Hoofdsponsor

1/35 Strycker M1126 [DONE]

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
2.414
Het basis voertuig van de Amerikaanse infanterie

attachment.jpg

Vandaag begonnen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie doos ook weer, deze groepsbouw belooft afwisseling!

Ik heb het project hier toegevoegd.

Succes met het afronden van dit project uiterlijk 5 maart aanstaande.
 
[mod] Einddatum 05-03-2018[mod]

Succes maar vooral veel plezier met deze bouw.

Fred
 
Heel veel succes met deze bouw
 
Dank u, recht uit de doos moet me nog lukken

Ben vandaag aan onderdeel 9 van het bouwplan aangekomen, bouwtijd tot nu 5 uur plus/ minus
Ben aangenaam verrast van de fitting van de onderdelen en het vrij duidelijke plan.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

ondanks de vele onderdelen gaat de bouw echt snel vooruit omdat het opkuisen van de onderdelen zelf echt goed mee valt.
Gezien ik met een penseel beter overweg kan als met een pincet, heeft het tapijt monster toch al toegeslagen.
Extra werk 2 nieuwe handgrepen maken en opnieuw monteren.

attachment.jpg attachment.jpg

een overzichtsfoto

attachment.jpg

wordt vervolgt.
 
Erg mooi werk en het gaat ook hier flink vooruit!
 
netjes en snel zover grt.
 
Heb ondertussen deel 16 van het bouwplan afgewerkt, tot mijn grote vreugde lukt het allemaal nog best met mijn dikke vingers.
Het werken met een pincet lukt ondertussen beter, maar ergens is er weer een stukje in het decor verdwenen.
der zijn gelukkig nog enige onderdeeltjes om verder op te oefenen.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

De PE is onderdeel van de doos en geen aftermarket, ik heb zelf bewust bij sommige opties voor het plastiek-onderdeel gekozen in plaats van het PE (ik ken mijn eigen capaciteiten)

attachment.jpg attachment.jpg

Sommige delen zijn nog dryfit, maar stilletjes krijgt het vorm

attachment.jpg

wordt vervolgt,
 
De photo etched metalen onderdeeltjes zoals rooster geven er toch dat extra beetje realisme aan dat zo'n voertuig nodig heeft.

Het ziet er allemaal mooi uitgelijnd uit. Ik ben erg benieuwd of meedoen aan deze groepsbouw zo leuk is als ik mij erbij voorstel... dus zie je bevindingen graag tegemoet. Bevalt het tot nu toe?
 
Komt helemaal goed Jan!

Heb deze vorig jaar gebouwd en was ook wel tevreden van de kwaliteit en pasvorm.
Ik heb m wel gebouwd met de PE draadsnijder maar die was best delicaat en niet evident om vast te zetten.
Het is ongetwijfeld gezichtsbedrog, maar staat deze nu niet mooi rechtop?
Verder nog veel succes met de decals, die hebben me de nodige frustraties bezorgd aangezien je de cijfers en letters van de markeringen zelf diende samen te stellen.
 
Gaat goed vooruit Jan, ziet er een nette kit uit.
 
Bedankt, is tot nu toe een leuke kit om te bouwen buiten een fout in het bouwplan ben ik geen onoverkomelijke hindernissen tegen gekomen.
Buiten de dingen die aan mijn eigen bouw beperkingen liggen "lees niet altijd even handig" , ik heb enkele onderdelen moeten namaken omdat ze in het tapijtmonster zijn verdwenen. Deze vallen gelukkig niet op in het geheel.
Het voertuig is voor 95% gebouwd en voorzien van de basiskleur, sommige dingen zijn nog dryfit omdat de details anders niet meer te schilderen zijn.

Stand der dingen

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Op de vraag van Roy of zo een bouw recht uit de doos en back to basics me bevalt ?

Is een beetje tweeledig;
Ja het is een plezier aan iets te werken zonder de kritiek meetwijzer tegenaan het rood, dit merk men ook aan de vlotte bouw. Er is altijd een mogelijkheid tot verbetering en upgraden maar zonder het gevoel van moeten werkt het eenvoudig prettiger. Ik ben er ook meer dan ooit van overtuigd dat men een mooi model kan bouwen recht uit de doos zonder extra kosten of aanschaffing van duizenden extra potjes. Indien men een recentere bouwdoos koopt.

Hoe hoog men de lat legt is voor iedereen individueel te bepalen, misschien moet men de wedstrijden in de toekomst gewoon anders gaan bepalen en gewoon een rij toevoegen "recht uit de doos". Dit zou voor veel beginnende bouwers een deel van de frustratie wegnemen tegenover de gevorderde of fanatieke miereneukers . "my 2 cents"

Anderzijds ben ik zo een 20 jaar geleden gestopt met modellen te bouwen door plaats gebrek en veelvuldig verhuizen, zo een bouw en de factor tijd en plaats die terug voorhanden zijn werkt zeer uitnodigend om er terug mee te beginnen.
 
mooi werk en wijze woorden Jan grt.
 
Een fijn werkje zie ik al verschijnen en ben benieuwd voor het eindresultaat.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan