Hoofdsponsor

1/35 Sd.Kfz.171 Panther A Late Production, Normandy [wip]

Werkelijk Chinees voor mij die kleuren , toch is het weer een pareltje of een snoepje voor het oog
Marc
 
Het zijn anders wel gemakkelijke, misschien wel de gemakkelijkste manieren om een model wat meer uit de verf te laten komen hoor Marc.
 
Ziet er super uit, olieverfjes zijn mijn favoriet tijdens het verweren, je kan er quasi alles mee simuleren en zo vergevingsgezind! Het brengt zoveel meer leven. Dat ultramarijn blauw vind ik interessant, ik weet dat je dat vaak gebruikt, kan je daar wat meer over vertellen hoe en waar? Want raar maar waar, blauw zou ik niet verwachten op een hoofdzakelijk gele tank, maar het effect dat jij ermee bereikt is altijd wel top. Ik wil dat ook eens proberen, vandaar :P :D
 
Jaja.. Zalig om volgen en leren G, ook leuk van die uiteenzetting met de legende erbij, zo krijg je een betere inschatting op het model van waar wat toe te passen!

Grtz yves,
 
Weeral leuke replies, dat geeft ondergetekende moed om er vol tegenaan te blijven gaan.

Wouter, ik gebruik ultramarijn blauw in de vorm van een filter over bepaalde plekken van de groene camouflage om kleurverschillen te genereren.

Vandaag stevig doorgedaan maar er moet nog véél gebeuren. Vandaag voornamelijk tekening in de horizontale oppervlakken gebracht en ook de Zimmerit wat verdiept dmv. twee washes, een donkergele en een verschraalde bruintoon.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ik doe m'n best Wouter. De Friul tracks kregen een blackening bad van AK. Al bij al 80% van het metaal is nu bruin/zwart.
 
Er zijn zoveel punten die ik er mooi aan vind,gewoon zalig G,die zimmerit komt er echt mooi uit..!!

Grtz yves,
 
Dag Yves, die is van Atak en het is een echte aanrader, past allemaal perfect. Wel losmaken met een vlijmscherp scalpel.
 
Ik vrees dat ik deze vroeg of laat volledig afgewerkt zal moeten posten omdat ik het erg druk heb met dingen die allesbehalve met modelbouw te maken hebben. Even een noodgedwongen pauze in het posten dus.

Groeten en veel bouwplezier.
 
Echte leven gaat voor het modelbouw leven.

Om eerlijk te zijn en afgaande op de foto`s kan ik er persoonlijk niet echt warm van worden en denk dat de oorzaak van dit is dat te zimmerit te donker is maar hij is nog niet klaar dus mijn mening kan nog veranderen en ik kruip nu weer mijn hok in :)
 
Ron, ik werk meestal van donker naar licht met mijn olieverf. Gaandeweg bouw ik de lichten waar nodig op. Ik ben niet uit op snelle effectjes.
 
Hoop stiekem dat deze af geraakt Guy want is de moeite.
 
Okidoki G dan heb ik niets gezegd en wacht geduldig.af op de volgende update :)
 
Damn, en ikke maar denken dat er vandaag nieuwe fotootjes aankwamen :D
 
Bedankt jongens. Heb een rottijd momenteel, naast tal van familiale beslommeringen (gezondheid ouders) heb ik gisteren mijn Boxermaatje Leentje na 12 jaar moeten laten inslapen. Het voelt momenteel aan als een groot gat in mijn hart, dat is het enige nadeel aan het houden van dieren, ze vroeg of laat moeten afgeven. Ik heb dus al een stevig pak afgeblét sinds gisteren.

Weinig kunnen doen, maar ik heb toch een fotootje kunnen maken van de toestand nu. De boel begint stilaan de kleurschakeringen te krijgen zoals ik die in mijn hoofd probeer voor te stellen.

attachment.jpg
 
Geloof me als ik zeg dat ik dit begrijp en hoop dat het een plaats krijgt zodat je verder kan
Ook sterkte met beslommering familie.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan