Hoofdsponsor

1/90 San Juan Nepomuceno 1765[wip]

Bedankt mannen voor de reactie's, ondertussen zitten de eerste huidplank aan weerszijden er op en de randen op het dek.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ga dit topic toch ook eens wat meer volgen geloof ik. Heb nu geen klik met schepen maar wel een deel andere hobby's die met hout te maken hebben.
Je weet maar nooit dat je wat tips opvangt die je ergens kan toepassen in het houtsnijden of houtdraaien. Zo gebruik ik ook al een waterline marker om maten van mijn tekening over te zetten op mijn houtsculptuur.
Wie weet zou dit me nog wel best afgaan om te bouwen...
 
Met de huidplanken ziet het er opeens uit als een echt schip. Maar man oh man als ik dan zie hoeveel schuurwerk eraan komt bij veel schepen, dat doet mij verschieten van kleur
 
Gaat goed vooruit hier.
 
Ik blijf volgen, mooi werk! Ooit ga ik verder met mijn SJN...
 
Vroeger had ik ook weinig interesse in houtbouw en schepen. Op een bepaald ogenblik heb ik mij er toch aan gewaagd. Het was een kit van Sergal, de Thermopylae. Een beginnersmodel, en ik was verkocht.
Het is uiteraard een ander gegeven dan plastic kits, waar het bouw-aspect primeert. Zaken zoals verven en verweren overheersen minder of niet. Ik vind houtbouw dan ook een zeer interessante tak, die war diversiteit in de hobby brengt.

Een erg mooi project trouwens.

Succes,
Dirk
 
Wel ik heb hier al jaren een bouwdoos in de voorraad" De HMS VICTORY" schaal 1/98 van het Spaanse merk Mantua, en als ex metaalbewerker schrik ik er toch voor terug om te beginnen met een houtbouwproject,ik heb er niet echt de plaats voor in mijn garage is het volgestouwd met spare parts en werkmateriaal voor mijn legerjeeps ,en boven op zolder zou ik niet durven beginnen om de huisvrede te bewaren.maar ik kijk met plezier naar deze bouw en de nadere die op dit forum getoond worden.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie's, ondertussen verder gegaan mt de huidplanken.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Hey Bart goed op dreef kerel , het is wel machtig om te zien hoe zo een geraamte groeit naar een mooi schip
Maateke hoe is het met uw madam ? Doe haar de groeten van ons
grt
Marc
 
Bedankt Marc, met het schip gaat het goed.

Met de vrouw niet momenteel, haar lever is aangetast door de medicijnen volgens de dokter van de uitslag van het bloedprikken, ze moet eigenlijk van de morfine af, dus afkikken zal wat worden, maar dan heb je die pijn nog, daar moet iets op gevonden worden, is een drama momenteel.:worried:

Je krijgt de groeten terug.
 
veel beterschap , hier bij ons weten we wel wat het is
marc
 
Je schip ziet er goed uit Bart.
Het nieuws over je vrouwke is minder te noemen,
beide sterkte gewenst in de komende periode en dat ze snel een oplossing vinden die de morfine kan vervangen.
Marc
 
Veel sterkte voor uw vrouw, hopelijk vinden ze een oplossing.
 
Sterkte voor je vrouw Bart, maar voor jou ook, de zorgen wegen ook nogal mee natuurlijk.

Gelukkig kun je met de hobby fijn de gedachten wat verzetten toch ? ;)

groeten voor jullie beiden :)
 
Bedankt mannen ook namens mijn vrouw.
 
Bart schip gaat lekker en heel veel sterkte met je vrouw.
 
Goed je weer wat bezig te zien Bart, hopelijk kan je daar je gedachten wat mee verzetten.
Sterke met het vrouwtje!

Fred
 
Het schip begint al mooie lijnen te krijgen.
Veel sterkte voor u en uw vrouw.
 
Sterkte aan uw vrouw.
Mooie vorderingen aan schip en blijf in stilte volgen.
 
Mooie vorderingen en veel sterkte voor uw vrouw.
Marc S.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan