Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw LCM Landig Craft 1/76 [DONE] Einddatum 04-03-2018

Ziet er al mooi uit, nog een avondje plezier en hij is af.
Op mijn vorig werk hadden wij ook een ultrasoon reinigingstoestel om matrijzen en stempels te reinigen, ik was er geen fan, leek wel of het niets deed.
 
Morgen zal ik deze afwerken. Door de voorspelling van slecht weer kan ik geen materiaal halen om binnen verder te werken en buiten werken is door datzelfde slechte weer ook niet mogelijk. Aanvriezende regen, sneeuw, koude wind...ze voorspellen het allemaal voor morgen. Lekker bij de kachel blijven dus.

Morgen, na de middag zet ik me aan de modelbouwtafel en ga ik door tot het einde.
 
Ben zeer nieuwsgierig naar de afloop van deze bouw hopelijk komt er nog veel vervolg aan
Marc
 
Niet veel kunnen doen vandaag wegens hoofdpijn, nogal moeilijk om me dan te concentreren. Wel de laatste onderdelen geverfd en een begin gemaakt met de figuren. Op hoop van zegen dat het morgen een dag zonder hoofdpijn is zodat ik die kan afwerken. De voorbije dagen vooral bezig geweest met de inrichting van die laatste slaapkamer/werkkamer.

attachment.jpg
 
De figuren hoef je niet te maken he. Het gaat om het model. Maak het jezelf niet onnodig moeilijk!

Succes morgen en overmorgen, de laatste twee dagen.
 
Dan zal ik me met het model bezighouden en dan zien als er nog tijd is voor de figuren. Normaal zou dat moeten kunnen in de laatste twee dagen.
 
Nog ruim een halve dag om de eindfoto's te plaatsen Alain. Kom op, je kunt het... nog even doorbijten :)
 
Komt wel goed Alain...goed bezig zo te zien.😉
 
Een slechte dag gehad vandaag maar toch deze kunnen afwerken.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ik vind hem mooi geworden, vooral omdat je toch nog de figuurtjes erbij hebt weten te maken. Weliswaar zijn er nog een paar ejector pin marks in beeld maar die vallen niet per se op, zouden immers zo maar bij de structuur van deze vaartuigen kunnen horen. Bovendien ging het hier om het plezier van het bouwen en heb je tegenover niemand iets te verantwoorden wat realisme betreft.

Dat je het model ondanks tegenvallend weer, extra klussen en opkomende hoofdpijn hebt weten af te ronden binnen de gestelde tijd, met zo te zien prima gelukte decals (iets waar je normaal gesproken niet zo dol op bent meen ik te weten), is toch een prestatie.

Gefeliciteerd met het behalen van de eindstreep, ik heb het model als zesde afgerond in de hall of fame geplaatst.
 
Bedoel je die ronde dingen aan de binnenkant? Die staan zo op het plan maar het kan wel zijn dat ik ergens ejector pin marks over het hoofd heb gezien. Decals zijn heel zeker niet m'n favoriet maar het begint beter en beter te gaan.

De figuren hoorden er echt bij vond ik, ze brengen wat leven op het model.
 
Ja die bedoelde ik. Als ze op het plan staan, had ik het verkeerd en zijn er dus geen ejector pin marks meer, voor zover ik kan zien. Ik vond ze ook al opvallend mooi passen bij de staalconstructie van zo'n schip.
 
Mooi afgewerkt, en mooi binnen de tijd...
Een hele dikke proficiat...

Groetjes
Kurt
 
Alain heel mooi geworden en ook binnen de tijd gefilciteerd
 
Dankjewel voor de reacties.

Nog een paar foto's genomen om het vaartuig helemaal te tonen. In de stuurhut zit ook een figuur maar die is minder goed te zien dan verwacht. Maar ja, hij zit er in zoals op het plan stond.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
dat is al wat duidelijker he , hopelijk komt er hier nog vervolg aan he
 
Hey,

Alain, goed gebouwd man.
Blijkbaar wel je ding nietwaar, recht uit de doos... ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan