Hoofdsponsor

Anders / onbekend Citroën H Bétaillière

Erwin

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
5 feb 2009
Berichten
10.340
De voorbije weken noodgedwongen regelmatig moeten inspringen als kinderoppas en dan is het weer tijd om alles aan de kant te leggen en 's avonds enkel te concentreren op een papieren model.
Omdat mijn vrouw het wel een mooi modelletje vind is de keuze deze maal gevallen op een Citroën H Bétaillière, geschikt voor het vervoer van dieren. Interessant weetje is misschien dat dit een type voertuig was dat rechtstreeks bij Citroën kon besteld worden en dat rechtstreeks in de fabriek gebouwd werd, dus zonder tussenkomst van één of andere carrossier voor de bovenbouw.

De plannen:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Deze maal hebben we te maken met 3 vellen papier i.p.v. 2 want er komt een aanhangwagen bij.
Deze aanhangwagen werd vervaardigd uit een andere Citroën H voor dierenvervoer en is gebaseerd op foto's van het echte voertuig.

attachment.jpg

't Is eens iets anders.

attachment.jpg

De eerste stukken uitgesneden.
Jammer genoeg werd dit voertuig nog geprint op gewoon papier, het was één van de eerste probeersels tot printen van deze voertuigen.
Dit heeft natuurlijk zijn weerslag op de sterkte van het papier en dat is dan ook te merken later in de bouw waar de achterzijde niet wou goed komen.

attachment.jpg

Tevens was er iets met de algemene tekening want als je de tekening wil volgen heb je bijna automatisch bulten in de rest van het voertuig.

attachment.jpg

Hopelijk is er nog iets te doen aan de bovenzijde van het dak maar de sympathieke koe maakt al iets goed.
Het zal zeker mijn mooiste bouw niet worden.
 
Is weer een speciaaltje Erwin, leuk met een aanhanger!

Fred
 
Heel veel succes met deze leuke auto
 
Ge ziet dat het steeds gemakkelijker gaat en volg he grt.
 
sympathiek karretje deze citroen
Tof
Marc
 
Mooi plak en plooiwerk Erwin...heb het ook al eens geprobeerd met een gebouw maar was niet makkelijk 😥😥😥
 
Goed gedaan alweer Erwin, de schwung zit erin.
 
Een echte citroen, leuk.
Kleine kanttekening, het type is HY.
Sorry als citrofiel kon ik het niet laten het te melden.
 
Bedankt voor de reacties.

@Haddewadde: denk zelfs dat het een HX is maar ik moet het nog eens nakijken, even in mijn docu duiken.
 
Ziet er weer leuk uit, Bella die komt kijken maakt het af.
 
Bedankt voor de reacties.

@Haddewadde: denk zelfs dat het een HX is maar ik moet het nog eens nakijken, even in mijn docu duiken.

Kleine correctie mijnentwege:
De HX was het plateau voor de opbouw van een frigo body.
De HY bestemd voor dierenvervoer werd verdeeld in 4 subtypes naargelang zij waterdicht afgesloten waren (bv. voor paarden) of hun motorisatie benzine of diesel.

De HY die ik nu bouw is niet waterdicht en vermoedelijk benzine en dan zou dit een HYT zijn.
Waterdicht en benzine = HYV
Waterdicht en diesel = HGV
Niet waterdicht en diesel = HGT
 
Hier even vermelden dat de bouw van dit model tijdelijk stopgezet is om reden van een kop-staart aanrijding van het model dat geplet werd tijdens het transport door mijn tube lijm.
Had dit model uit dikker papier vervaardigd geweest zou het allemaal niet zo erg zijn maar doordat het geprint was op normaal papier kwam dit niet goed meer.
Niet getreurd, we zullen het op dikker papier 160 of 180 gr. printen en dan herbeginnen we.
 
De tube lijm had toch wel een WA verzekering?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan