Hoofdsponsor

Groepsbouw: 'terug naar de basis'

Toch nog een keer meedoen.
Mijne ega roept al jaren, om een ouwe auto. Als ik vraag welke dan krijg ik als antwoord een Ford T die vind ze zo lief.
Wat hield mij tegen te bouwen, die is al zoveel gebouwd.

Wat bouw ik tegenwoordig... trouwens niets wat ik tegenwoordig bouw vind ze mooi. Allemaal machines, waarom niet een keer een lief auto'tje, blijft ze zeggen:laugh::laugh:

Nu heb ik ooit in een gek verleden een een Ford T van Revell op de kop kunnen tikken. :tongue::tongue:

Deze ga ik bouwen en gewoon geven op haar verjaardag. Wel in de groepsbouw, omdat ik hem recht uit de doos wil bouwen.
 
Laatst bewerkt:
Wel beste Aris ik moet uw vrouwke gelijk geven het oogt een schattig karretje maar in werkelijkheid is dat toch wat anders . Een jaartje of twee geleden was er nabij Antwerpen een soort meeting ( beurs ) over allerhande auto's en daar stonden er twee wel het is een enorme auto , hij is hoog en groot iets wat je in feite niet verwacht als je hem zo in de film of op tv bekijkt
Maar hij blijft fantastisch om hem te mogen aankijken
Grt
Marc
 
Toch nog eentje in de strijd gooien :P

Vandaag een verzoek/opdracht gekregen om een schip te bouwen.
Het gaat om de Pilot Boat Discovery:
4611988746.jpg

De gewenste afleverdatum is begin augustus en een beetje druk van deze groepsbouw kan dan geen kwaad :D:D

Bouwplaat is al in huis maar de laser parts nog niet, zodra alles binnen is zal ik een topic openen.

Fred
 
Succes Fred, ik heb nu toch tijd genoeg, ga ook een boot in doen, de sleepboot Pieter.

attachment.jpg

Vandaag of morgen begin ik er mee.
 
Ik zie de bouwtopics met interesse verschijnen mannen.
 
De groepsbouw nadert allengs zijn einde. Ik citeer een deel van een vorige post:

Wil men gebruik maken van de volle bouwperiode van 4 weken, dan zal men dus uiterlijk op zaterdag 7 juli de bouw moeten starten (=over 7 weken). Ik stel voor dat tot uiterlijk 14 juli projecten kunnen worden gestart (wie dan start, heeft nog 3 weken). Dus schematisch:

- 07-07: laatste mogelijkheid deelname (volle 4 weken).
- 14-07: laatste mogelijkheid deelname.
- 04-08: einde groepsbouw.

Conclusie: nog maar 2,5 week om te starten en gebruik te maken van de volle 4 weken. Ik moet dat ook in mijn eigen agenda zetten... :$
 
De groepsbouw nadert allengs zijn einde. Ik citeer een deel van een vorige post:

Wil men gebruik maken van de volle bouwperiode van 4 weken, dan zal men dus uiterlijk op zaterdag 7 juli de bouw moeten starten (=over 7 weken). Ik stel voor dat tot uiterlijk 14 juli projecten kunnen worden gestart (wie dan start, heeft nog 3 weken). Dus schematisch:

- 07-07: laatste mogelijkheid deelname (volle 4 weken).
- 14-07: laatste mogelijkheid deelname.
- 04-08: einde groepsbouw.

Conclusie: nog maar 2,5 week om te starten en gebruik te maken van de volle 4 weken. Ik moet dat ook in mijn eigen agenda zetten... :$

Laat ik er nog maar 1 in gooien,

Vrouwlief , bedoelde de VW T1.

Die is zo vaak gebouwd en zoveel commentaar op, laat ik die in een gekke bui, ooit ook, eens gekocht hebben.
Nog even het model en de bouwdoos nummer erbij zoeken.

Binnen de 4 weken, moet lukken. ik doe weer mee
 
ik zal ook maar eens iets uitproberen voor de groepsbouw: een skoda 30.5 cm M1916 siege howitzer.
Onder welk forum rubriek zal ik dat best opstarten ?

@ Roy Volgens de fotos ontbreken een tiental nuts op een bepaalde onderdeel. Mag ik dat aanpassen ?
 
Gonsken: onder de groepsbouw gewoon.

Zie de groepsbouwregels in de eerste post van dit topic voor de toegestane aanpassingen (regel 11).

Succes met de bouw, leuk dat je meedoet!
 
Wie nog mee wil doen aan de groepsbouw en van de volle vierweeksperiode gebruik wil maken, dient uiterlijk aanstaande zaterdag te beginnen. Dus, over drie dagen al... :)
 
Ik zou er nog wel één kunnen bijnemen bij het diorama dat momenteel op de tafel ligt. De groepsbouwprojectel moeten telkens wachten tot de verf droog is en daardoor kan ik ze tussendoor bouwen. Buiten werken gaat momenteel niet zo goed door de weersomstandigheden. Zal ik eens bekijken als het weer licht is.
 
Laatste deelnames aan de groepsbouw kunnen worden toegelaten aanstaande zaterdag. Men heeft dan nog drie weken. Overweeg je om mee te doen, wees dan zo snel mogelijk want je hebt inmiddels minder dan vier weken om het model binnen de groepsbouwregels af te ronden :)
 
Door drukke tijden ga ik mijn model moeten terugtrekken uit de groepsbouw.
Suk6 aan de resterende deelnemers ;)
 
Afgezien van dat je nog geen model had ingeschreven :D

Geen probleem Xavier, drukte komt en gaat en is niet goed te plannen. Volgende keer beter.
 
De groepsbouw is met ingang van heden gesloten voor inschrijvingen.

Dank aan alle deelnemers voor het meedoen, op 29 juli aanstaande -dus over twee weken- kan de eindbalans worden opgemaakt.

Intussen zijn de laatste drie projecten in aanbouw. Voel je niet geremd ons even aan te komen moedigen:


  1. Aris5: Volkswagen T1 Samba, 23-06 tot 21-07. Status: WIP.
  2. Gonsken: Skoda 30,5 cm. Howitzer, 23-06 tot 21-07. Status: WIP.
  3. Roy vd M.: Gaz 66 tankwagen, 01-07 tot 29-07. Status: WIP.
 
Nu ik mij heb teruggetrokken met de Gaz, eindigt de groepsbouw aanstaande zaterdag wanneer Aris en Gonsken zullen laten weten of zij de eindstreep zullen hebben gehaald. Zet 'm op de laatste drie dagen!
 
Dat was 'm dan, de groepsbouw 'back to basic': een half jaar lang bouwen, bouwen en nog eens bouwen.

In totaal zijn er veertig projecten gestart, op willekeurige momenten gedurende het afgelopen jaar. Ieder model werd gepoogd om binnen vier weken afgerond te worden. Dat lukte in totaal zevenentwintig keer, zie hier het eindoverzicht.

Zevenentwintig keer succes, dertien keer iets minder succes. Maar gemiddeld genomen kwamen ook de terugtreders veelbelovend ver, ten behoeve van een afronding die alsnog relatief spoedig kan plaats vinden. Sommige van die dertien modellen zijn trouwens al af.

Ik wil alle deelnemers en alle supporters van harte bedanken voor het enthousiaste meedoen c.q. aanmoedigen.
 
Het was inderdaad een leuk gebeuren en heb het meeste wel gevolgd, Helaas moest ik deze overslaan omdat ik anderen projecten had lopen :( die echt voorrang hadden. Bij de volgende groepsbouw ben ik waarschijnlijk wel weer van de partij.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan