Hoofdsponsor

1/35 Sd.Kfz.171 Panther A Late Production, Normandy [wip]

Gecondoleerd met Leentje en sterkte met je ouders, Guy.
 
Ai ai, das nooit leuk. Een dier is idd stukje familie en helaas hoort dat erbij. Sterkte mijnheer, hoop dat de gezondheidsperikelen voor je ouders snel beteren!

Ondertussen ziet het katje er al beter en beter uit!
 
Rot tijden inderdaad als je je hond moet afgeven. 3,5 jaar geleden van mijn labrador en mis hem nog iedere dag.
Sterkte man!
 
Veel beterschap voor de ouders G en veel sterkte in het verwerken van het grote verlies van Leentje mateke!!!

Grtz yves
 
Veel sterkte bij de zorg om je ouders, en veel sterkte met het verlies van je dierbare vriendin Leentje, boxers de clowns onder de honden, hebben er ook 3 gehad, 1 voor 1 schatjes!
 
Geondoleerd met het verlies met je vriendin. Heel veel beterschap voor je ouders
 
Bedankt voor jullie betrokkenheid jongens. Het is fijn om te zien dat er toch zoveel dierenvrienden zijn in een almaar verhardende wereld.

Mijn compressor heeft trouwens ook de geest gegeven.

Maar alles komt goed.
 
Wow G dat kan heftig zijn he we hebben het hier al vele keren meegemaakt en het doet telkens weer veel pijn , onze laatste woef heb ik zelf moeten buiten dragen van bij de dierenarts en iedereen bekijkt je dan
Beste G onthoud de leuke zaken het slijt dat wel wel maar vergeten dat kan je niet en vervangen ook niet
Sterkte
Marc
 
Merci jongens. Dat doet toch deugd hoor !
 
heb het ook meegemaakt een aantal jaren geleden, was er bij toen ze hem lieten in slapen. Veel sterkte vriend. Ook voor je ouders veel beterschap toegewenst.

Grtz Bart.
 
Sterkte Guy met de zorg voor je ouders. Gecondoleerd met het overlijden van je familielid...want dat zijn onze dieren uiteindelijk allemaal!!!
Kop op want na regen komt toch steeds weer zonneschijn.
 
Ja, ja allemaal dierenvrienden hier. Zelf een kattenmens en ook al meegemaakt om ze in te moeten laten slapen.
Sterke G met je ouders en het verwerken van het verlies van leentje.
En dan ook nog je compressor overleden......een mens kan pech hebben zeg!

Fred
 
Sterkte Guy met het verlies van je hond. Heb het ook al meegemaakt een aantal jaren geleden. Onze Beagle ‘Atilla’ moeten laten inslapen was enorm moeilijk, ook voor de kids die met de hond waren opgegroeid. Maar de mooie herinneringen blijven. En na een paar jaar zonder hond, uiteindelijk beslist om er opnieuw een in het gezin op te nemen. Dit keer een Spaanse waterhond genaamd Manuel, een zalige hond.

Verder wens ik je ouders een goed herstel toe. Het is niet makkelijk zulke tijden en ik kan je alleen maar goede moed en sterkte toewensen.

Dirk
 
Mannen, dat is echt geweldig, te zien dat er zoveel dierenvrienden onder ons zijn die zo'n verlies goed kunnen inschatten, spijtig genoeg omdat iedereen dit vroeg of laat meemaakt. We zijn nu drie dagen later en ik begin rationeler te denken. Veel boxers worden slechts 8 jaar en ons Leen werd op een paar dagen na 12. Ze heeft zoals bij jullie het geval is, geleefd onder de meest liefhebbende omstandigheden.
Mijn compressor heb ik weten te repareren, er zat een draad los in de stekker, die heb ik vervangen en het beest kan weer ronken dat het een lieve lust is. Nu nog tijd vinden om wat te doen. Mijn moeder krijgt volgende week op 75 jarige leeftijd een volledige knieprothese. De revalidatie zal serieuze impact hebben op iedereens leven hier. Mijn vader is 85 en die gaan we alvast bijstaan tijdens de dagen in het ziekenhuis zodat hij niet alleen is maar dat betekent dat er van bouwen of schilderen niet veel in huis zal komen.

Dirk, de kinderen zijn volledig vergroeid met zo'n beestje, voor hen is het dan ook dubbel dramatisch.

Ivan, we houden ons sterk en nemen traag de draad weer op.

Fred, bedankt man. Poes of hond, of parkiet, ze brengen licht in iemands leven en dat zie je niet graag doven.

Bart, dank je.
 
Ik wens je moeder een goed herstel toe.
Niet dat ik er licht over wil gaan maar nieuwe knieprotheses plaatsen zijn enorm ge-evolueerd de laatste jaren.
Als de operatie goed slaagt zal je moeder er veel beter aan toe zijn na de ingreep.

Goeie moed gewenst !
 
Leysend, ik heb haar gezegd dat ze binnen drie maanden haar andere knie zal willen laten doen. Continu pijn is erger dan een tijdelijk herstel.
 
Een schaarse update van mijn kant, weinig tijd en de nodige kopzorgen liggen aan de basis van de trage voortgang van dit project, maar af en toe is er even tijd om de zinnen te verzetten. De kleuren werden verder om mekaar afgestemd en meer nuances moeten de boel interessanter maken. Washes en lokale filters alsook olieverf fadings helpen dan. Uiteindelijk, met het aanbrengen van diverse stofpigmenten puur en deels vermengd, ging het geheel eruit zien zoals ik het wilde. Met name de camouflage werd er een stuk boeiender door. Verder werd er gemorst met Damp Earth, Fuel Stains en Grease and Oil Stains. De reservetracks kon ik deze voormiddag redelijk snel aanpakken. Eerst borstelde ik een laagje Humbrol Bruin vermengd met Zwart (+white spirit) over de links en in de natte laag zwierde ik diverse roestpigmenttonen. Als ik tijd vind neem ik daar een close up van. Ze worden wel nog voorzien van een zeer spaarzaam vleugje metaalkleur. Ik koos ook voor lichte chipping omdat Duitse voertuigen nooit spectaculaire verfschade hadden, tenzij misschien op Schürzen. Allez, er is nog véél te doen maar het leidt af dus dat is best.

Een blik op het achterdek, nog niet klaar want er komen nog rekwisieten op.

attachment.jpg

De geschutskoepel. De "326" decals werden dun overschilderd omdat ik daar lol van heb, ze worden nog iets verweerd.

attachment.jpg

Groeten.
 
Zier er alweer deftig uit G. De zimmerit ziet er nu ook beter uit dan de vorige foto`s en je mag weleens een nieuwe bezem kopen :)
 
Hoi Ron, ik denk dat het de foto's geweest zullen zijn, al werk ik wel van donker naar licht en zijn er lichtere bewerkingen gevolgd nadien.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan