Hoofdsponsor

Groepsbouw: 'terug naar de basis'

@Fred: ben benieuwd.

@Marc: ja die derde ken ik nog wel :D

Ik heb een voorkeur voor #1. Ik weet niet of model #5 zich wel leent voor deze groepsbouw, gelet op de pasvorm... mallen uit 1979, Heller: klinkt niet heel hoopgevend. Jammer, want het is wel een leuk model.

Ik hoop dat het #1 wordt, die heb je volgens mij ook nog niet in de vitrinekast staan.
 
zeker niet in feite buiten de kubel geen enkele
Marc
 
De renault heb ik eerder al gebouwd het was een weekbuild,maar ook ik de eerste de voorkeur Marc!
 
vote
foto 1 : 2 stemmen
foto 4 : 1 stem
 
Marc als je wil mag je ook een derde stem er bij schrijven voor auto 1
 
Die eerste is denk ik ook een van de wat grotere uitdagingen, want je moet de body van de Kever doormidden zagen! Dat heb ik eigenlijk nog nooit in een kitje gezien. Zie deze review.

Je hebt dus een plastic deel:

112163@2x.jpg

en een resin deel:

112181@2x.jpg

Plus nog een paar bijgeleverde photo etch-deeltjes... leuke uitdaging dus.

En voor de volger van de groepsbouw waarschijnlijk de meest spectaculaire set uit de rij die je toont.
 
O trouwens, de groepsbouw is begonnen!

Laat de bouwverslagen maar komen :D
 
Roy, deze groepsbouw vind ik een superleuk initiatief... Echt geweldig dat er zoveel bouwers zin in hebben om mee te doen, mij inclusief... Wegens verhuis en verbouwingen ga ik echter niets beloven, maar ik heb ook nog minimum 5 maanden om te beslissen... Mij mag je dus alsnog bij het lijstje geïnteresseerden zetten... :)

In ieder geval heel succes aan iedereen en vooral nog meer bouw en plakplezier...

Groetjes,
Kurt
 
Jullie mogen mij ook bij de deelnemers plaatsen. Model zal later gekozen worden... ik zal de bouw starten op 1 mei.

Bedankt en groetjes An
 
Ok ben er lang mee in mijn hoofd om eraan te beginnen
dat doorzagen is niet zo een probleem heb het al 3 keer met succes gedaan dus
Maar eerst even naar Eeklo een beursje bezoeken
Starten zal voor volgende week zijn heb nog wel wat huiselijke taken te verrichten
Ik laat het weten
Marc
 
Foto

Ondertussen is er heel wat veranderd ivm de groepsbouw ,maar aangezien ik meestal veel tijd heb net als coachke ben ik dan ook veel bezig met de hobby's dus mijn startproject gaat zijn Revell schaal 1/28 WWI Fighter Spad XIII 30 cm lang en 23 cm breed deze zal komen te hangen tussen mijn WOI en II spullen in mijn prive museumpje alhier.
attachment.jpg
Maar om het extra te maken mogen jullie nog 2 andere bouwdozen kiezen die ik tegen het einde van de Groepsbouw zal af hebben.
recht uit de doos gebouwd zonder extra's.

1 : attachment.jpg


2 : attachment.jpg



3 : attachment.jpg
 
Ik heb Kurt, Dempsey en Nils in als voorlopig geïnteresseerden erbij geplaatst. Dank voor jullie reacties.

@Marc: succes!

@Luc: ik zou ook gaan voor de ZiL-131, tweede keuze zou de White Scout Car zijn.
 
als ik zou moeten kiezen zou het de M3A1 dat vind ik een enorm machien die uitstraling ervan machtig gewoon
Marc
 
Inderdaad ook een mooi model. Jammer genoeg wel van oude mallen (1974), zie hier. Toch ziet het eruit als een prima kitje, zie deze review.

De ZiL daarentegen komt van nieuwe mallen uit 2014. De kwaliteit ervan lijkt vrij hoog te zijn, zie hier bijvoorbeeld.

Het is echter vooral de vraag welk model je het meest inspireert en waar je zelf de meest passende uitdaging in ondervindt.

Ik zou je bouwverslag met interesse volgen of het nu de ZiL is of de White.
 
Ik heb er ook een boontje voor marc ,gedurende mijn laatste 10 jaar in het leger mocht ik met verschillende versies rijden en tevens was het onderhoud ook voor mijn rekening , mijn vriend eddy rijd al 15 jaar in een gerestaureerde versie de Scoutcar M3A1
Verder als ik dan de Zil-131 ga bouwen mag iemand hem gratis hebben na de afloop van de bouw ,bij mij past hij totaal niet in de collectie.
ben benieuwd naar de andere keuzes...
Roy ,ik heb een rijkswachters versie gebouwd met deze doos (M3A1) eerder ,en net als tamiya een heel goede aanpassing van de onderdelen.
 
Laatst bewerkt:
In de openingspost hou ik de lijst geïnteresseerden actueel en heb ik ook een lijstje gestart van lopende projecten, met een link naar het desbetreffende bouwtopic. Het ziet er nu zo uit:


Voorlopig geïnteresseerden:

  1. Roy vd M.
  2. Doomwad
  3. Buzzy10719
  4. Spliffsecond
  5. Silenoz
  6. MrArtex
  7. Erwin
  8. JordiC
  9. The_Mouse
  10. Cargomaster1
  11. Debart
  12. Beyond
  13. Aris
  14. Yves
  15. Leysend
  16. Coachke
  17. Papershaper
  18. Erik71
  19. Modestforest
  20. Dancooper
  21. Kurt
  22. Dempsey
  23. Nils

Gestarte projecten:

  1. MrArtex: LCM Landing Craft 1/76, 04-02 tot 04-03. Status: WIP.
 
Coachke, ik zou ook voor foto 1 gaan.

Voor mij twijfelde ik tussen deze kever:

attachment.jpg

en deze helikopter (gewonnen met de tombola op de ledendag):

attachment.jpg

Het zal de kever worden, want bij de helikopter zijn er al stukjes uit de sprue.... (en da mag niet volgens het reglement), ineens een goed excuus om hem niet te bouwen.... Ik ben niet zo in to militair (vind het wel knap wat anderen maken, maar zelf zelf bouwen, nee..). Het wil echter niet zeggen dat de heli niet gebouwd gaat worden, ik denk hem oranje te doen met nog wat flashy accenten.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan