Hoofdsponsor

1/250 Hr. Ms. van Galen schaal 1:250 [WIP]

the--mouse

Administrator / V.I.P
Administrator
Lid geworden
15 mrt 2010
Berichten
5.655
Een nieuw schip op de papieren werf : Hr. Ms. van Galen schaal 1:250

Dit schip ga ik wel een verslag van bijhouden maar ik ga het niet zelf bouwen.....nou ja....Even uitleggen dus.

Op dit schip heeft een oom van mij gevaren. Mijn neef vond bij mij op een beurs dit schip en wilde dit graag gaan bouwen omdat zijn vader daarop gevaren heeft.
Alleen heeft hij helemaal geen ervaring met papiermodelbouw. Ik heb dus met hem afgesproken dat hij die bij mij op mijn hobbykamer komt bouwen.
Hij gaat bouwen en ik ga hem begeleiden en voorzien van tips en.....waarschijnlijk een beetje meebouwen dus :sleep:
Aanstaande woensdag gaan we van start :D

Het gaat om een oude uitgave van Scaldis:
Dnp3RuA.jpg

r2m5yXK.jpg

Wat gegevens:

van Galen D803
Waterverplaatsing: 1.700 ton
Afmetingen: 108.70 x 10.90 x 3.70 meter
Op stapel: 10-07-39
Te water: 17-04-41
In dienst KM: 11-02-42
Naamsein: D 803 / ex J 3 / ex JT 3 / ex NOBLE / G 84
Van sterkte afgevoerd: 10-56
Verkocht sloop: 08-02-57 / F. Rijsdijk, Hendrik Ido Ambacht

En ik heb deze zelf ook nog in mijn stock liggen dus misschien bouwen we er wel 2 gelijk, we gaan wel zien ;)

Fred
 
Laatst bewerkt:
Allee Fred al met volk aan het bouwen
Suc6
Marc
 
Heel veel succes, Tot mijn schande moet ik vertellen dat ik het schip niet ken maar wel de sloopwerf
 
Alvast succes en veel plezier Fred :)
 
Als ik het goed begrijp was dit oorspronkelijk Nederlands schip hoofdzakelijk in dienst van de Kriegsmarine en heeft het de oorlog overleefd om slechts 11 jaar in Nederlandse dienst gevaren te hebben? Tenzij Noble terugslaat op Britse dienst in de Royal Navy.
Mooi eerbetoon aan de vader van je neef.
 
succes met de begeleiding en het helpen van de bouw.
 
Veel succes ga ook werk aan zijn
 
Als ik het goed begrijp was dit oorspronkelijk Nederlands schip hoofdzakelijk in dienst van de Kriegsmarine en heeft het de oorlog overleefd om slechts 11 jaar in Nederlandse dienst gevaren te hebben? Tenzij Noble terugslaat op Britse dienst in de Royal Navy.
Mooi eerbetoon aan de vader van je neef.

Erwin,

Deze is in 1941 te water gelaten als Nobel in Engeland en slechts 8 maanden later in dienst gekomen van Nederland.
Daar heeft ze gevaren tot 1956.

Fred
 
Bedankt Fred, ik had KM gelezen als Kriegsmarine maar moest dus Koninklijke Marine zijn vanwaar mijn vraag.
 
Vanavond een start gemaakt met dit schip en jawel....het wordt een duo built :P:P

Ik ga steeds een stapje voor Eric, mijn neef, werken zodat ik kan laten zien wat hij moet doen.
(En ik mag geen lelijke dingen over hem schrijven want hij wil ook op het forum komen kijken :dry: )

Dus zijn we begonnen om het boek uit elkaar te halen:
fCkF7mi.jpg

En dan maar de eerste delen gaan snijden:
XVtQjZy.jpg

Kijk, lekker samen bouwen:
zGDm0TB.jpg

Bij mij staan de spanten en Eric heeft alles nu uitgesneden om dit volgende week in elkaar te gaan zetten:
sS0e1xT.jpg

We zijn vertrokken :D:D

Fred
 
Hey Fred ge komt toch nog terug he ? ;)
Tof zo met twee man veel prettiger dan alleen nu kan je af en toe een babbeltje slaan
 
Daar is er ook oneindig veel werk aan
 
En dit allemaal in die nieuwe kamer, die kwam ook juist op tijd!
 
Als ze dan beide nog van dezelfde muziek houden !!! ik hoorde dat Fred zich kan uitleven met hevige muziek tijdens het bouwen,wel een fijne kans om samen een leuke tijd door te brengen.
 
Toffe foto en gemakkelijk om leermeester bij de hand te hebben grt.
 
Hopelijk drinkt je neef ook bruine Leffe.......:D:D:D
 
Niet te veel Leffe dan, want dan wordt er gegarandeerd verkeerd gesneden.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan