Hoofdsponsor

1/35 5-uursbouw: Jeep [wip]

Uiteindelijk is hij bijna af en nog mooi ook nog
Geweldig , knap werk geleverd
Marc
 
Ik vind dat je het goed gedaan hebt, is zeker niets voor mij zo'n speedbuild.
Het resultaat mag er wezen.

Maar is een jeep per definitie geen auto? Vier wielen → check, motor → check, stuur → check, carrosserie → check! JA, het is wel een auto geworden! :D :D :D
 
Dank jullie wel. Inderdaad is het behoorlijk geforceerd en ook best stressvol, wat dat betreft vond ik de 12-uursbouw een stuk aangenamer want daar kun je nog eens een minuutje nadenken tussendoor.

Erik je hebt gelijk, ik bedoelde te zeggen: geen auto's met glossy laklaag.

Vanochtend geen piketoproepen gehad dus ik ga klokslag 11 uur weer verder; mocht ik tussendoor geen oproepen krijgen dan ga ik nu door tot het einde.
 
Op zo'n korte tijd een model bouwen....
In die tijd heb ik mijn messen nog niet klaar liggen;)
De 12 uur bouw vond ik leuk maar dit is toch echt te kort voor mij.
Wel knap wat je nog voor elkaar krijgt in zo'n korte tijd.

Fred
 
Hey,

Knappe prestatie op zo’ n korte tijdspanne.
Ik doe het je zeker niet na.
 
Dank jullie wel; ik ben het met jullie eens, dit is veel te kort en geeft wat teveel stress eigenlijk.


12. Maar hij is uiteindelijk dan toch afgeraakt, om 13:08 om precies te zijn.

25149522817_b91bd30e95_b.jpg

Dit betekent dat ik 8 uur en 25 minuten nodig heb gehad. De tijd gaat erg snel!

Ik maak zo wat buitenfoto's en zal die zo plaatsen.
 
40020111191_20420bed25_b.jpg

28241310059_4cc9c2618e_b.jpg

40020111211_cc66cbf670_b.jpg

39310492454_acec2cb954_b.jpg

39310492464_0d9007dda1_b.jpg

39988634052_786c7b3c21_b.jpg

39122219965_e926465c7b_b.jpg

40020111441_875a530fdc_b.jpg

25149633147_060f81352a_b.jpg

Conclusie: het was weer een hele ervaring. De Tamiya-kit heeft de hoge kwaliteit die je ervan zou verwachten. Alles past. Niet alle onderdelen zijn even makkelijk te monteren en bestuderen van het bouwplan is eigenlijk een must; ook voor één afbeelding in de instructies is soms een ideale volgorde te bedenken. In mijn bouw zijn foutjes geslopen maar niets wat me echt irriteert. Het model is fragiel, want het is volledig in elkaar gestoken met secondenlijm; ik heb geen andere lijm gebruikt. Dat is natuurlijk allerminst ideaal, maar de tijdslimiet dwong me ertoe. De grote decal op de motorkap moest met Micro Sol worden behandeld. Het lijkt dan net alsof de decal onherstelbaar gaat rimpelen en breken, maar als je geduld hebt en de decal niet meer aanraakt gedurende een half uur zie je dat hij langzaam maar zeker herstelt.

Ik vind deze Jeep een leuk model om zo in mijn vitrinekast te plaatsen. Het was een leerrijke ervaring, maar de volgende keer toch liever weer een twaalfuursbouw. Overigens denk ik wel dat het mogelijk is om een model van bijvoorbeeld 30 of 35 onderdelen en dan met name op schaal 1/72 binnen de gestelde tijd af te ronden, mits dat model een goede pasvorm heeft en geen of weinig aanpassingen behoeft (zoals dunner schuren van wandjes).

Dank jullie allemaal voor jullie aandacht, en dank Alain voor de uitdaging.

Totaal bestede tijd: 8 uur en 25 minuten.
 
Mooie jeep geworden Roy. Tja, tijdsdruk, dat doet wat met een mens he...
 
@Erwin: dank voor het sympathieke uitblijven van beschrijving van fouten die jij als kenner van dit voertuig vast en zeker ziet :D

@Silenoz: ja ik dacht, als ik die ejector pin marks allemaal laat zitten zou het een beetje zonde zijn van m'n tijd om die naden aan de onderzijde wel weg te schrapen allemaal. Op de onderzijde van de Jeep na, heb ik de gietnaden overigens wel weggeschraapt voor zover ik me bewust ben.
 
Mijn complimenten Roy,het is echt een mooie Jeep geworden en dat op zulk korte tijdspanne.
 
Op die tijd knap gedaan Roy grt.
 
Toch een één weekender geworden (en het is nog niet eens weekend). Mooi man!
 
@Erwin: dank voor het sympathieke uitblijven van beschrijving van fouten die jij als kenner van dit voertuig vast en zeker ziet :D

Mag niet te kritisch zijn hé Roy, weet zelf niet hoe ik het er af zou brengen op die tijdspanne. :D
 
Op zo'n korte tijd een dergelijk model neerzetten is knap!!!
 
Proficiat, het ziet er heel goed uit. Dat er wat foutjes aan zijn vind ik persoonlijk helemaal niet zo erg. De wereld is niet perfect dus waarom zou een hobby dan perfect moeten zijn?
 
Knap bakje is dit geworden Roy, werd je niet gek van de tijdsdruk ?
 
Mooi resultaat op korte termijn!
 
ik kan alleen maar beamen wat hierboven al staat, knap gedaan in een veel te korte periode, als ik een ding weet is dat modelbouwen en geduld hebben onafscheidelijk zijn ,dus niets voor mij zo'n speedbouw , en eigenlijk moet ie nog geweatherd worden he Roy :)
Maar echt chapeau voor je resultaat op een goeie 8 uur , ik zou het niet kunnen

Grts Anthony
 
Bewonderenswaardig Roy hetgeen je op die korte tijd voorschotelt. Sterk werk, mijn gedacht...!!

Grtz yves
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan