Hoofdsponsor

1/48 Bristol Beaufighter TF. Mk.X [DONE]

Hola,

Iets wat elke modelbouwer wel eens meemaakt en dan na de bijhorende vloeken, wat doen we daar nu mee.

Ik zou toch wat herstellingen proberen want je hebt gelijk als je zegt dat er hier en daar wat verf loskwam maar dat lijkt mij wel een beetje te veel van het goede.
De invasie strepen zijn pas aangebracht in 1944 zoals je wel zal weten, dus minder dan een jaar voor het einde van de oorlog.
Lijkt mij dus niet echt mogelijk om zoveel slijtage te hebben op deze tijdspanne.


Grtz.

Luc8)
 
inderdaad Luc , te veel is te veel , ik ga die zwarte streep '(decal) herstellen met spuitwerk .
groetjes
Sabre
 
De herstellingen aan het schilderswerk zijn ondertussen uitgevoerd , gevolgd door het verder zetten van de veroudering , verwering , enz, van het toestel . De bijkomende nog af te bouwen onderdelen worden vervolgens aangepakt , afzonderlijk afgebouwd en na schildering aan het vliegtuig toegevoegd . We spreken hier over het onderstel, de motoren , propellers , canopy's en niet te vergeten de bewapening. Eenmaal alles samengebouwd is het volledige vliegtuig voorzien van een laagje satin, plaatselijk matte vernis . Voor het bevestigen van de canopy's op de cockpit en geschutskoepel heb ik gebruik gemaakt van Kristal Clear van Microscale , volledig onzichtbaar na uitharding.
Met deze is dit project ten einde met toch een min of meer bevredigend resultaat. Het is alleszins een mooi model dat zeker mag gezien worden al vraag ik mij af of die verwering zo een toestel echt mooier maakt ? Misschien is dat "echter" maar niet mooier . Op wedstrijdtafels bij de beurzen die ik bezoek zie ik weinig "vuile" vliegtuigen, vandaar mijn bedenking
groetjes , Sabre

het onderstel
attachment.jpg

attachment.jpg

de motoren

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De bewapening , torpedo , Machinegeweer in geschutskoepel , acht rockets, vier kanonnen onder de neus of machinegeweren in de vleugels

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Groetjes
Sabre
 
Uiteindelijk toch knap werk vind ik. Als ik jullie allemaal zo zie doen .... zakt de moed wel in mijn schoenen
 
Camo vind ikgoed gelukt, de chipping lijkt me behoorlijk zwaar, en soms een beetje raar. Net zoals bij tanks gaan deze hoofdzakelijk voorkomen op uitstekende plaatsen, rond afneembare toegangsluiken enz... maar het is ook gemakkelijker gezegd dan gedaan, dus in die zin... petje af

Uiteindelijk toch knap werk vind ik. Als ik jullie allemaal zo zie doen .... zakt de moed wel in mijn schoenen

zoals steeds geldt de regel, als je niet probeert heb je niks, maar als je na 1 keer besluit dat het niks voor jou is, geef je te snel op.
 
ja , de chipping is inderdaad niet al te best gelukt. Dat stapje te ver, te veel is vlug gezet en men kan nog moeilijk terug.
Hier volgen de foto's van het afgewerkt project bij daglicht

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Sabre
 
Ziet er zeker niet slecht uit,

Maar zoals reeds gezegd hier, de chipping is wat 'overdone'
Ik begin daar steeds met een bang hartje aan want de lijn tussen aanvaardbaar en teveel is heel dun:O
De camo en invasiestrepen zijn mooi gelukt.

Grtz.

Luc8)
 
Hey,

Inderdaad, een knap toestel geworden, wel een groot beest zo te zien, hopelijk heb je plaats genoeg om zulke ‘beesten’ te zetten....;)
 
Had ge naft genoeg ( kerosene ) om zo lang in de lucht te blijven , grapje
Wel toffe beelden in de lucht goed gevonden
Knappe build over de verwering ga ik me niet uitspreken omdat ik daar niet genoeg over ken
Voor mij 100% geslaagd proficiat
Marc
 
Mijn kennis in deze materie is niet geweldig maar persoonlijk vind ik het zeer knap dit resultaat.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan