Hoofdsponsor

Groepsbouw: 'terug naar de basis'

Erwin.. al bouw ik voor de groepsbouw het meest gecompliceerde model dat ik kan bedenken of het meest uniforme, het simpelst uitziende... het maakt mij echt niet uit (eerlijk!) want het gaat mij hier om het bouwplezier.

Ik heb net voor het eerst sinds ik hem een maand of wat geleden bouwde weer naar de Jeep gekeken. Vind hem er nog steeds leuk uitzien. Maar al vond ik hem te simpel, dan nog is dat in een maand één keer 5 seconden kijken versus uren bouwplezier. Zo ook met de groepsbouw: die Gaz zou vele uren bouwplezier opleveren voor een model dat ik uiteindelijk nog maar zelden zou bekijken. Maar misschien ben ik een uitzondering en kijken andere bouwers vaker naar de collectie afgeronde modellen. In elk geval kan ik prima afstand nemen van de voordelen van verweren, die er ontegenzeggelijk zijn, alleen al subjectief beschouwd.

Wat bezwaarlijker is, is dat deze kit blijkbaar extreem moeilijk is. Niet 660 onderdelen maar 750 blijkbaar, veel onderdeeltjes waar geen duidelijke bevestigingspunten zijn aangegeven en vooral... extreem veel minuscule onderdelen. Volgens een ervaren bouwer een bijzonder moeilijke en frustrerende kit. Google maar eens op de naam van de kit in combinatie met Armorama, daar is een bouwverslag te vinden, vol cynisme en kennisgeving van ondervonden moeilijkheden.

Daarom bewaar ik die, als ik hem al ga doen voor de groepsbouw, tot de zomervakantie wanneer ik meer tijd heb. Eerst dan de olietanker.
 
Volgende week ga ik er ook nog ééntje in de groepsbouw aanbieden vermits het voor mij te koud gaat zijn om andere dingen te doen thuis... De ruige vrachtwagen Zil is aan de beurt.heb er nu al veel zin in...
 
'Volgende week' is toch een zeer extensief begrip Luc... :) Leuk dat je het topic al hebt aangemeld en nogmaals succes gewenst.


Voor mijn voorgenomen Gaz 66-bouw kwam ik gisteren op het idee om, indachtig de thematiek van deze groepsbouw, een vrij uitgebreide toelichting te geven op hoe ik de kit ga bouwen en wel bestemd tot kennisneming door, vanaf, de absolute modelbouwbeginner. Te beginnen met een aantal uitgangspunten voor de modelbouw, die steeds en herhaald in actie toegepast te tonen; en dan de basis der basis uit te leggen. De benodigde gereedschappen... (uitdaging wordt dan ook: liefst zo weinig mogelijk!), de gebruikte verfjes, de droogtijden, instelling van de airbrush... al dat soort dingen. Een soort introductie tot modelbouw dus, aan de hand van een kit die niet de makkelijkste is maar wel veel educatief potentieel heeft. De maximaal 20 'tienminutenaanpassinkjes' vormen dan hopelijk leuke aanvullingen.

Ik heb dit al eens gedaan bij mijn Krupp-topic, waar dan wat verweren en scratchbuilding bij kwam kijken. Ook mijn BMW 507-topic had dit karakter. Deze keer wil ik het nog eens zo opzetten, maar dan mogelijk nog basaler en bedoeld als enthousiasmering en tegelijkertijd leidraad voor beginnende bouwers.

Jullie gedachten hierover (zowel van beginners als van ervaren bouwers en alles wat er tussenin zit) zijn van harte welkom.

Ik hoop wel dat ik én het model én het bouwtopic binnen een maand afkrijg, maar dat zie ik als extra uitdaging.
 
Zie hier vele mooie modellen passeren en kan alleen zeggen dat de Groepsbouw / Wedstrijd ACTUEEL - Groepsbouw Back To Basic nu al een groot succes aan het worden is en bovendien eens iets anders en een prachtig initiatie voor het forum... chapeau :)
 
'Volgende week' is toch een zeer extensief begrip Luc... :) Leuk dat je het topic al hebt aangemeld en nogmaals succes gewenst.


Voor mijn voorgenomen Gaz 66-bouw kwam ik gisteren op het idee om, indachtig de thematiek van deze groepsbouw, een vrij uitgebreide toelichting te geven op hoe ik de kit ga bouwen en wel bestemd tot kennisneming door, vanaf, de absolute modelbouwbeginner. Te beginnen met een aantal uitgangspunten voor de modelbouw, die steeds en herhaald in actie toegepast te tonen; en dan de basis der basis uit te leggen. De benodigde gereedschappen... (uitdaging wordt dan ook: liefst zo weinig mogelijk!), de gebruikte verfjes, de droogtijden, instelling van de airbrush... al dat soort dingen. Een soort introductie tot modelbouw dus, aan de hand van een kit die niet de makkelijkste is maar wel veel educatief potentieel heeft. De maximaal 20 'tienminutenaanpassinkjes' vormen dan hopelijk leuke aanvullingen.

Ik heb dit al eens gedaan bij mijn Krupp-topic, waar dan wat verweren en scratchbuilding bij kwam kijken. Ook mijn BMW 507-topic had dit karakter. Deze keer wil ik het nog eens zo opzetten, maar dan mogelijk nog basaler en bedoeld als enthousiasmering en tegelijkertijd leidraad voor beginnende bouwers.

Jullie gedachten hierover (zowel van beginners als van ervaren bouwers en alles wat er tussenin zit) zijn van harte welkom.

Ik hoop wel dat ik én het model én het bouwtopic binnen een maand afkrijg, maar dat zie ik als extra uitdaging.

Het begin van deze bouw en wat in het eerste bericht staat......Als beginnend modelbouwer.....Eerste kit die je gaat bouwen en het plezier daarvan....

Staat dat (de absolute beginnende modelbouwer) allemaal beschreven in de kit, en de gebruiksaanwijzing die je nu bekijkt? Als het in de tekst staat vind ik het okee.
Anders denk ik toch.... de absolute modelbouwbeginner... je gaat echt niet bouwen als of het je eerste kit is, geen kleine aanpassing, ik denk dat je dan ook de verweer technieken gaat uitleggen.

Naar mijn idee ben je begonnen, nu nog 4 weken om hem gereed te krijgen.

En voor andere vragen verwijs ik je naar het topic http://www.modelbouwen.be/threads/15684-vragen-over-de-groepsbouw-quot-back-to-basic-quot


Ik heb dit al eens gedaan bij mijn Krupp-topic, waar dan wat verweren en scratchbuilding bij kwam kijken. Ook mijn BMW 507-topic had dit karakter. Deze keer wil ik het nog eens zo opzetten, maar dan mogelijk nog basaler en bedoeld als enthousiasmering en tegelijkertijd leidraad voor beginnende bouwers.


Nee, Verweren en scratchbuilding mag niet, ook niet iets van dat Karakter. (Was zelfs je eigen Poll, dan ook zelf niet!!) zie hier http://www.modelbouwen.be/threads/15727-Peiling-groepsbouw

Nee, en anderen refereren ook niet aan hun topic, waar ze anders bouwden, je Krupp en BMW, was echt niet zoals je eerste bouw, die passen helemaal niet in het idee van Roy. Lees het eerste topic.

Als beginnende bouwer een leidraad maken voor de beginnende bouwer....Laat eerst eens zien, dat het je lukt, om binnen de 4 weken het model te bouwen...

Basaler en enthousiasmering...Achteraf een uitgebreid verslag plaatsen staat je vrij, dat is het zelfde als achteraf nog verweren, het is jouw kit, en dat die in een kast beland.....Kan je altijd herrinneren, gelukt binnen die 4 weken!!
 
Laatst bewerkt:
Naar mijn idee ben je begonnen, nu nog 4 weken om hem gereed te krijgen.

En voor andere vragen verwijs ik je naar het topic http://www.modelbouwen.be/threads/15684-vragen-over-de-groepsbouw-quot-back-to-basic-quot

Nog even voortbordurend op dit toekomstig groepsbouwproject... hopelijk kan ik eraan beginnen op 28 maart aanstaande (of de andere Gaz).

Ik ben zeer onder de indruk van de onderdeeltjes aan de 28 (!) sprues en 2 photo etch fretjes.

Maar wat ik hier zie, had ik eigenlijk nooit eerder gezien; een volledig ejector pin mark-vrije dunne motorkap. De binnenkant:

[url]https://farm5.staticflickr.com/4769/26576477508_366e7cfd93_b.jpg[/URL]

En de buitenkant:

[url]https://farm5.staticflickr.com/4764/39736890974_48248018e8_b.jpg[/URL]



[url]https://farm5.staticflickr.com/4702/40447371551_e448d84ffd_b.jpg[/URL]



De kit is open en er is aan begonnen, anders weet je niet wat er in de doos is...Tenzij het een reeds geopend kit is, Dus niet een nieuwe, maar een gebruikte kit....

Uitgaand van het eerste. Geloof ik dat je je aan dezelfde regels houdt...

1. Dat mag niet volgens de Regels.
2. Dan nog 4 weken om informatie te verzamelen en te bouwen en een verslag te plaatsen
 
Laatst bewerkt:
Aris had je je leesbril niet op :) Je opmerkingen slaan nergens op er staat nergens dat er verweerd word en in de regels staat er nergens dat er geen research of dat de doos ongeopend moet wezen, zal wel een probleem zijn omdat sommigen merken hun dosen niet dicht sealen :)
 
Aris, als je jouw onkunde tot begrijpend lezen echt vrijwillig bij mij ter filering aanmeldt, weet je dat je van mij een snedig antwoord kunt verwachten.

Ron heeft gelijk, je opmerkingen slaan nergens op. Ik zal maar weer 's de moeite nemen de onvolkomenheden eruit te vissen alsof ik niets beters te doen heb. Het zijn er nogal wat deze keer.

Staat dat (de absolute beginnende modelbouwer) allemaal beschreven in de kit, en de gebruiksaanwijzing die je nu bekijkt?

Neen Aris, hoe je een kit moet bouwen staat niet in de gebruiksaanwijzing. Als je even nadenkt kom je er -hopsa!- achter dat dat ook volstrekt irrelevant is. Met andere woorden, je opmerking raakt kant noch wal.

Sterker nog, in de openingspost staat dat er een bouwverslag moet worden gemaakt. Een bouwverslag wil zeggen, dat je de bouw beschrijft. Hoe gedetailleerd iemand dat doet, is zijn eigen keuze. Vroeger maakten we ook geen bouwverslag, maar ook dat is irrelevant. Hier doen we dat wel, dát is relevant.

Anders denk ik toch.... de absolute modelbouwbeginner... je gaat echt niet bouwen als of het je eerste kit is, geen kleine aanpassing, ik denk dat je dan ook de verweer technieken gaat uitleggen.


Nee, nee en nee.

Nee 1: natuurlijk ga ik niet bouwen of het mijn eerste kit is. Doel van het bouwverslag zou zijn om te bouwen ter illustratie en educatie, voor beginnend bouwers die er dan wat van kunnen leren. Er komt een basistekst en subteksten over de maximaal 20 aanpassingen. De beginnend bouwer kan dat interessant vinden en lezen, of overslaan.

Nee 2: jij denkt dat ik ook de verweertechnieken gaat uitleggen. Jij denkt verkeerd. Jij vergeet dat ik net mijn eigen trots heb gepijnigd door toe te geven dat ik beter eerst een peiling over dat verweren had kunnen voeren. Jij vergeet daarnaast dat het resultaat van die peiling overduidelijk was en ertoe strekte mijn oorspronkelijk idee van niet-verweren te handhaven. Jij ziet over het hoofd dat ik de door mijzelf opgestelde regels kan lezen en interpreteren. En zal toepassen.

Nee 3: nog maar eens ten overvloede (in elk geval van iedereen die wél leest), het gaat in deze groepsbouw niet om het principe 'bouwen alsof het je eerste kit is' maar om het bouwplezier. Dat je daarbij het gevoel kunt krijgen dat je had toen je je eerste kit bouwde, omdat je vooral aan het bouwen bent en niet aan het voorbereiden of researchen of hyperdetailleren, is iets anders. Met deze groepsbouw wil ik het plezier van snel een model afronden terug, daarbij de toegenomen ervaring honorerend en enkele kleine aanpassingen toestaand. Had deze groepsbouw een letterlijke teruggang naar de basis gewild, dan had de airbrush in de kast kunnen blijven, hadden precies die Humbrol- of Revell enamelverfjes moeten worden gebruikt en was het hoogtij geweest voor de penselen. Maarrrr dat is dus niet de bedoeling.

Naar mijn idee ben je begonnen, nu nog 4 weken om hem gereed te krijgen.


Ik citeer uit de openingspost:


  • Iemand mag starten, binnen die periode, wanneer 'ie wil. Op de dag van starten, doch voordat het eerste stukje uit de sprue of bouwplaat is geknipt, wordt een bouwtopic gestart.
  • Vanaf het moment dat het bouwtopic wordt gestart, begint een periode van vier weken te lopen.

Dus Aris... op de dag van starten moet een bouwtopic zijn gestart. Ben ik een bouwtopic gestart? Nee. Dus voor mij is de groepsbouw nog niet begonnen. Heb ik een stukje sprue losgeknipt? Ook al niet, dus ik doe niets verkeerds. Vanaf het moment dat ik het bouwtopic start, begint de periode van 4 weken te lopen. De periode van 4 weken is dus.... [spanning opbouwen].... nog NIET begonnen :)

Wat een opluchting, want ik was al bang dat ik de door mijzelf verwoorde regels was vergeten. En dat nota bene als advocaat, die de hele dag met regels werkt! Nou, gelukkig is dat niet het geval; vide de gerefereerde opmerking van Ron.

Ik heb niet de illusie dat het bovenstaande je gaat overtuigen. Zie dan ook nog hier waar ik Yves aanraad om het doosje even open te maken om iets te checken, vóór aanvang van zijn deelname. Zo zie je, dat ik mijzelf niet voortrek op een ander.

En voor andere vragen verwijs ik je naar het topic http://www.modelbouwen.be/threads/15...-to-basic-quot

Aris... ik heb geen vragen over de groepsbouw. Met enig toeval tref je juist degene die de groepsbouw bedacht en die nagenoeg alle vragen in het door jou gelinkte topic zelf beantwoordde. Maar als ik ooit toch een vraag heb over deze groepsbouw die niet forum-administratief van aard is, zal ik hem in dat topic stellen (dank voor de link!) en ook zelf beantwoorden. Ik waardeer je vindingrijkheid en hulpvaardigheid.

Ik heb dit al eens gedaan bij mijn Krupp-topic, waar dan wat verweren en scratchbuilding bij kwam kijken. Ook mijn BMW 507-topic had dit karakter. Deze keer wil ik het nog eens zo opzetten, maar dan mogelijk nog basaler en bedoeld als enthousiasmering en tegelijkertijd leidraad voor beginnende bouwers.

Nee, Verweren en scratchbuilding mag niet, ook niet iets van dat Karakter. (Was zelfs je eigen Poll, dan ook zelf niet!!)


Ik zou hopen dat je dit als grapje bedoelt of als poging mij te stangen, maar helaas bedoel je het waarschijnlijk serieus.

Enige uitleg over de Nederlandse taal, volgens mij kan ik het je zo duidelijk maken.

'waar dan wat verwering en scratchbuilding bij kwam kijken': daarmee bedoel ik een afwijking aan te geven ten opzichte van het nog te starten bouwtopic. Het kan óók worden uitgelegd als introductie van wat er komen gaat in het nieuwe topic... dan is het aan het taalgevoel en het contextuele begrip van de lezer om erachter te komen dat dat hier niet geldt.

'nog basaler': het woord 'basaler' is de verkleinende trap van 'basaal' en betekent dat ik verder terug naar de basis wil, in mijn uitleg dus :) En wat dacht je? Juist, die uitleg van verwering blijft achterwege. Technieken worden nóg simpeler uitgelegd, met aandacht voor die dingen die voor ervaren bouwers zo logisch en simpel zijn dat ze haast nooit worden uitgelegd waardoor het voor beginnende bouwers moeilijk is goed in de hobby te komen.

Hopelijk is het allemaal net iets duidelijker nu Aris.

Nee, en anderen refereren ook niet aan hun topic, waar ze anders bouwden, je Krupp en BMW, was echt niet zoals je eerste bouw, die passen helemaal niet in het idee van Roy. Lees het eerste topic.


Als mensen iets willen toelichten Aris, dan kunnen ze dat heel makkelijk doen door gebruikmaking van de stijlfiguur 'vergelijking'. Al in de Griekse oudheid had je de homerische vergelijking. Zoek maar eens op op Wikipedia, het is best interessant. Door middel van een vergelijking, krijgt de lezer snel een goed beeld van wat de schrijver bedoelt. Er zijn talloze soorten vergelijkingen.

De vergelijking die ik maakte, was die met twee eerdere topics die ik schreef. Inderdaad waren die niet zoals mijn eerste bouw, maar dat geeft ook niet want: het gaat er niet om of het MIJN eerste bouw is, maar wat ik in die bouwtopics probeer te beschrijven voor hen wier eerste bouw het WEL is. Bekijk ze maar eens. Je zult daar zien dat ik erg mijn best heb gedaan om de basistechnieken uit te leggen. Daarop doel ik.

Als beginnende bouwer een leidraad maken voor de beginnende bouwer....Laat eerst eens zien, dat het je lukt, om binnen de 4 weken het model te bouwen...


Is dat een bevel?

Achteraf een uitgebreid verslag plaatsen staat je vrij

Top, dank voor de toestemming.

dat is het zelfde als achteraf nog verweren, het is jouw kit

Zoals al minstens driemaal geschreven, maar je hebt moeite met lezen: het is niet de bedoeling de groepsbouwdeelname na het afronden van de groepsbouw alsnog te verweren. Tuurlijk ben jij liberaal en recalcitrant, tuurlijk doe je wat je zelf wilt... wees gerust de enige die na de groepsbouw je model gaat verweren en in je handen wrijft terwijl je denkt 'ha die Roy had ik even lekker te pakken! Mijn model staat in de lijst afgeronde modellen voor de groepsbouw, maar ik heb 'm toch verweerd! Lekker puh!' maar dan hou je denk ik vooral jezelf voor de gek.

Ik citeer mezelf op meerdere plekken: doe dan niet mee met de groepsbouw; als het idee van de groepsbouw je aanspreekt doch de verweringsregel niet, doe dan liefst niet mee maar start je eigen topic op het algemene forumgedeelte met als inspiratie de groepsbouwregels, waar je je eigen variaties op aanbrengt.

De kit is open en er is aan begonnen, anders weet je niet wat er in de doos is...Tenzij het een reeds geopend kit is, Dus niet een nieuwe, maar een gebruikte kit....

Uitgaand van het eerste. Geloof ik dat je je aan dezelfde regels houdt...

1. Dat mag niet volgens de Regels.
2. Dan nog 4 weken om informatie te verzamelen en te bouwen en een verslag te plaatsen


Het is een onjuiste these dat je niet weet wat er in een doos zit zolang je niet aan de kit begonnen bent.
Het is eveneens een onjuiste these dat het bovenstaande niet is toegestaan.
Het is bovendien een onjuiste impliciete these dat middels opening van de doos de groepsbouw zou starten. Dat maak jij ervan.

Omdat je niet goed leest.

Alsjeblieft Aris, denk goed na bij wat je schrijft... want dit kost me zoveel tijd en moeite die ik liever anders zou besteden.

 
Laatst bewerkt:
Ik wil geen olie op het vuur donderen en ben zelf ook, zoals de Duitsers dat met zo'n mooi woord zeggen 'Schreibfaul', ik begrijp dan ook niet Roy dat je er nog zo uitgebreid op in gaat, een 'begrijpend lezen is moeilijk he?' had in deze volgens mij ruim kunnen volstaan.

Laat je hier, door dat soort lieden, niet steeds zo op de kast jagen ;)
 
Die gedachte om het gewoon niet te beantwoorden, of kort, is erg aanlokkelijk... maar in dit specifieke geval voel ik als initiator van deze groepsbouw een verantwoordelijkheid om alle onduidelijkheden weg te nemen. Aris zorgde voor een stofwolk, ik zie het als mijn taak om de feiten helder te krijgen.

In het algemeen geef ik je trouwens ruim gelijk.
 
Roy, dank voor je uitgebreide antwoord, dit verduidelijkt veel voor mij als zogenaamde niet lezer.
Als er een stofwolk ontstaan is, dan was het bericht aan jou gericht.

Zoals veel dingen en veel "begrijpende lezers", soms is het stom, maar een ieder ander (nieuw lid had of beginnende bouwer) had het kunnen schrijven. Of gewoon iemand die alleen leest, daar zijn er tenslotte 500 van.....


(Admin aan) Graag NIET telkens je geschreven berichten terug verwijderen, denk dan liever na voor je iets schrijft , ipv telkens je berichten dan te wissen (Admin Off)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tweede poging. Ik schreef:


Voor mijn voorgenomen Gaz 66-bouw kwam ik gisteren op het idee om, indachtig de thematiek van deze groepsbouw, een vrij uitgebreide toelichting te geven op hoe ik de kit ga bouwen en wel bestemd tot kennisneming door, vanaf, de absolute modelbouwbeginner. Te beginnen met een aantal uitgangspunten voor de modelbouw, die steeds en herhaald in actie toegepast te tonen; en dan de basis der basis uit te leggen. De benodigde gereedschappen... (uitdaging wordt dan ook: liefst zo weinig mogelijk!), de gebruikte verfjes, de droogtijden, instelling van de airbrush... al dat soort dingen. Een soort introductie tot modelbouw dus, aan de hand van een kit die niet de makkelijkste is maar wel veel educatief potentieel heeft. De maximaal 20 'tienminutenaanpassinkjes' vormen dan hopelijk leuke aanvullingen.

Ik heb dit al eens gedaan bij mijn Krupp-topic, waar dan wat verweren en scratchbuilding bij kwam kijken. Ook mijn BMW 507-topic had dit karakter. Deze keer wil ik het nog eens zo opzetten, maar dan mogelijk nog basaler en bedoeld als enthousiasmering en tegelijkertijd leidraad voor beginnende bouwers.

Jullie gedachten hierover (zowel van beginners als van ervaren bouwers en alles wat er tussenin zit) zijn van harte welkom.

Ik hoop wel dat ik én het model én het bouwtopic binnen een maand afkrijg, maar dat zie ik als extra uitdaging.



Mijn vraag is dus niet, of een uitgebreid bouwtopic toegestaan is volgens de regels van de groepsbouw. Het antwoord weet ik al: ja dat mag.

Ik wil graag peilen of mijn voornemen aan een behoefte voldoet; anders kan ik mij de moeite natuurlijk beter besparen. Ook de mening van ervaren bouwers is welkom.
 
Ik vind dat een goed voornemen. Aangezien er veel tekortkomingen zijn aan mijn bouwsels kan ik er maar van bijleren. Filmpjes bekijken is natuurlijk een optie maar daar kan je geen vragen stellen of vragen om iets in detail te tonen bvb.

Ik vind ook dat je in dat geval wat langer dan een maand zou mogen hebben want het schrijven van een topic hoort mijn inziens niet bij de bouwtijd. Zelf schrijf ik bij m'n bouwsels maar enkele te verwaarlozen zinnen wat geen rol speelt qua tijd maar van jou zijn de topics veel uitgebreider.

Wat misschien ook leerrijk zou zijn is een ervaren (top)bouwer die een topic in detail schrijft over een kit met afgrijselijke pasvorm, hoe de problemen opgelost worden. Maar dat is natuurlijk niet mogelijk in deze groepsbouw. Ervaren bouwers die hun kennis delen met sukkelende bouwers in begrijpelijke beginnerstaal. Ze maken vele mooie dingen die bouwers en tonen dat ook maar het gevoel blijft dat dit een onhaalbaar niveau is.

Niet dat jij dat zou moeten doen hé Roy, je hebt al veel op je bord liggen.
 
Wederom een mooi initiatief Roy, bij ieder van ons valt het wel eens voor dat je denkt, tja.. hoe ga ik dit oplossen..?
Daarom lijkt me dit een mooi idee om vanuit uw ervaring de mogelijkheden wat meer toe te lichten en dit op echt puur basisniveau gecombineerd met een bouwverslag. Je steekt er altijd iets van op..!
Veel succes alvast..!!

Grtz yves,
 
Merci voor jullie reacties reactie.

@Alain: schrijven kost mij relatief weinig tijd want ik typ snel en schrijven is onderdeel van mijn beroep dus dat gaat vrij makkelijk. Ik ga voor mezelf geen uitzondering maken wat de groepsbouwregels betreft, maar wel vriendelijk dat je het voorstelt.

Wat misschien ook leerrijk zou zijn is een ervaren (top)bouwer die een topic in detail schrijft over een kit met afgrijselijke pasvorm, hoe de problemen opgelost worden. Maar dat is natuurlijk niet mogelijk in deze groepsbouw. Ervaren bouwers die hun kennis delen met sukkelende bouwers in begrijpelijke beginnerstaal. Ze maken vele mooie dingen die bouwers en tonen dat ook maar het gevoel blijft dat dit een onhaalbaar niveau is.

Niet dat jij dat zou moeten doen hé Roy, je hebt al veel op je bord liggen.

Wat dat laatste betreft, ik ben zeker geen topbouwer om te beginnen. Wat ik wel wil gaan doen en waar ik zelfs veel zin in heb, is de uitdaging aangaan van de MiniArt-kit zoals een aantal posts geleden beschreven.

De indruk die ik van dit bouwverslag heb gekregen is, dat het een gruwel van een kit is om te bouwen, zelfs voor een ervaren bouwer. En dat triggert dan mijn gevoel van uitdaging. Ik zeg niet dat ik het ineens beter kan, maar wel dat ik het leuk vind om te kijken of het echt zo erg is. Die bouwer heeft er 120 uur over gedaan, ik weet niet of dat iets is voor de groepsbouw; maar het triggert wel mijn interesse.
 
De link werkt niet meneer Roy :)

Wat het uitgebreide verslag betreft tja heeft dat nut hier want de meeste bouwers hebben toch wel wat jaartjes ervaring achter de rug en anders gewoon een topic van jou doorlezen dan zijn ze ook wel bij :)

Tja als je niets vraag dan weet je ook niets en als je daar dan weer niets mee doe dan..... word het weer een ander verhaal ;)
 
He raar bij mij werkt die link wel gewoon. Ik heb het in een andere browser geprobeerd, daar werkt 'ie ook.

Denk dus dat er iets niet goed gaat op jouw computer Ron... of werkt de link bij anderen ook niet?

In elk geval wel dank voor je mening.
 
Nu werkt hij wel Roy ik kreeg een blanco pagina voor geschoteld ook wel mooi maar niet de bedoeling :)
 
Roy, ik sluit mij aan, bij de schare van volgers, die het leuk vind om je verslagen te lezen.
Met plezier zal ik je verslag volgen. In ieder geval Mij doe je er een plezier mee


Ter aanvulling, voor mij ben je de bouwer, waar ik op kan bouwen
 
Het is nooit slecht om eens bij te leren. Zoals regelmatig aangehaald wordt zijn er veel wegen naar Rome, en je kan altijd bijleren... het is al zo vaak voorgekomen dat soms iets eenvoudig en basaal voor de ene, het gouden ei kan zijn voor iemand anders...
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan