Hoofdsponsor

1/90 San Juan Nepomuceno 1765[wip]

Hoi Dany, hier kan ik wel iets mee, bedankt voor de link.
 
De spanten heb ik uitgesneden, en los in de kiel geschoven om te kijken of het klopt.

attachment.jpg

Ga nu spant na spant vast lijmen en stellen met de legomethode, straks als de spanten en de delen aan de boeg en achtersteven zitten balsahout tussen de delen lijmen en de spanten an de zijkanten vijlen en schuren tot de gewenste ronding van de romp.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
je gaat weer schitterend van Bart, heb je niet meer blokjes?
Dan kan je meerdere spanten per avond doen, hoeven wij niet zolang te wachten:09:
 
Heb wel meer blokjes marc, maar doe het rustig aan, als dit fout is heb ik straks een probleem en zie je dat een scheef schip.
 
Hoi Bart weer aan uw voorliefde van schepen bezig , goed gevonden met de Lego blokjes dan dienen ze tenminste nog voor iets
Super man
Marc
 
Bedankt marc voor de leuke reactie.
 
Bart en terug een schip in houtbouw ..... komt helemaal dik in orde makker :)

Ken er niet zoveel van , maar geniet & volg in stilte ;)
 
Een goede basis is het halve werk, dus rustig aan Bart.
die spanten komen met de LEGO methode super strak te staan!

Fred
 
Ben met deze boot verder gegaan, heb de planken voor de kannonnen in te steken er in gedaan, had ik voor de boeg en de achtersteven eigenlijk moeten doen, heb het opgelost door een gedeelte van de achtersteven en van de boeg af te zagen en de achtersteven weer terug gelijmt en de boeg met balsa opgelost, ben nu met een stuk dek bezig.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Altijd plezierig om scheepsbouw te volgen .
Die geraamtes zijn steeds knap en verdwijnen naargelang de vorderingen wat boeiend is.
 
Bedankt mannen, vandaag heb ik dat 1 dek afgewerkt en de boeg en de achtersteven gevijlt voor de vorm van de romp te krijgen.
 
je gaat de goede kant op Bart, het ziet er weer mooi uit.
 
Prachtig schip en mooie kit van AL. Je laat goede vorderingen zien. Zorg ervoor dat je voordat je met beplanken start, eerst de dikke verstevigingslatten tussen de spanten donkerbruin of zwart maakt. Later worden hier de kanons ingestoken en dat is mooier tegen een donkere achtergrond. :)

Gr.
Pter
 
Weeral zo een krak , wat zitten hier toch knappe gasten en dan bedoel ik niet alleen van uiterlijk hoor
Goed bezig Bart
Marc
 
Ja en onze Bart is van veel markten thuis, plastiek of hout, fantasy, papier...hij verwerkt het allemaal.
 
Bedankt voor de tips en reactie's.:)
 
Ziet er weer heel goed uit
 
Heb de dek van het boeg beplankt en de planken waar de kannonnen in gaan zwart geschilderd.

attachment.jpg

attachment.jpg

1 kant van de boeg moet ik bijwerken schuursel en lijm zit een gat.

attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan