Hoofdsponsor

1/35 Fiat 3000 Mod.21 1a Serie [wip]

Mooi hoor Yves altijd speciaal zo 'n oude tank knap grt.
 
Leuk kleurtje voor een mooi project!
 
@Aris@Erwin@Pascal en@Erik71:Bedankt heren voor de reacties!!

Daar ik in de groepsbouw eventjes vast zit omdat ik moet wachten op mijn bestelde verfkleur, heb ik deze jongen onder handen genomen...
Heb de eerste keer de standaardlaag : ModelA 104 verlicht met ModelA Light grey 50.
Daarna de tweede keer 104 +50+ ModelA Yellow 78..

Met dit als resultaat:
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu komt er een glansvernis op de decals aan te brengen en verder te verweren..
Tot de volgende vrienden...

Grtz yves,
 
Amai Yves die kleuren zijn voor mij zeer geslaagd en ben benieuwd naar vervolg.
 
Ziet er goed uit de basis, is de verf van Ammo?
 
Voor mij ziet dit er helaas uit als een uiting van modelbouwtheorie en -hype.

Colour Modulation... het is een kwestie van smaak. Wil je een model 'interessanter' maken, of hou je het bij realisme? Ultiem realisme krijg je in de modelbouw nooit, omdat je nu eenmaal op schaal werkt en dus te maken hebt met schaalwerking; maar overdrijving om dingen interessanter te maken is aan mij niet besteed. Of het nu colour modulation is of preshading of pinwash van klinknagels, het is eender.

Ik hoop voor mijn lees- en volggenot dat dit voor jou daarom een eenmalig uitstapje is; hetgeen echter een subsidiair sentiment is daar waar voorop staat dat je bouwt en werkt waar je je zelf prettig bij voelt. Echter, zet niemand je aan het denken dan kom je er misschien wel niet op de colour modulation-techniek kritisch te beschouwen; en dát is het doel van deze post.
 
In vind het knap gespoten met een mooie kleurnuance die uiteraard zal verdonkeren eenmaal je met washes/filters zal beginnen hetgeen ik veronderstel dat hier wel zal gebeuren. De bak over de onderste loopwielen mocht wel donkerder gebleven zijn.
 
@Pascal:Bedankt makker...!!
@Ron: Eveneens bedankt vriend,gebruik Modelair van Vallejo Ron.
@Roy: Bedankt voor uw uiteenzetting Roy,ik vind het altijd wel leuk om uw mening te krijgen en te lezen.
Ik respecteer ieders mening en sta daar altijd voor open,of dit nu de juiste manier is om mijn model verder uit te werken dat laat ik in het midden,daar zullen wel meerdere meningen over bestaan.
Al sinds ik je ken, weet ik dat je geen voorstander van deze dingen bent en dit maakt het dan ook gezellig om daar reactie op te krijgen. :D
Aangezien ik dit bij al mijn militair rollend materiaal probeer toe te passen,de ene keer met wat meer nadruk dan de andere,is dit voor mij een basis om op voort te werken.
Een basis om verder uit te werken qua verwering,airbrush ervaring,what ever...en eigenlijjk een manier die mij meer standvastigheid geeft naar het eindresultaat toe.
Persoonlijk vind ik dat de bedoeling naar Color Modulation toe redelijk geslaagd is. ;) Of het hier bij blijft..wie weet dat?Of ik er plezier aan beleef....zekeren vast.
En aangezien je veel van mijn projecten al gevolgd hebt mijn beste Roy,waarop je altijd je zuivere mening gaf,weet ik dat dit niet de laatste keer zal zijn...En dat is pas het leuke aan ons forum;gedachten,meningen,raad,e.d....uitwisselen.

Grtz yves,
 
In vind het knap gespoten met een mooie kleurnuance die uiteraard zal verdonkeren eenmaal je met washes/filters zal beginnen hetgeen ik veronderstel dat hier wel zal gebeuren. De bak over de onderste loopwielen mocht wel donkerder gebleven zijn.

Bedankt Erwin,idd die bak ,daar ben ik iets te hevig geweest,maar deze basis voelt goed aan om verder te gaan en zoals je aangaf nog wat gaat verdonkeren met de verwering.

Grtz yves,
 
Ik respecteer ieders mening en sta daar altijd voor open


Dat is precies de reden dat ik bij jou de moeite doe die mening te geven, daar waar ik bij bepaalde andere bouwers (met name bepaalde gevallen van heftige preshading) denk 'laat ook maar' en dus geen commentaar meer geef. Ik weet dat je andermans mening tot je neemt en overdenkt. Of je 'm overneemt of niet, vind ik persoonlijk niet het belangrijkste.

Het doet me dan ook deugd je sportieve reactie te lezen.
 
Heel mooi spuitwerk Yves.
 
@Jelle :bedankt voor het compliment!
Vrienden heb even jullie raad nodig...Bij het aanbrengen van de tracks scheurde deze is stukken.
Nu heb ik al geruime tijd op het net aant zoeken geweest voor vervangend paar tracks.
Aangezien het een verwant is van de Franse FT17 zijn de tracks wel totaal anders.
Heb bij Friul gezocht ...maar niet te vinden.
Enkel bij Brach Models vind ik deze in resin...heeft er iemand ervaring met dit merk?

Grtz yves
 
Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan