Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/48 F-4c 64-0776 (lt.col Titus) 366 TFW the gunfighters [wip] - Pagina 3
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 31 t/m 42 van 42

Discussie: F-4c 64-0776 (lt.col Titus) 366 TFW the gunfighters [wip]

Standaard

Blijft imposant die vliegtuigen.

Standaard

Dank Beyond en Pascal

6. Painting
    Begonnen met het airbrushen van de onderzijde. Ik gebruik hiervoor de ‘over light gray, fs36622 van MIG. Ik heb veel gelezen over de juiste kleur en deze moet redelijk in de buurt van de werkelijke kleur komen.

Ik airbrush het model via de black basin. Ondergrond zwart, dan vervolgens de kleur rustig opbouwen. Eerst met 3:1 thinner/verf de 1e laag aangebracht, sommige delen meer aangezet dan de anderen om later kleur/nuance verschil te krijgen.

Dan komt het aan op geduld en tijd….. de basis en het nog zichtbare zwart inblenden tot een geheel. Dit doe ik met 6:1 thinner/verf in meerdere lagen. Na 5/6 laagjes ziet het er dan zo uit

Eind resultaat na pak hem beet 12 laagjes…(foto is wat overbelicht, was al wat donker in de kamer, ga morgen een betere foto maken, resultaat is niet echt goed te zien.)

Bouwtijd: 2uur
    Totaal: 32,5 uur

Standaard

Zoals beloofd de iets betere foto’s

De wheelbays van details voorzien, verwering komt later.

En het wapentuig dat er onder komt gemaakt

Bouwtijd: 3 uur
    Totaal: 35,5 uur

Standaard

Heb onlangs over die techniek gelezen en kan mij niet van de indruk ontdoen dat het heel veel werk is voor een, in mijn ogen, bedenkelijk resultaat. Ik zie wel degelijk het effect op je laatste foto's maar heb tevens de indruk dat er precies een laagje te veel op ligt.
    Zal ook wel beter uitkomen op vliegtuigen in grotere schaal dan 1/72.
    Slechts mijn gedacht he.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erwin Bekijk bericht
    Heb onlangs over die techniek gelezen en kan mij niet van de indruk ontdoen dat het heel veel werk is voor een, in mijn ogen, bedenkelijk resultaat. Ik zie wel degelijk het effect op je laatste foto's maar heb tevens de indruk dat er precies een laagje te veel op ligt.
    Zal ook wel beter uitkomen op vliegtuigen in grotere schaal dan 1/72.
    Slechts mijn gedacht he.
    hoi Erwin

qua tijd valt het reuze mee, ik gebruik vallejo en dat droogt bijna meteen als het op het model komt. Ik krijg het resultaat niet goed op de fot, omdat de kleur wit is en het al snel overbelicht raakt. Ik ben wel een fan van de techniek geworden na mijn corsair en ook bij dit model gaat het goed, je krijgt subtiele nuances die een echte kist ook heeft. In het echt springen de panellines er ook nooit uit maar zit er wel kleurverschil over de panelen.

Verder ook de air brakes (volgens mij zijn ze dat) gemonteerd. Ik heb er nog een decal van een oude kit opgeplakt (deze kit voorzag er in ieder geval niet in).

Dan is de romp gereed voor de camo, eerst de onderzijde afplakken en inpakken en dan als eerste de Tan kleur erop gezet.

Bouwtijd: 3 uur
    Totaal: 38.5 uur

Standaard

Spuiten
    Hallo allemaal.
    Afgelopen week in drie keer de SEA camo erop gezet. Ik ben begonnen met de Tan kleur (bruin)

en heb vervolgens deze afgeplakt in de juiste camo vorm.

Echter toen ik de tweede kleur, dark green, erop gezet heb, heb ik even gekeken hoe het er uit zag. Waar ik al bang voor was gebeurde dan ook, de overgang tussen de beide kleuren was veel te scherp.

Alles plakband eraf gehaald en de rand tussen donkergroen en bruin met de hand gespoten om een fade effect te krijgen. Vervolgens maar de stoute schoenen aan getrokken en de licht groene kleur uit de losse pols er op gespoten.
    Nog wat nabewerken hier en daar waar er teveel overspray was, mar dan is dit het resultaat.

Het achterste gedeelte is gespoten in aluminium echter dit springt er wel heel erg uit.

Hier mar vast wat aan gedaan om het wat doffer en realistischer uit te laten zien, bewerkt met medium gunship grey gaf een mooi resultaat.

Foto is ietwat overbelicht

Standaard

De staartvinnen

Het model is vanmiddag is de gloss vernis gezet en morgen kunnen we beginnen met het plakken van de decals.
    Daarna zal er nog verwering aangebracht worden (minimaal hoop ik)

Bouwtijd: 8 uur
    Totaal: 46,5
    Grtz
    Ed
    Laatst gewijzigd door edwin1269; 21-11-18 om 10:10

Standaard

Zo op het eerste gezicht ziet er dat toch goed uit. Vermits het een SEA camo is zal dat wel vlug verbleekt zijn in die zon en zal je nog kunnen verweren naar hartelust.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Al een zeer mooi resultaat,vooral het aluminium,heb je keurig opgelost om het een zachtere look te geven..!!

Grtz yves,
    They shall grow not old, as we that are left grow old:
    Age shall not weary them, nor the years condemn.
    At the going down of the sun and in the morning
    We will remember them....

Standaard

Knappe schilder- / spuitwerken.

Om een zachte overgang tussen kleuren te krijgen, is dit een mogelijke manier :

Neem blu tack (of poster buddies, pritt buddies), knip uit papier het camo-patroon, kleef de stukjes papier met de blu tack op het model. Zorg ervoor dat het papier een paar millimeters van het model blijft. Spuit de verf zo loodrecht mogelijk tov het papier en ge krijgt een zachte overgang tussen de kleuren.

Standaard

Thanx allemaal voor de commentaren en tips

dat van de klei / blue tack ken ik en heb ik bij mijn corsair wel gebruikt, maar hier waren de rondingen en hoeken dusdanig dat ik de blue tack niet mooi gepositioneerd kreeg, vandaar dat ik maar uit de losse pols heb gespoten.

Grtz Ed

Standaard

Decals
    Vanmiddag aan het plakken geweest, inclusief de bewapening (wat een werk)

De bommen en sidewinders

Bouwtijd: 4 uur
    Totaal: 50,5 uur

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten