Hoofdsponsor

1/35 Sd.Kfz.171 Panther A Late Production, Normandy [wip]

Mooi Pantherke hoor, en strakke zwarte basis kan ook mooi zijn.

En een Tigerke he, ik reserveer alvast een stoeltje bij om mijn favoriet stukje metaal te zien gebouwd worden :P (Allee, als t mag van u he :D )
 
Ik ga uw Tigerkennis nog moeten aanspreken vrees ik Wouter.
 
Prachtig werk en zeer overtuigend .
Voor mij mag je alvast een plaats reserveren als je aan tiger begint.
 
Das nie erg, ik vind het leuk om in mijn boeken te duiken wat betreft Duitse katachtigen :) Schiet maar als het zover is!
 
Heel mooi Guy, prachtige details, top bouw goed voor in de boekskes.

Enkel 1 opmerking, eerder een vraag: zouden de track geleiders die tussen de wielen lopen niet eerder wat metaalachtig moeten zijn door hun contact met de loopwielen? Misschien dat Wouter daar meer kan over vertellen.
 
Je hebt zeker geen ongelijk Erwin, er bestaan foto's van Panthers waar je de binnenste loopwielen die tegen de geleidingstukken van de rupsen (de 'guide horns', ik ken het correcte Nederlandse woord niet :D) aanschuren inderdaad een metaalachtige glans vertonen. Maar er zijn evengoed foto's waar dit niet is. De JagdPanther en de Panther Ausf. G die af en toe in Trier buitenkomen voor een show vertonen dit bijvoorbeeld niet. Daar zijn zowel foto's als filmpjes van te vinden op het internet. Ik veronderstel dat het van bepaalde omstandigheden en omgevingsfactoren afhangt.
 
Ja Guy je moet hem in de boekskes zetten heb het ook al twee keer gedaan eentje in IPMS en eentje MBM magazine en ik kom regelmatig mijn eigen modellen tegen op beurzen waar de boekskes liggen , geeft een goed gevoel hoor
Deze is te prachtig om straks bij de andere gebouwde modellen te staan
Marc
 
Marc, de boekskes ik weet het...was ik maar wat gemotiveerder om mijn werk onder de aandacht te brengen. Wie weet doe ik wel eens de moeite...al zou ik niet weten welke meerwaarde ik zou kunnen toevoegen aan een magazine. Maar dat het tegenkomen van je modellen in de boekskes fijn is, dat denk ik zeker.

Wouter/Erwin, ik heb voor de bouw van dit model een Panther foto-archief aangelegd om te kunnen bestuderen. Omdat ik niet echt zicht kreeg op de trackgeleiders heb ik deze slechts heel lichtjes aangepakt, het is daarom niet direct duidelijk te zien op de foto's.

Iedereen weer mercikes voor het binnenwippen.
 
Als ge ooit zin hebt om de moeite te doen Guy, ik heb het email adres van de editor van Military Modelling magazine uit de UK. K kan zeggen dat ge er deftig behandeld wordt ^^

Allee hop, op naar de Tiger :D
 
Buzzy, dank je !

Wouter, prima.

De mondingsrem kreeg wat Dullcote en een mistje matzwart, een beetje zwart pigment en dit is ook weer klaar.

Morgen de laatste loodjes.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Echt wel de moeite hoor prachtige foto's.
 
Eén en al bewondering voor je werk G..!!
Van mijn part kunde zelf al een boekske uitbrengen met al je modellen.!!

Grtz yves,
 
ik ben nog achter woorden aan het zoeken
 
Je hebt de hoge standaard die je ooit voor jezelf hebt gezet, weer meer dan waargemaakt Guy, echt prachtig om naar te kijken zelfs voor iemand die niet zo'n liefhebber is van tanks in modelbouw.
 
Dank jullie nogmaals voor de support die ik weer mocht ondervinden ! Heb nog wat dirt weggeschoten met de borstel, een krik werd achteraan toegevoegd, en de mg34 in de hull werd geïnstalleerd. Spijtig genoeg geen sleepkabels want behalve een kabel waren er geen haken/sleepogen te bespeuren in de kit. Die zoek ik nog wel 'ns op een beurs.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Sleepkabels hoeft niet, ik vind de Panther er zo ook al sexy genoeg uit zien. Een resultaat om trots op te zijn chap! :)
 
Dank je Wouter ! Nu zie ik dat ik dat licht achterop nog even moet inkleuren. Dat doe ik morgen wel. Btw ik weet niet eens welke kleur dat ding had, ik vermoed blauw oid ? Trouwens nog bedankt voor je pm maatje !
 
Het konvooi licht bedoel je?

Ik dacht vroeger ook dat het blauw moest zijn maar dit blijkt niet te zijn. Het is heel erg donker groen, bijna zwart met een hint van gifgroen. Heeft aantal jaren geleden in AFV modeller gestaan
41b219df1e5af5a8cfa6b3f0df69d9f2.jpg

En met veel plezier, ik dacht even dat ik het vergeten door te sturen was omdat mijn 'verzonden berichten' box leeg was :laugh:
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan