Hoofdsponsor

Anders / onbekend Tie fighter en command shuttle[wip]

Robbym

Member
Registered
Lid geworden
21 jan 2018
Berichten
7
Hey iedereen,

Roy zen tip ter harte genomen en men dochter naar "den action" gestuurt hahahahahah
Zie hier twee bouwdozen...

attachment.php


Nu heb ik toch wat vraagje ivm bv de verwering van deze modellen ?

Waar kan ik het best info daarover vinden en zo deze modellen zo movielike er laten uit te laten zien?

Alvast bedankt voor de tips🤘🤘

Robby
 
Laatst bewerkt:
De echte modellen kregen in de tijd een wash van olievef en verwering met pastelpoeder. De nieuwe toestellen zijn digitaal dus daar is het improviseren.

De tie fighter is doorgaans relatief schoon. Je kunt wel de radiatorvleugels een wash geven met donker grijs om alle ribbels naar voren te halen. Eventueel ook wat beschadigingen aanbrengen aan de rode verf hier een daar met een sponsje en wat donkergrijze verf. Als je verder wilt gaan kun je de zwarte delen overspuiten met donker grijs en alsnog een zwarte wash aanbrengen.

De command shuttle zou ik persoonlijk ook overspuiten in diverse tinten donker grijs met een zwarte wash, en vervolgens hier en daar licht grijze of bruine strepen aanbrengen van vuil dat over de romp is geblazen tijdens te vlucht. Eventueel wat stofkleurige verf of poeder over het landingsgestel.

Een voorbeeldje van het web: il_570xN.1296502655_sxkh.jpg
 
Hey Frank, zou ik eerst de modellen in elkaar zetten en dan verweren of de stukken apart onder handen nemen ?
 
Ik heb gisteren de X-wing gebouwd en die pastte perfect dus je kunt kiezen. Als je gaat herschilderen, zou ik ze eerst in elkaar zetten met lijm om daarna naadjes weg te kunnen schuren. Als je meteen wil weatheren over het plastic (kan prima) zou ik de delen los laten.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan