Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw M3A1 Scoutcar 1/35 [DONE] Einddatum 05-03-2018

cargomaster1

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 okt 2012
Berichten
1.284
Het moment waarop ik deelneem aan de 'Back to Basic' groepsbouw is aangebroken .
Het voertuig is een Revell productie uit 2006 .

attachment.jpg


De doos is verrassend bij het eerste aanblik ,mooi uitgewerkt en niet echt veel spreu afval die je moet zuiveren .
Het eerste wat ik doe is alles gedurende 2 uur in een sopje laten bezinken en daarna afborstelen en laten drogen.
Het resultaat zie je hier .

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Scutcar M3A1

Vervolgens is het verwijderen van de vasthechtingspunten en bijschuren nodig wat ik zeker al doe bij de onderdelen voor de body.

attachment.jpg :D
 
Mooi model, ik dacht van oorsprong oosteuropees. voor welk een versie ga je gaan? De zweden in Congo?
 
Dat er een verschil is met de merk Tamiya van vroeger Italeri weet ik niet echt maar het merk ZVEZDA is totaal het zelfde gietsel heb ik vandaag gemerkt.
 
Scoutcar M3A1

De werken tot nu toe zijn de onderkant van het raamwerk met name de vering ,wielen en tussendoos ,koppelingsbak en cardans en uiteindelijk de uitlaat al .

attachment.jpg
 
Zo, dat schiet hier lekker op!

Ik heb het project in deze post erbij geplaatst. Succes om deze uiterlijk 5 maart aanstaande af te krijgen!

Ik zie dat je de bouw niet in het groepsbouw-subforum hebt geplaatst; vriendelijk verzoek aan de admins / mods om het topic te verplaatsen :)
 
Niks te oost-europeesch, dit is nog een mal van peerless max uit de jaren 70. Leuk ding! Heb zelf de zvezda in de stash. Is deze ook gemaakt van zachter dan normaal plastic?
 
Deze Scoutcar is van normaal plastiek zoals die van vroeger met Tamiya producten.
 
[mod] einddatum 05-03-2018[mod]

Succes en vooral veel plezier met deze bouw!

Fred
 
Even een update sinds gisteren, tot laat in de avond weer aan het knutselen geweest en deze voormiddag heb ik zowat de hele scoutcar volgens het schema in elkaar gezet ,mijn lijm was op (contacta van Revell een handige verdeel potje) dus ging ik verder met eveneens de contacta maar dan met een penseeltje en helaas minder goed opgelet en heb ik dus wat vingers hier en daar erop.
Ben ook opzoek naar de juiste kleur voor de body . Geel olijf mat...iemand er een voorbeeld van ?
 
Bij Vallejo Model Color is dat 70892 Yellow Olive.
Als je dat niet hebt kan je ook gewoon Humbrol 155 gebruiken, bestaat zelfs in spuitbus maar is wel een tikkeltje donkerder.
 
Amai Luc ge gaat er nogal op snel en goed werk grt.
 
Luc je bent ijzersterk bezig. Het ziet er naar uit dat je de 4 weken gaat halen :)
 
ik heb ontzettend veel goesting zo ineens gekregen om ook te beginnen , werkt zeer aanstekelijk moet ik zeggen maar ik wacht overmorgen zie ik oldieman en ga hem proberen mee te sleuren in dit project
Zit zelf ook nog eerst met een enorme opdracht mijn trap naar het tweede verdiep moet opnieuw bekleed worden met tapijt de vorige was gelijmd en die lijm moet er eerst af en dan moet iedere trede terug geschilderd worden en nieuwe tapijt op komen ben nu aan de laatste 4 treden bezig , dus vrienden nog efkes geduld
Marc
 
Ik zie dat het zeer goed ga, en snel ook. Maar het is mooi.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan