Hoofdsponsor

1/35 5-uur bouw: M2A2 [DONE]

Dankjewel.

De laklaag is inderdaad goed gelukt op een paar kleine plekjes na die ik net heb bijgewerkt.
 
Het is echt een prestatie Alain,mijn respect alvast voor zulke korte bouwtijd.
 
Bedankt Doomwad, ik presteer blijkbaar beter met een snelle bouw.

Vandaag de body (nogmaals) bijgewerkt en een decal op de turret gehangen. Even iets anders dan gewoonlijk, in plaats van een logo van een eenheid heb ik een biermerk genomen. Het moet niet altijd een stoer doodshoofd of zo zijn.

attachment.jpg

Totale tijd: 10,5 uur.
 
Nog een half uur er bij, dat maakt dan 11 uur bouwtijd.

Vandaag de bagage een laagje verf gegeven, als dat droog is kan het op de tank gekleefd worden.

attachment.jpg

Ook wat alternatieve decals gehangen. Ik heb mezelf de vrijheid gegeven om m'n fantasie te vrije loop te laten gaan want deze komt op het diorama van de ZombieDestroyer te staan. Ter vervanging van de Tankbuster SU-122. Een Duitse bemanning in een tank met Warsteiner als sponsor. Vooraan de naam Hanni, komt van een decalvel van een female tank van WO1.

attachment.jpg

attachment.jpg

Er is nog redelijk wat werk aan, het zal me dus niet lukken in 12 uur, de tweede deadline die ik mezelf heb opgelegd na de mislukte 5 uur. Maar het einde is in zicht en de tank zal afgewerkt raken. Afhankelijk van hoe de rugpijn evolueert en hoeveel sneeuw er vannacht bijvalt zal ik morgen verder prutsen aan deze.
 
Net een kwartier bezig geweest om wat drybrush en de bagage aan te brengen: 11u15'

Nu staat het in de vernis en ervaring leert me dat die vernis zo'n 24 uur nodig heeft om goed te drogen. Dit project ligt dus stil tot morgen. Dan nog wat details schilderen, de drybrush bijwerken, weer vernissen en stof aanbrengen als de vernis nog niet helemaal droog is.

Ik heb er voor gekozen om geen technieken zoals de haarlakmethode toe te passen. Enkel wat vuil want een tank die pas in gebruik is zal eerder vuil worden dan helemaal geroest en gechipt. Hoe mooi ik dat chippen en roesten ook vind, soms past het gewoon niet in het verhaal dat ik voor me zie.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Hey,

Drogen is een belangrijk onderdeel van onze hobby, anders kan het wel eens verkeerd uitpakken...
Ik zie dat er veel detail aan de tank, als je je drybruch op het gemakske gaat doen komen al deze details zeer goed uit en ga je een prachtige tank hebben gemaakt. En dit zonder al te veel poespas zoals haarlakmethode , chipping, enz...
Als dit goed onder de knie hebt, ga dan iets verder is die poespas-toestanden, je gaat er komen. Je bent nu heel goed bezig. En, inderdaad, een pas in gebruik genomen tank is nog niet roestig, hoe het ook mag zijn binnen modelbouwland.... ;) :)
 
zelfs een tank die al een tijdje in gebruik is niet roestig, misschien als ie 60jaar buiten staat als monument...
 
Inderdaad dat zou ik ook willen ondersteunen dat in het echte leven de rupsvoertuigen tijdens hun dienst zeker niet zullen onderhevig zijn aan roest ,en het is momenteel in de modelbouw wereld verweren etc wat de klok slaat he !!!! misschien dat diegene die dit niet wensen te doen aan hun object ook wel een punt hebben maar dit verwatert bij de middelen die ons toegeworpen worden in de massa....
 
Waar komt die obsessie voor roesten en chipping eigenlijk vandaan? Klinkt niet zo realistisch als je er over nadenkt.

Klaar!!! Met nog een uur er bij kom ik aan iets meer dan 12 uur, niet zo heel slecht en nog belangrijker: hij is klaar. Morgen eens bij klaarlichte dag foto's nemen want misschien is het stof wat teveel gedaan.

Al bij al ben ik er tevreden over, die gaat nu de kast in tot ik de moed heb verder te werken aan het bijhorende diorama.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Hey,

Zo te zien knap uitgevoerd.
Vanwaar de roest obsessie komt, wie weet het, een of andere ‘grootheid’ in de modelbouw vond blijkbaar het nodig om zeer roeste dingen te maken en iedereen kopieert maar volop..... ;)
 
Is zo'n trend die blijft jammer genoeg, maar die bouwer maakt wel officiële wrakken, geen operationele voertuigen...
 
Het duitse kruis, mayflower en united maken hem wel compleet. Heel mooi geworden.
 
Ja ik vind het ook een knap werk
Marc
 
Mooi model, en dat op zo'n korte tijd.
 
Mooi gemaakt Alain, mijn complimenten.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan