Hoofdsponsor

1/35 Ardennen December 1944 [done]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het luik waar ze die zetpillen naar binnen werken kan inderdaad wit zijn maar het luik van de commandant niet dus die hoor geel te zijn. Even dit staar je wat kleuren betreft niet blind op museum voertuigen want daar zitten meestal meer fouten in dan dat je lief zijn :)
 
Ben nog eens op zoek gegaan en inderdaad de meeste die ik zie zijn zoals het interieur.
Dan maar zwart wit filmpjes kijken en op een gegeven moment stop gezet en daar lijkt het ook een lichte kleur maar kan zeker ook geel zijn zoals je zegt Ron en wil daar wel in mee gaan moest iemand het uit een deftig boek hebben laat het weten want dat zou een grote hulp zijn.

https://www.youtube.com/watch?v=NTHpCTtb_Mk

attachment.php


attachment.php
 
Bedankt Roy :D.
Om even terug te komen op Erwin zijn bedenking had ik deze tekst gevonden waar ze praten over de foto in magazine Live .

A Henschel Tiger II ‘223’ belonging to SS.Panzer-Abteilung 501 abandoned just outside of La Gleize on 19.Dec. 1944.
It still has brackets on the rear hull for mounting the jack but has no coat Zimmerit which was no longer applied to AFVs after 9.Sept.1944. This indicates that it was manufactured between early September and and the beginning of October 1944 when Henschel was instructed to stop fitting the jack bracket because the associated jack was no longer being issued with the vehicle.
After the recapture of La Gleize the American 1st US Army organized a tour for some press corps photographers during which these photos were taken.
fallschirmjager
Volgen#SS.Panzer-Abteilung 501#Tiger II '223'#
 
Pascal, kan best in de zelfde kleur als de binneninrichting het lijkt me vrij onzinnig dit luik open te hebben in tactische operaties of tijdens een gevecht.
Het andere luik is denk ik van de kanonnier en is normaal tijdens het gevecht ook dicht, tenzij men in het nabije gevecht kiest voor een man meer buiten om de tank te beschermen tegen een aanval van dichtbij.
 
Dat klinkt ook wel logisch Jan en daar ga ik het bij houden denk ik.
Voor mij is het terrein af en kan ik beginnen aan figuren..
Verweren van tank durf ik nog niet goed aan beginnen uit schrik hem eerder te verknoeien maar stel het nog wat uit tot na de figuren .:34: ( ,, broeksch....t...r) ? Yep:tongue:


attachment.php



attachment.php



attachment.php



attachment.php



attachment.php
 
Typisch een werk van Pascal , ik denk dat dat hier weer gaat knallen
Grt
Marc
 
Ziet er heel mooi uit Pascal.
Tank ziet er nog nagelnieuw uit, maar dat zal wel goed komen.

Ik heb een deftige DVD over Duitse tankinterieurs en daarin is het laadluik ook dezelfde kleur als de binnenkant van de toren.(dit is trouwens ook zo bij de Panther en de Tiger 1)
Verder zijn alle luiken die naar boven toe open gaan aan de binnenkant in de hoofdkleur van het voertuig, dus geel of panzergrijs, maar die horizontaal open gaan, zoals het horizontaal draaiende luik van de commandant, ivoor-wit. Die onderkant kun je toch pas zien als zo dicht bij staat dat camouflage toch niet meer werkt.

Peter
 
Hartelijk dank Makamba en Bart om het op te merken en weet wat me te doen staat.
Nu word het spannend en weet niet of ik het ga klaar spelen maar zal er zeker voor gaan.
En dan bedoel ik een lange winterjas voor de soldaat op de tank die ik al de juiste schoenen heb gegeven.
Indien dit lukt kan ik bijna niet anders dan ook een willy jeep te gaan halen om het plaatje te laten kloppen.


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


Gelijk ook de poort van gele kleur voorzien en is heuvel opgelost.

attachment.php
 
Laatst bewerkt:
Volg al een tijdje in stilte en alweer prachtig werk Pascal...
 
Knap... een volgende keer misschien Friuls installeren en dan is het helemaal af. Altijd leuk wanneer een foto als basis wordt genomen.
 
Inderdaad dat luikje bedoelde ik eigenlijk ik riep wel luik van commandand maar die zwaai gewoon naar buiten open :)
 
Friuls vind ik wat duur Roy voor te oefenen.
Was mee hoor Ron bedankt.
jeep werk ik gewoon af in stilte want is alom bekent maar figuren blijft een uitdaging die ik toch wil leren.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php
 
Pascal, in mijn ogen ben jij het oefenstadium al ver gepasseerd. Je weet gewoon dat diorama te bouwen zoals je het je voor ogen staat en corrigeert daar waar nodig uitstekend, dus wees niet bang jezelf inmiddels als zeer ver gevorderd te zien, die echt wel zo’n setje Friuls verdient. Het diorama verdient dat ook. Hopelijk een overweging voor een volgende bouw, maar nu al dit welgemeende compliment :)
 
Dank u Roy.
Jeep klaar voor verwering maar zie nu pas dat uitlaat nog wat aandacht vraagt en ga zien of ik het nog kan open boren.
Heb wederom gebruik gemaakt van zakdoek met witte lijm om raamscherm te beschermen.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php
 
Ziet er mooi uit.
Kan je nog naast het achterwiel om de uitlaat uit te boren?
 
Pascal dat Jeepeke ziet er toch weer geweldig uit een echt snoepje om naar te kijken
Marc
 
Erg fijn bakje die Jeep Pascal.
 
Dank u en nog wat foto's in daglicht.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php
 
Begint er weer natuurgetrouw op te trekken wow , wow , wow
Geweldig Pascal
Marc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan