreden over en het is zo leuk om te doen dat ik gisterenavond de ziekenwagen besteld heb in Polen volgende week word hij geleverd en de prijs was best aangenaam
De kleur die heeft mijn vrouw gemaakt op zicht uit de catalogus van MIG verfjes want vond dat niet kon om maar 1 verfje zo ver te moeten rijden daarom
En beste vrienden nogmaals bedankt voor het opvolgen van deze bouw
Marc
 
Dat ziet er al heel goed uit Marc.
Ik moet ergens een foto hebben van een dergelijke VW die gebruikt wordt bij opruimingswerken en waarbij zijn plateau vol ligt met steengruis. Zal wel zwaar geweest zijn voor de vering.
 
Amai Marc, dat gaat hier nogal vooruit. Knappe werkzaamheden!

Het blijft natuurlijk wel kapitaalsvernietiging om een 'brilleke' in stukken te zagen. :D :D ;)
 
@Erwin die werden na de oorlog nog voor zaken gebruikt ben juist te weten gekomen met het van onder ineen steken dat die 4x4 waren µ
@ Erik ik heb genoeg van die kevertjes hoor en het was een kitje dat zo moest gedaan worden
Thanks mannen
 
Daarjuist nog 1h30 gewerkt aan het kevertje , het dak moest nog geschuurd worden om de naad weg te schuren , ineens de klinken gemonteerd dan konden die ook nog mee in kleur , de velgjes en banden zijn ook zo goed als klaar
Dan de oorlogsverlichting geschilderd omdat die in transparante plastiek uitgevoerd waren
Morgen nog de zijkanten van de laadbak de verlichting en de voorste bumper monteren , ik denk dat hij morgen wel zal af geraken
Even tonen hoe ver ik nu sta

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo dat was het voor nu , ga nog wat zappen op tv tot ik moe word en dan zal het weeral snel dag zijn
tot morgen maten
marc
 
Amai Marc, dat gaat hier nogal vooruit. Knappe werkzaamheden!

Het blijft natuurlijk wel kapitaalsvernietiging om een 'brilleke' in stukken te zagen. :D :D ;)

Gisteren toen ik keek had ik ook zoiets, maar bedacht iets ik had een kameraad, die had het eerste type golf. Toen door de kinderen deze te klein werd,heeft hij eenzelfde golf op de sloop gekocht en op dezelfde plaats als Marc door gezaagd en het achterste deel en deze als aan hanger er achter gebouwd. Misschien een idee voor Marc, hij zaagt heel netjes dus dezelfde rest stukken liggen op tafel
 
Aris tof idee maat maar ik had eerder gedacht er een Chopper van te maken met dat achterste was al ooit eens gemaakt
Marc
 
Mooi en voorspoedig werk, maar lijkt het nu zo dat de laadbak naar achter lijkt te hellen?
 
Ja inderdaad hij is wat getrokken , maar hij staat nog niet vast hoor ik ben nog bezig met de cabine te plaatsen , zat wat meer werk in dan gedacht maar komt wel goed hoop ik
Marc
 
Beste kameraden ik heb een vraagje namelijk de nummerplaten zijn in PE ook erbij geleverd hebben jullie een truukje om deze te schilderen witte achtergrond met zwarte nummers
Nu iets anders door omstandigheden heb ik vandaag niet veel kunnen doen , nu hoop ik dat hij morgen toch zal af zijn
grt
marc
 
Misschien dat drybrushen met zwart werkt als de letterkes uitsteken?

Ohja, had laatst ergens gezien: heel zachtjes met een make-up sponsje er over met zwarte verf. Lijkt me wel riskant maar wie weet..
 
Marc complimenten, maar maak jij er ook een 4 dagen bouw van, je maand is nog veel langer!!.
De PE letters is mijn eerste ingeving dry-brushen
 
Eerst zwart spuiten en laten drogen, dan wit en als dat een kwartiertje gedroogd heeft overtollige met terpentine oid de witte verf van de opliggende letters weer afhalen.
 
Mark dat is een goed idee , ik ga dat straks proberen
Tof bedankt iedereen om mee te denken
Marc
 
Coach,alvast nog veel succes..maar kzie dat je al aardig bent opgeschoten,fraai werk makker ,ge zijt uw eigen weer aant uitleven zie ik!! :D

Grtz yves,
 
Ja Yves in feite is het toch wel plezant om zoiets te doen maar ik zit met een probleem , ik heb al verschillende tips gekregen maar het lukt me niet om die Photo edge nummer platen te schilderen bij het minste aanraken id de verf er terug af dus ga ik hem zonder nummerplaten af maken , ik zit hier te kl..... en tijd te verdoen zonder maar enig succes
Bedankt voor uw reactie
Marc
 
Ja Yves in feite is het toch wel plezant om zoiets te doen maar ik zit met een probleem , ik heb al verschillende tips gekregen maar het lukt me niet om die Photo edge nummer platen te schilderen bij het minste aanraken id de verf er terug af dus ga ik hem zonder nummerplaten af maken , ik zit hier te kl..... en tijd te verdoen zonder maar enig succes
Bedankt voor uw reactie
Marc

Als ik met Pe werk krijgen odergaan die delen ook de primerlaag en heb persoonlijk nog niet voorgehad dat de verf er terug afkwam mateke..
Geef de moed nie op :-)!!!

Grtz yves,
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan