Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
SciFi [ExSerCo] "Light Panzer Mech" - 3D-print Dual build [wip] - Pagina 2
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 47

Discussie: [ExSerCo] "Light Panzer Mech" - 3D-print Dual build [wip]

Standaard

Ziet er al mooi uit. Ik ben nog niet aan het printen geraakt
    De tijd ontbreekt me momenteel (werk, gezin, andere hobbys, ...) maar ik hoop deze week ergens toch eens tijd te vinden om de eerste prints te doen

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dancooper Bekijk bericht
    Btw, waarom ontwerpen we niet eens samen een mech ?
    Dat is misschien ook nog eens een idee, Dany.
    Grtz,

Dominiek

Standaard

Ik ben nog altijd onder de levenden hoor
    Alleen was het een beetje wreed druk. Nieuwe werkplek, waardoor 3 maanden opleiding, die nu eindelijk voorbij zijn.
    En ik was een beetje niet tevreden met mijn profiel om te printen.
    Daar ben ik nu toch ook enkele weken mee aan het prutsen geweest.
    De Prusa MK2s (die gebruikt wordt voor dit projekt) "lijkt" een goede finetuning te hebben gekregen.
    Hij is nu bezig met een nieuw onderdeel te printen voor deze mech.
    Ik ga straks proberen een update te plaatsen.
    Grtz,

Dominiek

Standaard

Voor diegenen die zich afvragen wat ik doe terwijl de printer bezig is: 3D leren tekenen in Fusion 360.

Vb: https://www.facebook.com/Exs3DLab/po...45348295491529
    Grtz,

Dominiek

Standaard

OK, tijd voor een update.
    De printer wat fijner afgesteld, wat extra tijd gehaald uit een vers potje en een rolletje plastic gesmolten.

onderlijf2 by Dominiek Leliaert, on Flickr

onderlijf3 by Dominiek Leliaert, on Flickr

Dit is 25% fijner geprint dan de eerste keer (grijze versie). Ook al is het hier moeilijk zichtbaar, wanneer je deze in je handen hebt merk je het zeer goed: je ziet het niet alleen, maar je voelt het ook.
    Op deze pic hieronder kun je dit het beste zien in de rode kadertjes. Ook al is de achtergrond niet echt een goede vriend van het witte plastic om alle details te tonen.

onderlijf2a by Dominiek Leliaert, on Flickr
    Grtz,

Dominiek

Standaard

indrukwekkend dat moet ik wel zeggen , de meeste 3D printers laten van de lijntjes achter en soms kan dat geen kwaad maar de deze zijn werkelijk mooi geprint
    Proficiat
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Daarom is het zo belangrijk in het begin VEEL tijd te investeren in het finetunen.
    Je kunt 2 gelijke printers hebben, maar gegarandeerd hebben ze elk hun eigen, verschillend van elkaar, profiel nodig om tot een gelijkwaardig resultaat te komen.
    Grtz,

Dominiek

Standaard

Ziet er subliem uit Dominiek.
    Zelf heb ik helaas geen tijd gehad deze week om de oefeningen te maken.
    Dany
    Op de werkbank : Cn2t "Las"
    In de koelkast : Revell 1/400 Aïda

Standaard

De settings zijn echt goed nu voor de printer, al zeg ik het zelf.
    Misschien dat ik de 2 poten nog opnieuw ga printen met dezelfde instellingen.

De turret bestaat uit 4 onderdelen.
    Dit is de top.

turret-top2 by Dominiek Leliaert, on Flickr

turret-top1 by Dominiek Leliaert, on Flickr

Er is niet veel werk om dit op te kuisen

En dan de 4 stukken gelijmd en aan het drogen alvorens aan het plamuren en schuren van naden te beginnen.

turret-glued3 by Dominiek Leliaert, on Flickr

turret-glued2 by Dominiek Leliaert, on Flickr

Ondertussen is er al enig schuur- en plamuurwerk gedaan.
    Voor ik nu verder ga om het perfect glad te krijgen, ga ik een laagje grijze primer spuiten.
    Je weet wel, de truc om te zien waar het effen is en waar niet.
    Foto's volgen.
    Grtz,

Dominiek

Standaard

dat deden ze vroeger met lampzwart een vuiligheid want dat maakte alles zwart
    Nu gebruikt men in de carrosserie gewoon een borstel zwart een soort dry-brush manier of heel flauwtjes zwart spuiten en daarna schuren met een blok en zo komen de onderliggende putjes en oneffenheden naar boven
    Marc

Standaard

jerrycans by Dominiek Leliaert, on Flickr

last-parts by Dominiek Leliaert, on Flickr

De laatste onderdelen zijn nu ook geprint.
    De eerste foto dient als referentie om de afmetingen te laten zien t.o.v. een toetsenbord.
    De laatste pic toont dat je niet elk onderdeel afzonderlijk moet gaan printen.
    Bovendien op mooie kwaliteit, wat postprocessing en schilderen dan weer ten goede komt.
    Maar dat zal waarschijnlijk voor eind mei zijn om hiermee verder te gaan. Eerst een maandje naar het buitenland....
    Grtz,

Dominiek

Standaard

PS:
    Nu ik hier alle onderdelen heb geprint, wil ik aan iets nieuws beginnen. Maar dat zal ongetwijfeld een meerjarenplan gaan worden. (Er loopt nu trouwens een eerste onderdeel van de band en dat zal zo'n 12 uur nodig hebben. En dit onderdeel heb ik meerdere keren nodig)

Nu vroeg ik me af of er wel voldoende interesse is om al het werk aan, het maken, verwerken en publiceren van die pics, de moeite waard te maken om hier te showen. Is er dus voldoende interesse in een 3D-geprint-project of doen jullie liever aan conventionele modelbouw?
    Ik wil jullie niet stalken en hoef geen "oh's en ah's". Ik wil gewoon weten of het de moeite loont hier ja dan nee. Niemand hoeft zich persoonlijk aangesproken te voelen.
    Grtz,

Dominiek

Standaard

Beste Dominiek interesse genoeg , kijken zeer graag , ik vind het altijd verbazend hoe dat groeit onder de printer
    Centjes en plaats heb ik er niet voor
    Ik vind het geweldig dit even om op uw vraag terug te komen , zeker doen ik volg
    Marc

Standaard

pfffff ga even een ander liggen vervelen, een hele maand?
    Fijne vakantie!

Standaard

Tja kijk af en toe eens maar vind het 3d gedoe nog steeds niet boeiend genoeg vanwege de hoge (lees lage) kwaliteit van de huis printers sorry.

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten