Hoofdsponsor

1/35 Sd.Kfz.171 Panther A Late Production, Normandy [wip]

Xavier, dank je.

De cijfers zijn ondertussen ingeblend in de drager en diverse details werden scherper gezet. De koker voor de stokken om de loop te reinigen kreeg meer verfschade met wat roestaflopers, met een potlood werd er gepolijst metaal aangebracht (turret, hijsogen, loopbeugel...). De tracks kregen een paar donkerbruine lagen acrylverf als basis.

Morgen probeer ik nog wat te doen en dan maak ik gelijk nog wat foto's.
 
Nog een beetje kunnen doorborstelen aan de toeters en bellen van de Panther. Er is nog steeds veel te doen/bij te werken, zoals ondermeer het toevoegen van extra roesttonen waar nodig. Bij de ketting van de loopbeugel moet nog wat smeerolie gemorst worden. De tracks zijn ondertussen ook in behandeling.

attachment.jpg
 
Super mooi werk G en ben zeer bij dat er weer eens wat panzer materieel voor bij komt 👍👍👍
 
Hey Danny, hoe staat jouw werktafel erbij ? Ik denk dat het een tijdje geleden is dat ik nog werk van je zag paseren, tenzij ik iets gemist heb.
Over tanks gesproken, de volgende wordt een Tiger.
 
Dat wordt die laatste van Dragon Models.
 
Hey Danny, hoe staat jouw werktafel erbij ? Ik denk dat het een tijdje geleden is dat ik nog werk van je zag paseren, tenzij ik iets gemist heb.
Over tanks gesproken, de volgende wordt een Tiger.

Ben volop bezig G,maar post het meeste op mijn FB pagina Panzer Models steek daar heel wat tijd en energie in en begint goed te lopen...😉
 
Wat? Hoorde ik daar Tiger? :D

Maar deze Panther ziet er ook al heel erg netjes uit Guy, wordt beter en beter!
 
Laatst bewerkt:
Genieten,..gewoon genieten...:O:O:O

Grtz yves,
 
Ja dit is nog eens wat anders en kan alleen maar kijken en genieten.
 
Bedankt voor het binnen springen jongens. Deze heeft me al aardig wat werk gekost maar zoals ik elders al zei, het gevecht tegen de materie blijft een leuke uitdaging. Al is het niet altijd zo dat het daarbij goed afloopt. Hier schijnt alles wel mee te vallen naarmate de werken vorderen. Toch is er nog heel wat te doen voor ik deze in de kast zal bijschuiven.
De tracks werden onlangs in blackener gezet, handig want een donkere track is een pak aangenamer om te schilderen dan een witte metalen. Daarna volgde een goede spoelbeurt met zuiver water. Na droging werden er vier tonaliteiten van acrylverf roest- en stofkleur overheen gespoten. Met de matte verf als drager konden de stofpigmenten goed hechten, zeker na een mistlaag pigmentfixer. Er volgden nog ettelijke spetterbehandelingen met damp earth mixture die ik lichtjes verdunde met white spirit omdat dit mooier uitvloeit in de pigmenten. Met een schuurpapiertje ging ik over de delen die de grond raken en aan wrijving onderhevig zijn.

Wat nog te doen : sleepkabels maken, de mg34 in de ball mount plaatsen, smoke aan de mondingsrem aanbrengen, de sleepogen afwerken en plaatsen, de Schürzen monteren nog wat meer micro pielen met de optivisors in de aanslag want die ogen he...

attachment.jpg

Groeten !
 
heerlijk om naar te kijken , maar dat zal al wel eens geschreven zijn he
knappe bouw
Marc
 
als ik zoiets zie .... heel erg jaloers zelle :-)
denk dat mij momenteel zoiets niet zal kunnen lukken ... zoveel moois en zoveel details
 
Hey,

Ja Guy, schone poes jong.... :) ;)
Komt ie op vignette of niet...
 
Zoals we van jou gewoon zijn Guy. Schitterend. Applaus
 
Dat betekent dat ik 'm niet verknoei voorlopig althans. Momenteel heb ik de Schürzen halfweg klaar, nog wat chipping en stof en spetters.

attachment.jpg

Het beest kost me veel moeite maar het is wel plezierig werken.
 
oh oh oh, zo lekker, wordt echt beter en beter. Wordt het eens geen tijd dat we zoiets van u in de boekskes gaan zien Guyke? Als ik dat kan moet dit zeker kunnen :P

Komt ie nog op een klein stukje ondergrond? Zou zeker niet misstaan :)
 
Wouter, een ondergrondje, ik weet het nog niet...
 
Ik zal er 'ns over nadenken Wouter, maar ik vrees dat het een strakke zwarte basis wordt. Een stukje ondergrond weerhoud me van m'n volgende bouw en ik wil niets liever dan aan m'n Tiger I (131 Tunisian) beginnen.

Deze loopt langzaam op z'n einde, ik wilde nog sleepkabels toevoegen maar in de kit zitten er geen sleepogen terwijl ze wel mooie kabel hebben voorzien.
Als ik er nog ergens vind ok maar anders moet ie 't maar zonder stellen.

Hetgeen nog moet gebeuren is her en der meer modderspetters toevoegen (achterzijde), en de mg34.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Gunit.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan