Hoofdsponsor

1/35 Ardennen December 1944 [done]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pascal

Administrator/V.I.P.
Administrator
Lid geworden
20 feb 2015
Berichten
8.612
attachment.php


attachment.php

Ardennes December 1944

It´s Tiger "223" of sSSPzAbt 501. captured/abandoned during fighting during the German Ardennes offensive of December 1944 known to most Americans as "The Battle of the Bulge".
It lost the right track on 18.12.1944 around 13:00 o´clock on the way to La Gleize.
According to an eye witness the crew was swearing and they tried to repair the track, but as we can see, without success.
Weer verschillende verhalen over een foto die ik wens na te maken met dit diorama.
Of het verhaal klopt is één zaak maar de tank staat er wel en dus dat klopt dat al zeker.
Nu de tank zo goed als af is begin ik met de ondergrond te maken . Isolatie plaat 3.5 cm dik, gaas gyproc en plaaster.



attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voorbereiding klaar dat wil zeggen dat de gips is aangebracht en kan drogen zo dat ik morgen kan starten grt.

attachment.php
 
Pascal heel veel succes met deze
 
Ben benieuwd naar het vervolg makker, ga goe komen,alvast een mooi stuk van een tank afgeleverd!!
Pascal, wat zit er eigenlijk onder dat gaas..?
Grtz yves,
 
Hou ook een oogje in het zeil :)
 
Zal prachtig worden, succes.
 
Je voorbereiding voor het dio ziet er al heel goed uit, goed nagebouwde greppel.
Over de echtheid van de foto waarschijnlijk geen twijfel maar wel of het geheel al dan niet in scene werd gezet voor de pers want er is geen spoor te bekennen van de track die er afgereden werd. Denk dat ze voordien de tank met een bull of zo in de gracht zullen geduwd hebben om de weg vrij te maken en dat zou ook een uitleg kunnen zijn voor het beschadigde deel links vooraan.
De soldaten lopen er wat nonchalant bij, de drie op de tank op foto 2 hebben zelfs geen wapens.

Maar het zal in ieder geval weer een heel mooi dio worden, een " build the picture", dat de nodige aandacht zal trekken.
 
Dank u allen.
Yves : Het is overschot isolatie van verbouwing maar de dikte is 30 mm en geen 35 mm (sorry).
Erwin: Er zijn verschillenede uitleggen en de kabels liggen achter de tank wat doet vermoeden dat ze het toch wilde herstellen.
Dat ze de tank opzij hebben geduwd is ook een mogelijkheid omdat het een smalle weg is.
De vraagtekens zullen blijven .

attachment.php
 
Weer wat verder en wachten op drogen.
Heb plaaster in gesmeerd met verdunde witte lijm maar had hem te dun gemaakt waardoor dekking zand miniem was.
Dus lijm er rechtstreeks puur op gebracht om dan met natte borstel uit te smeren wat de juiste dekking geeft.
Het zand is uit de tuin en heb door de hoeveelheid en het feit dat het zand nat was 30 min in de oven gestoken in een gesloten pot (dit voor de geur van zand die sterk is maar wel verdwijnt ).
Daarna gezeefd en de steentjes apart gehouden wat ook bruikbaar is.
Wanneer dit droog is verzegel ik het al met vernis want het blijft een natuur product.
Indien je nu putten wil maken moet je afrekenen met het gaas en er rekening mee houden dat je dit moet snijden om verder beschadiging gips (brokken en scheuren) te maken.
In later stadium zal dit misschien nodig zijn voor planten boom.


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php
 
Het overtollige zand is verwijderd en heb de sporen van weg erin geschuurd waarna het geheel is in gesmeerd met blinkend vernis wat tot dit resultaat leid.
Het tuin zand gebruik ik niet voor de kleur maar alleen voor de structuur die ik er mee krijg waar ik nu kan op beginnen werken.
Met grof schuurpapier wat weg gehaald om de tank stabiel op zijn plaats te krijgen waarna ik weer vernis heb gebruikt op de bewerkte plaats om later mee te verven met AB.
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben want iedereen doet het op zijn manier en misschien is het al beschreven wat ik niet weet.


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php
 
Heb de bouw in stilte gevolgd, en zal dit nu ook doen.
Ge hebt wel een paar stappen over geslagen he, beginner,. . . . . . ., . . . . . . ., waar gaat dat stoppen.
Heb al schrik om het mijne te tonen.:P
 
Erg mooi. Je merkt nu ook zelf denk ik wel, dat de oplossingen voor op je pad komende problemen sneller en haast als vanzelf lijken te komen, ten opzichte van hoe je anderhalf jaar geleden werkte.
 
Bedankt Erik71

Ja Jan en het word plezanter nu ik meer ondervind en weet.
Het klopt wat je zegt Roy maar heb wel het geluk om de tijd te hebben en heb op 2 jaar tijd meer kunnen doen dan de mensen die moeten werken en geen tijd hebben door het drukke leven.
voor de mensen die meer willen weten over deze jongen heb ik deze link gebruikt.
https://www.eucmh.be/ en
http://www.network54.com/Forum/47207/thread/1484446088/1/Kingtiger+ID-

Intussen nog enkele aanpassingen aan het terrein.

dit is de locatie N633 Niet ver van LA Gleize

attachment.php



attachment.php


attachment.php


attachment.php


De baas van de tank was SS-Untersscharfhurer Walter Muller
 
Prachtig werk Pascal
Ik kijk al uit naar het vervolg
 
Super mooi gedaan hij sta prachtig
 
Denk dat er een microbe op het forum zit want onzen Pascal begint ook alles uit te vlooien voordat hij aan een werk begint, net als verschillende onzer leden.
Kan dit persoonlijk alleen maar aanmoedigen natuurlijk en het is niet alleen plezant om zelf het verhaal achter een foto te kennen maar dit ook ten gepaste tijde te kunnen meedelen aan anderen.
Goed bezig!
 
Ja ik doe mijn best he Erwin.
Terwijl de storm raast met gevolgen voor buurman wat ik steeds spijtig vind want was een huis van tal van vogels hier maar de natuur blijft baas.

attachment.php


Intussen wederom vorderingen met omgeving diorama

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


De tandenstokers worden vervangen en hier en daar nog wat bij kleuren zodat we aan de figuren kunnen beginnen.
Hoop dat het wat winters toont op het gras grt.
 
Mooie werken...

in verband met de KT, daar let ik nu pas op, maar luiken werden aan de binnenzijde niet in wit gechilderd, maar in de basiskleur. Een openstaand wit luik kan soms nogal opvallen..

de omgeving ziet er goed uit, hoe ga je dit monster een beetje laten verzakken in de bodem evt? Voor het statische gras, als je het rechtop wil zetten kan je een uitgedroogde fles water nemen, een kleine opening boren in het deksen, een beetje schudden om het gras statisch te maken en dan op de fles knijpen om het gras eruit te blazen op een oppervlak met lijm (spuitlijm, houtlijm, ...) dan gaat het eerder rechtstaan in plaats van platgetrappeld zijn...
 
Bart kijk eens naar de originele foto's en dan vallen die verzakingen toch wel mee .
Meer dan de helft van het gras zal verdwijnen omdat ik op de foto's het niet weelderig zie maar eerder plat en kort wat dus ook zal gebeuren.( ik weet wel want als ik het gras recht wil gebruik ik mijn stofzuiger met zakdoek voor) en dat werkt.
De luiken weet ik niet maar heb dat meerdere malen in dezelfde binnen kleur gezien vandaar maar ik kijk dit zeker na want kan nog veranderd worden.
Bedankt om de commentaar want daardoor ga ik verder zoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan