Hoofdsponsor

1/87 Indian Creek [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aan referentiemateriaal geen gebrek. Heb een folder vol foto's.

Deze vind ik alleszins ook heel geslaagd...

the_chief.jpg
 
De rotsen in die streek in de US zijn gelaagd en vertonen verschillende tinten oranje, geel,bruin...
Ik heb ooit een vignette gemaakt met een trapper die voor zo’n rots zit:

attachment.jpg

Hier ook nog een mooi voorbeeld:
https://goo.gl/images/6KamJx

Dus gewoon de lagen verven in de gewenste kleuren. Vervolgens washes aanbrengen om detail en diepte te laten uitkomen. Vervolgens een drybrush in de verschillende kleuren, en evt een toon lichter dan de grondkleur.

Succes,

Dirk
 
zoals hier van mijn trip naar death valley
ook duidelijke kleurpatronen in rotsen

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Gonsken gij zijt nen gelukzak prachtige beelden
Marc
 
ziet er al zeer goed uit en volg mee.
 
Allez, ben eindelijk aan het experimenteren gegaan met verf op dit diorama. Al wat meer basiskleuren aangebracht.
Op de foto's komen die zeer sterk over, maar dat heeft met de flits te maken.
Voorlopig ook alleen maar een setje acrylverf met standaard kleuren. Ik ga dit weekend eens shoppen naar meer aarde/steen achtige kleuren.
De rotsen zelf gaan de goei richting uit. De talud valt ook mee. Het zanderige op de grond valt me momenteel zeer tegen; da's te geel uitgevallen.

31798015128_ba59e8d79b_c.jpg

31798015588_dbb73da8e6_c.jpg

31798014788_1db854871c_c.jpg
 
Inderdaad de kleuren ogen op foto redelijk onnatuurlijk , spijtig kan ik hier geen goede raad geven
Komt wel ok
Marc
 
Een nieuw tussentijds resultaat. De rotsen beginnen meer op rotsen te lijken. Ook de talud en de zanderige vlakte onderaan beginnen stilaan naar mijn goesting te worden. Morgen nog wat verder doen met washes.
Op de foto's lijken bepaalde stukken nogal geel; in het echt zijn die eerder donker beige. Morgen eens een foto buiten in daglicht maken.

Vandaag ook een eerste keer geëxperimenteerd met het weatheren van een diecast auto. De pickup ziet er al wat meer gebruikt uit. Die vind ik persoonlijk goed geslaagd.

45701570791_acd371aa73_c.jpg

45650783482_863c12b688_c.jpg

45701570241_f39ae06da0_c.jpg

45650784422_dd74d0d4d3_c.jpg
 
Heb ook de indruk dat de kleuren meer passen nu, zeker wat de rotsmuur betreft.
De weathering van de auto is al een verbetering maar in die gebieden mag hij mijns inziens veel meer stofferig zijn, zeker aan de onderzijde.
 
Vandaag opnieuw verder gewerkt aan mijn diorama. Wat verven betreft (washes & dry brushing) ga ik het hier bij houden. Dit is voorlopig het beste wat ik kan. Alleszins veel bijgeleerd. De kleuren zijn zoals ik ze wou. De rotsen vind ik goed geslaagd. Het platte gedeelte ondertussen ook. De talud kon beter, maar ik vrees om mijn structuur helemaal te gaan verliezen als ik er nog laagjes verf opzet.

Maar de talud ga ik nog inkleden met enkele planten (her en der struikjes). Dus daar komt nog meer leven in. Verder nog proberen met wat poeder (weathering poeder / krijt) iets meer structuur er terug in te brengen.

De auto ga ik ook nog verder weatheren. Die mag inderdaad aan de onderzijde nog wel wat moddervlekken hebben. De wielen zijn ook nog te proper.

Naast de struikjes zou er ook nog wat beperkt gras moeten bijkomen, vooral bovenop de rotsen zie ik dat op referentiefoto's wel. Het gras heb ik al, maar daar moet ik eerst nog zo'n static grass applicator voor hebben. Die ga ik eerst zelf bouwen. Deze week naar de electronicawinkel voor een anionen generator; de rest van de onderdelen heb ik liggen.

45669750842_c1821f9db6_c.jpg

43902955750_1ef2dc1350_c.jpg

44806450785_9fe1131fe7_c.jpg
 
Ziet er al stukken beter uit , een tipje als je een stukje dampkap filter neemt en trekt het uit naar alle kanten en maak er voorzichtig een luchtig bolletje van en je kan dat mooi in kleuren heb je een " tumble weed " die kan je dan her en der neer leggen
Marc
 
Ziet er zeer goed uit.
 
De rotsen zien er inderdaad overtuigend uit.

Ik heb wel interesse in een bouwbeschrijving over die static grass applicator :8
Misschien een SBS in een How to ??? :ph34r:
 
De rotsen zien er inderdaad overtuigend uit.

Ik heb wel interesse in een bouwbeschrijving over die static grass applicator :8
Misschien een SBS in een How to ??? :ph34r:

Thx. Ik wil best een howto maken hiervan. Ik ga me ook baseren op YouTube filmpjes hoor; ga het wiel niet opnieuw uitvinden... ;)
Wat bedoel je met "SBS" eigenlijk?
 
Thx. Ik wil best een howto maken hiervan. Ik ga me ook baseren op YouTube filmpjes hoor; ga het wiel niet opnieuw uitvinden... ;)
Wat bedoel je met "SBS" eigenlijk?

SBS (Step by step) ;)
Tof dat je dit wil doen, zo kunnen we er allemaal van genieten ;)
 
Cool, ziet er vuil uit..
Wel zorgen dat er op je ondergrond hetzelfde kleur/materiaal gebruikt wordt als op je voertuig.
Op die manier gaan deze beter blenden... ;)
 
Mooie verbeteringen wat het boeiend om volgen maakt.
 
De eerste klimmers zijn gearriveerd op mijn diorama. Hun veiligheidstouw gebruiken ze nog niet zoals het hoort. Daar ga ik ze nog even moeten mee helpen.

46972970871_6b8b4db258_c.jpg
 
Had je de dames niet even beter op de foto kunnen zetten, voordat je ze aan de berg hing? Maar ziet er mooi uit
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan