Hoofdsponsor

1/35 Willy's "Beach Fun" Jeep [DONE]

MrArtex

Well-known member
Registered
Lid geworden
23 jan 2014
Berichten
2.896
Nieuwe doos

attachment.jpg

Een tijd geleden begonnen met een Willy's Jeep maar eerst bekeken als dit project zou lukken of niet. De jeep is in een vergevorderde toestand waaruit blijkt dat het wel eens zou goed gaan deze keer, zonder al te veel blunders (toch geen grote).

Omdat een standaard Willy's Jeep nogal groen en saai is heb ik er een strandversie van gemaakt. Zo ver ben ik momenteel al geraakt.

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom zijn m'n foto's kleiner dan anders? Heb ik een instelling over het hoofd gezien?
 
Leuke insteek voor dit model, iets totaal anders.

Wat de grootte van je foto betreft, ik zie dat ze 375 X 280 pixels is, ik maak de mijne gewoonlijk 800 X xxx groot, dan heb je grotere foto's, denk dat het daar in zit.
 
Bedankt Erik71.

Die foto's zal ik eens rustig moeten bekijken want ik raak er niet wijs uit.

De jeep is bijna klaar, nog een paar onderdelen die aan het drogen zijn.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Misschien zou een strandjeep dikkere banden en een rolkooi hebben, maar het ziet er zeker een schattig karretje uit!
 
Het is in ieder geval toch geslaagd om eens een Willy's te bouwen die niet de militair look heeft. fijn gedaan.
 
Nu nog een mooi strandje met wit zand ,heerlijk , ik vind hem ook mooi
Marc
 
Waarom zie ik m'n eigen foto's niet meer? Doe ik iets verkeerd of is er iets anders gaande?

Bedankt voor de mooie reacties.

Dikkere banden en een rolkooi zou inderdaad beter passen bij een strandjeep maar bij gebrek aan extra onderdelen heb ik deze niet toegevoegd. Het is een lowbudget strandjeep geworden. Ook wilde ik eens bouwen zonder teveel naar de "wetten en regels" van de modelbouw te kijken. De verflaag bvb is verre van perfect en ook de decal is niet zoals het zou moeten.

Ergens moet ik een compromis vinden. Bouwen "zoals het moet" is voor mij totaal geen fun, het huidige niveau van de modelbouw is veel te hoog en dat kan ik niet aan. Bouwen "zoals ik het wil" is meer fun maar dat is dan weer inboeten aan kwaliteit wat natuurlijk ook gevolgen heeft.
 
ik zie 4 foto's staan over het hele topic
 
Er moeten inderdaad 4 foto's staan maar zelf zie ik er geen enkele. Bij "topic bewerken" is de code wel te zien maar in de post de foto zelf niet. Vanavond eens op zoek gaan waar het fout loopt.
 
Bouwen "zoals ik het wil" is meer fun maar dat is dan weer inboeten aan kwaliteit

Sorry maar dat snap ik niet? Maar volgens mij maakt het niets uit wat je bouw wat kwaliteit betreft, en om een beetje duidelijk te maken heb ik het niet over super gedetailleerde en afgewerkte modellen.
 
Ziet er mooi uit, misschien een surfplank toevoegen, niks hi-tech, gewoon uit dik karton, stuk plastic, ....
 
en een paar knappe en lekker gebruinde babes en binken errondom misschien ? :eek:)
doet mij denken aan den ouwe CHiPS serie ..... vroemmm vroemmmmm californiaaaaaaaa
 
Klaar.

Een ondergrond zal nog gemaakt worden in de lijn van de Back to Basics als tussendoortje en een surfplank zou er zeker goed bij passen. Figuren daarentegen zullen echter afbreuk doen aan het geheel (en het is al geen pronkstuk geworden).

attachment.jpg

attachment.jpg

Evaluatie:

Is het een mooie auto geworden? Nee, helemaal niet. Veel fouten in de verf en hier en daar fouten door teveel lijm maar ja, steeds weer herbeginnen om de fouten er uit te halen zuigt alle fun uit het bouwen waardoor alles dan aan de kant vliegt. Daarom ga ik voor afwerken in plaats van hoge kwaliteit, allebei is niet mogelijk gebleken. Misschien is het voor sommigen onbegrijpelijk maar na veel nadenken is m'n besluit dat ik veel moet toegeven op gebied van kwaliteit om iets te kunnen afwerken.

Was het leuk om te doen? Ja, want ik kon helemaal m'n zin doen zonder de ongeschreven wetten en regels te moeten volgen. Geen strakke laklaag bvb, maar gewoon een leuk kleurtje zoals ik het zou willen.

Er was vrijheid wat me tot een bedenking brengt. Misschien zullen niet veel mensen me begrijpen maar het komt er op neer dat ik op die manier iets van mezelf heb gemaakt terwijl een topstuk dat ik 20 keer opnieuw heb gedaan niet van mezelf zou zijn maar een streven naar perfectie en een kopie van het origineel of andere topstukken.
 
Alain er zijn toch geen wetten , wie zegt dat ? Gij alleen zegt dat er zal niemand maar ook niemand u iets verplichten te doen
Natuurlijk als je het goed wil doen dat is wat anders , als jij b.v. een auto kan schilderen met een stukje keukenrol en dat ziet er goed uit zal niemand er iets van zeggen integendeel misschien wel van dat zou ik ook wel willen kunnen
Maar jij er plezier in beleeft waarom moet het dan perfect zijn ? In godsnaam besef dat nu eens , het is van u persoonlijk en andere mensen hebben zelfs het recht niet om het af te breken
Als jij graag roze ziet met groene bollen aan wie is het dan om u te zeggen bah das lelijk
Wat heb jij toch met die " topstukken "
Het gaat hier om puur amusement he , bij mij ligt het nu iets anders ik werk voor iemand maar dan kan ik niet afkomen met ja ik had geen goede borstel ik heb hem dan maar met wat keukenrol geschilderd dat kan ik in dit geval niet maken , voor mezelf daar doe ik mee wat ik wil versta je ?
Ge zijt goed bezig maar je stopt na een tijdje waarom dat vragen we ons hier allemaal af
Makker doe rustig verder met wat je aan het doen bent het zal zich zelf verbeteren maar laat u niet beinvloeden
grt
Marc
 
ik ben blij dat het eindelijk stilletjesaan aan het doordringen is dat je ook plezier kan hebben als je gewoon je goesting bouwt en niet voor 'wedstrijd' gaat streven ;)
 
Kan iemand deze bij de afgewerkte projecten plaatsen? Het gebeurt niet veel dat ik iets kan afwerken dus lijkt het me leuk om dat dan ook als "Done" te zien staan.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan