Hoofdsponsor

1/24 `65 Chevy Impala SS 396 [done]

Schaal 1/24 - 1/25

Ron

Bouwers voor bouwers :)
Registered
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
6.267
Omdat ik even niet verder kan met mijn andere project alvast deze erbij gepakt en deze word ook zo uit den doos gebouwd :)

ac81e06cf64b3828dabd8e60f70854f9.jpg

323cc336a6a77300057eb43f74965c27.jpg
Ten eerste de motorkap wat geschuurd omdat hij niet paste tenzij je hem een tik met hamer gaf dan lukte het wel, toen hij eenmaal op zijn plek viel bleek dat hij 0,5mm lager dan de spatborden lag en dat is ook nu weer de bedoeling niet :(

88d184eab33646229ad9b92901d7c432.jpg
Probleem opgelost door een pastic stripje van 0,5mm in te lijmen en klopt ook wat meer met de werkelijkheid zo`n doorlopende strip.

48a91912b3e72891f8b3aad019ffa91b.jpg
Resultaat een vlakke motorkap op de hoeken aan de voorzijde na want deze lopen iets naar beneden dus van de week even de föhn erop en een beetje omhoog drukken, lukt dat niet goed dan een dun laagje putty.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een oob'je van Ron, dat mag niet worden gemist.

Erg mooi onderwerp heb je gekozen. En de föhn-methode vind ik zelf ook veel prettiger werken dan warm water.
 
Daar ga ik gezellig mijn stoeltje bij zetten om deze prachtwagen te volgen
Natuurlijk zou deze bij mij er ietsje anders gaan uitzien a la Foose he
Suc6 Ron
Marc
 
@Roy, Voor grote aanpassingen gebruik ik wel heet water maar voor deze hoekjes die iets van 0,3mm omhoog moeten pak ik wel de Föhn dat werk fijner en gerichter.

@Coachke, Ik ben gek van aangepaste wagens maar niet zo van Chip Foose alleen al als ik hem zie krijg ik kriebels aan mijn derde oog, maar het is wel vakman op zijn gebied maar daar lopen er wel meer van rond.
 
Ron dat weet ik wel maar het was maar om een voorbeeld te noemen
 
Hier wel een Chip Foose-fan, maar dat wil niet zeggen dat ik je topic niet ga volgen, veel bouwplezier.
 
Je gaat er een strakke bak van maken Ron, jou kennende !
 
Nice, mooie wagen kom dus ook af en toe eens binnen piepen.

Fred
 
Bedankt mannen en we gaan ons best doen om er wat van te maken maar veel belovend is niet als het eerste onderdeel al niet pas van alle kanten :)
 
Daar het met de Harley niet echt wil vlotten heb ik voor wat afleiding de body van de Impala maar zijn kleurtje gegeven. Nu even wachten tot dat hij goed droog is dan kan ik me weer even amuseren met BMF aanbrengen en daarna de body zijn glanslak laag geven en dan rest van de kit maar eens bouwen :)

c58485f9fd5c1587746dff93011e27d5.jpg

1c299de71c0c040ae36c4d62b28c0ef0.jpg
 
dat ziet er al een mooi kleurtje uit ;)
 
prachtig , het blijft toch altijd nog een prachtige wagen he
Deze ziet er mooi uit , mooie kleur past er goed bij
Marc
 
Bedankt mannen.

Ik had eerst een donkerder kleur grijs in gedachten maar had al het idee dat die kleur niet echt lekker tot zijn recht zal komen op de Impala, dus voor deze lichtere variant grijs gekozen wat een goede keuze bleek :)
 
De carrosserie komt mooi tot zijn recht in dit kleurtje.
 
Altijd een prachtwagen gevonden.Mooie kleur.
Marc S
 
Thnks mannen.

Hoop morgen wat te kunnen doen met de BMF (Bare metal Chrome)
 
Is inderdaad een mooie kleur, die past bij dit model en die jaren.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan