Hoofdsponsor

Anders / onbekend [ExSerCo] "Light Panzer Mech" - 3D-print Dual build [wip]

indrukwekkend dat moet ik wel zeggen , de meeste 3D printers laten van de lijntjes achter en soms kan dat geen kwaad maar de deze zijn werkelijk mooi geprint
Proficiat
Marc
 
Daarom is het zo belangrijk in het begin VEEL tijd te investeren in het finetunen.
Je kunt 2 gelijke printers hebben, maar gegarandeerd hebben ze elk hun eigen, verschillend van elkaar, profiel nodig om tot een gelijkwaardig resultaat te komen.
 
Ziet er subliem uit Dominiek.
Zelf heb ik helaas geen tijd gehad deze week om de oefeningen te maken.
 
De settings zijn echt goed nu voor de printer, al zeg ik het zelf.
Misschien dat ik de 2 poten nog opnieuw ga printen met dezelfde instellingen.

De turret bestaat uit 4 onderdelen.
Dit is de top.

40933680371_0da3682183_b.jpgturret-top2 by Dominiek Leliaert, on Flickr

39123953070_2a495b6833_b.jpgturret-top1 by Dominiek Leliaert, on Flickr

Er is niet veel werk om dit op te kuisen :D

En dan de 4 stukken gelijmd en aan het drogen alvorens aan het plamuren en schuren van naden te beginnen.
40933680631_a756e5ddae_b.jpg
turret-glued3 by Dominiek Leliaert, on Flickr

39123953200_2718993ae2_b.jpg
turret-glued2 by Dominiek Leliaert, on Flickr

Ondertussen is er al enig schuur- en plamuurwerk gedaan.
Voor ik nu verder ga om het perfect glad te krijgen, ga ik een laagje grijze primer spuiten.
Je weet wel, de truc om te zien waar het effen is en waar niet.
Foto's volgen.
 
dat deden ze vroeger met lampzwart een vuiligheid want dat maakte alles zwart
Nu gebruikt men in de carrosserie gewoon een borstel zwart een soort dry-brush manier of heel flauwtjes zwart spuiten en daarna schuren met een blok en zo komen de onderliggende putjes en oneffenheden naar boven
Marc
 
27306735858_b13bcb8542_b.jpg
jerrycans by Dominiek Leliaert, on Flickr

26308131477_daaa8a79a3_b.jpg
last-parts by Dominiek Leliaert, on Flickr

De laatste onderdelen zijn nu ook geprint.
De eerste foto dient als referentie om de afmetingen te laten zien t.o.v. een toetsenbord.
De laatste pic toont dat je niet elk onderdeel afzonderlijk moet gaan printen.
Bovendien op mooie kwaliteit, wat postprocessing en schilderen dan weer ten goede komt.
Maar dat zal waarschijnlijk voor eind mei zijn om hiermee verder te gaan. Eerst een maandje naar het buitenland....
 
PS:
Nu ik hier alle onderdelen heb geprint, wil ik aan iets nieuws beginnen. Maar dat zal ongetwijfeld een meerjarenplan gaan worden. (Er loopt nu trouwens een eerste onderdeel van de band en dat zal zo'n 12 uur nodig hebben. En dit onderdeel heb ik meerdere keren nodig)

Nu vroeg ik me af of er wel voldoende interesse is om al het werk aan, het maken, verwerken en publiceren van die pics, de moeite waard te maken om hier te showen. Is er dus voldoende interesse in een 3D-geprint-project of doen jullie liever aan conventionele modelbouw?
Ik wil jullie niet stalken en hoef geen "oh's en ah's". Ik wil gewoon weten of het de moeite loont hier ja dan nee. Niemand hoeft zich persoonlijk aangesproken te voelen.
 
Beste Dominiek interesse genoeg , kijken zeer graag , ik vind het altijd verbazend hoe dat groeit onder de printer
Centjes en plaats heb ik er niet voor
Ik vind het geweldig dit even om op uw vraag terug te komen , zeker doen ik volg
Marc
 
pfffff ga even een ander liggen vervelen, een hele maand? :P
Fijne vakantie!
 
Tja kijk af en toe eens maar vind het 3d gedoe nog steeds niet boeiend genoeg vanwege de hoge (lees lage) kwaliteit van de huis printers sorry.
 
Beste Dominiek interesse genoeg , kijken zeer graag , ik vind het altijd verbazend hoe dat groeit onder de printer
Centjes en plaats heb ik er niet voor
Ik vind het geweldig dit even om op uw vraag terug te komen , zeker doen ik volg
Marc

Marc,
1 persoon met interesse, waarvoor dank.
Wat plaats betreft, je het ongeveer 1/2 kubieke meter nodig, meer is dat niet.
De centen, dat is altijd een andere vraag Daar kan ik geen antwoord op geven. Weet dat er reeds printers op de markt te koop zijn vanaf 125 euro. Maar daar heb nog veel tweakwerk aan en inzicht (lees: ervaring) over hoe die dingen werken.
 
Tja kijk af en toe eens maar vind het 3d gedoe nog steeds niet boeiend genoeg vanwege de hoge (lees lage) kwaliteit van de huis printers sorry.

Ron,

Even ongezouten zoals altijd, maar dat apprecieer ik wel.
Lage kwaliteit zegt die mens.......
Mocht je Facebook hebben, kijk even naar deze 2 pics die ik zonet online heb gezet en die ik gisteren heb geprint.

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=557653421301042&id=100011691676976

Geprint op 0.2 laagjes. (Ik kan zelfs deze laagjes nog 4 keer fijner maken, maar dan gaat het ten koste van tijd en doet hij er (simplistisch gerekend, want dit klopt niet echt) 4 keer langer over om hetzelfde volume aan plastic neer te leggen.
Wanneer je een dikke primer gebruikt voor je gaat spuiten, dan is dat even glad als injection molded.
Perfect verlijmbaar.
Je kunt ALLES printen, als je het het kunt tekenen. (of laten tekenen)
En je print elk onderdeel meedere keren zonder extra inspanningen.

Om terug te komen op de interesse voor een nieuw 3d-project hier, tussenstand: 1,5 - 0 8)
 
Ik volg ook nog hoor Dominiek.
Jammer genoeg ken ik er weinig of niets van en kan ik dus niet op een zinnige manier reageren met tips of zo.
 
Hey Dominiek, uiteraard zal ik ook blijven volgen. Het is duidelijk wat het volgende project zal zijn, maar aan die zal ik me niet gaan wagen... of het zou kunnen gebeuren dat ik met printer en al buiten vlieg :)
 
Ik kom nu en dan eens kijken, gewoon om te zien wat er allemaal mogelijk is.
De technische kant is voor mij chinees (ben niet zo verzot op PC toestanden )
Het onderwerp dat hier geprint wordt is dan weer niet mijn ding...
Alles samen = weinig interessants voor mij...
 
Ik volg ook nog hoor Dominiek.
Jammer genoeg ken ik er weinig of niets van en kan ik dus niet op een zinnige manier reageren met tips of zo.


Erwin,
Je hoeft je toch niet te schamen omdat je iets niet kent en niet weet te reageren met tips of zo?
Voor mij is het ook een deel van de hobby om uitleg te verschaffen aan de leken die interesse hebben.
Zolang er interesse is, dan komt de rest wel vanzelf vroeger of later.
 
Hey Dominiek, uiteraard zal ik ook blijven volgen. Het is duidelijk wat het volgende project zal zijn, maar aan die zal ik me niet gaan wagen... of het zou kunnen gebeuren dat ik met printer en al buiten vlieg :)

Dany,

Dit nieuwe ding vliegt niet hoor, hahaha.....( je weet wel)
 
Ik kom nu en dan eens kijken, gewoon om te zien wat er allemaal mogelijk is.
De technische kant is voor mij chinees (ben niet zo verzot op PC toestanden )
Het onderwerp dat hier geprint wordt is dan weer niet mijn ding...
Alles samen = weinig interessants voor mij...

Dat eerste lijntje wat je neerschrijft toont al dat je interesse hebt.
Inderdaad, in deze tak van de hobby heb je zeer zeker wat pc-gepruts nodig. Daar kun je gewoon NIET rond. Die printers worden nu eenmaal gestuurd door computers, of gevoed met tekenmateriaal dat op computers is geproduceerd.
Onderwerpen zijn idd elk zijn keuze en ik begrijp heel goed dat iets wat je interesseert je meer doet kijken dan iets wat je niet interesseert.
 
Nu vroeg ik me af of er wel voldoende interesse is om al het werk aan, het maken, verwerken en publiceren van die pics, de moeite waard te maken om hier te showen. Is er dus voldoende interesse in een 3D-geprint-project of doen jullie liever aan conventionele modelbouw?
Ik wil jullie niet stalken en hoef geen "oh's en ah's". Ik wil gewoon weten of het de moeite loont hier ja dan nee. Niemand hoeft zich persoonlijk aangesproken te voelen.

Misschien dit nog even iets duidelijker maken.

Ik besef heel goed dat dit soort draadjes ( we spreken niet over de keuze van het onderwerp, maar wel de techniek nu), voor sommigen onbereikbaar lijken.
En met onbereikbaar bedoel ik dan: tijd, budget, kennis van pc's, .......
Ondertussen ben ik zo een 2 jaar bezig met de hobby van het 3D-printen.
Voor mij persoonlijk is het echt een passie geworden.
Maar kon ik met mijn eerste printer iets gewoon uit de pc toveren en daarmee een deftig resultaat neerzetten?
Neen, zeer zeker niet. Ook al was ik in de wolken met de eerste print.
Maar net zoals je de eerste keer een airbrush hanteert, leer je het maar door het te doen.

Wel, ALLE mensen die interesse hebben in 3D printen wil ik wel uitleg geven en proberen te helpen.
Ben ik de alomwetende nerd? Neen!
Bestaan er domme vragen? Neen! (maar wat ik wel weet is dat ik soms dingen die ik al gelezen had, vergeten ben, maar door de vragen die ik soms krijg komen ze terug bovendrijven in het geheugen, wat mezelf dan ook weer ten goede komt).

Voor ik mijn volgend gestart 3d print project wil gaan publiceren hier, zou ik graag nog van enkele mensen een reactie zien, dat ze dit hier al lezen en leuk vinden om hier te zien verschijinen.
Willen de mensen die dit willen gaan lezen dan een summier verslagje? Of zo eentje a la Roy v.d.m die uitgebreide proza neerpent? M.a.w. zien jullie graag de technische kant, of enkel het resultaat? (Roy, dit is niet persoonlijk hoor, want ik lees jouw stukjes met zeer veel interesse en plezier).

Ik zoek gewoon enkele antwoorden voor mezelf door de reacties die ik hier graag zou zien verschijnen (ook al zijn die positief of negatief). Dit om uit te maken voor mezelf: alle tijd die ik investeer in het schrijven over een onderwerp , loont het hier wel.
(Dit simpele antwoordje formuleren zonder mensen tegen de borst te stoten, kost me al vlug 15 minuten)

Voila, "I'll rest my case..." en laat het aan jullie over om me te helpen beslissen of ik "mijn meerjarenproject" hier zal tonen al dan niet.
De mech afwerken zal nog een maandje moeten wachten tot ik gedaan heb met de "andere mensen liggen vervelen" :D:8
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan