Hoofdsponsor

1/35 5-uur bouw: M2A2 [DONE]

Hoofdzaak is dat je bouwt ,hoelang je erover doet dat zou mij persoonlijk niks doen ,toch fijn om dit te hebben geprobeerd hoor ,ik lap vrij snel een bouw af maar in 5 uur een hele tank bouwen daar pas ik voor...succes verder.
 
Alain moet je meer doen dit gaat je goed af , uw concentratie staat hier op scherp en ge hebt er plezier aan
De tijd is wat te krap
Spijtig van de te kleine foto
Knappe prestatie
Marc
 
Of hij nu af is of niet is niet het belangrijkste, het belangrijkste is dat je plezier hebt gehad in het bouwen.
 
Knap dat je op zo'n korte tijd, plus eventueel wat extra een model kan bouwen.
Voor mij veel te kort hoor, 12 uur was voor mij al kort.
Maar wel leuk om te gaan zitten en weten dat je lekker door kan/moet bouwen.

Fred
 
Hey,

Indd, blijkbaar scoor je goed onder druk van de tijd.
Foto is wat te klein uitgevallen maar de prestatie op zich is groots en houdt je blijkbaar in concentratie, iets wat je gemakkelijk kwijt geraakt op langdurige onderwerpen.
Misschien is dit wel de sleutel voor je om verder te bouwen.
Ik die het je niet na, ook van onze Roy niet, om zo iets te maken, ik zijn een veel te grote ‘piet prescies’....
 
Kunt beter een snapkit nemen en dan 5 uur focus op het verven. Wat ook moeilijk is met de droogtijd...
 
Bedankt allemaal voor de reacties, één en ander bijgeleerd van deze bouw en straks om 18u00 ga ik er weer tegenaan. De tijd bijhouden om zo de volgende keer een realistischer deadline te kunnen voorzien. Foto's zal ik niet meer nemen met de iPad want dan komen ze klein op het forum, het zal met het fototoestel gebeuren.
 
Als ik nu eens de turret een ander kleurtje zou geven zodat het de indruk wekt dat het er één is die er nadien is opgezet, zou dat realistisch lijken? Of een rode menie kleur geven.
 
Het afwerken van de wielen. De onderlaag is er nog wat door te zien wat ik eigenlijk wel geslaagd vind, het geeft de indruk dat het spuitwerk ergens snelsnel in een schuur of ten velde is gedaan.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Knap Alain in zo,n korte tijd.
 
Dankjewel Debart.

Voor vandaag stop ik er mee. De dag is vroeg begonnen en dan goed doorgewerkt in huis en tuin, de vermoeidheid slaat toe. De turret is prutswerk met een klein probleempje. In de turret zit een onderdeel met plexiglas dus moet ik eerst alles spuiten vooraleer dat te monteren. Daartoe moet de turret nog openblijven zodat het nadien nog kan gemonteerd worden.

De delen van de turret:

attachment.jpg

De onder- en bovenbouw:

attachment.jpg

Ondertussen is er nog tijd om na te denken over het kleur van de turret. Zelfde als de rest of rode menie of een ander soort groen?

De totale tijd nu is 7 uur.
 
Knap Alain, met 7 uur op de teller al zo ver zijn. kit ziet er ook mooi uit
 
Knap resultaat op zo'n korte tijd!
 
We gaan moedig verder, de teller staat nu op 8,5 uur

De turret zit samen en is nu aan het drogen (grondverf) en de wielen hebben nog een laagje zwart gekregen. Morgen bij klaarlichte dag zal ik wat foto's nemen en dan verder afwerken. Het zou dus wel eens kunnen dat het morgen klaar is.

Eén ding ben ik nog over aan het nadenken en dat is de kleur van de turret, zelfde groen, een andere tint groen of onafgewerkt met rode menie?

Het is overduidelijk dat 5 uur onhaalbaar is dus zal ik dat in de toekomst bijstellen naar 12 uur, verdeeld over 3 avonden omdat er overdag nog moet gewerkt worden ook. Je kan dan wel zeggen dat een deadline niet goed is maar voor mij werkt dat perfect en zo werk ik effectief iets af.

Enkele onafgewerkte projecten die op m'n tafel stof verzamelen zal ik ook op die manier afwerken.
 
De beslissing is gevallen, de turret komt in hetzelfde groen als de rest. Het is niet mooi met een ander kleur en al helemaal niet in rode menie. Ook nog wat aan de details gewerkt en straks wat airbrushen.

Nog niet de moeite om foto's te nemen, er zijn geen grote veranderingen geweest.

Totale tijd: 9,5 uur
 
Alles heeft de juiste kleur gekregen en wacht op drogen om dan te kunnen samenvoegen. Daarna alle details zoals slaapzakken en rugzakken aanbrengen en dan kijken voor de verwering. Als ik die al zal doen want het hangt er van af waar die zal gebruikt worden of als die gewoon in de (nog te maken) vitrinekast zal gezet worden.

attachment.jpg

De wielen liggen ergens anders te wachten.

Totale tijd: 10 uur.
 
Even de verschillende onderdelen samengestoken (dryfit) voor de foto. Vanavond de afwerking.

attachment.jpg
 
Lijkt eeuwen geleden dat ik deze heb gemaakt :8
Deze ziet er goed uit ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan