Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
"In Honour"[wip] - Pagina 6
Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 23456
Weergegeven resultaten: 76 t/m 82 van 82

Discussie: "In Honour"[wip]

Standaard

Dank aan de volgers.

@ Beyond: Xavier, de padre's te velde droegen slechts een band rond de nek (ken de juiste benaming niet) over hun uniform als zij de individuele graven gingen groeten en zegenen. Pas bij officiële plechtigheden droegen zij hun gewaad (kazuifel?). Moet zeggen dat Bronco dat wel goed opgelost heeft. Niet alleen is het gewaad mooi in detail maar elke ronde tekening die er op staat is een decal. Zal dus nog leuk worden.

Maar we gaan beetje bij beetje verder met de figuren.
    Ben begonnen aan de eerste 2 uit de Reichs Arbeids Dienst (RAD) doos van MiniArt.
    Ben een beetje teleurgesteld in het plastiek want dit blijkt een soort halfzachte plastiek te zijn die een redelijk lange droogtijd nodig heeft.

Eerst heb ik de man met het houweel aangepakt. Ben vergeten een foto te nemen van de onderdelen (letter A) maar er was redelijk wat opkuis aan, zeker aan het houweel.
    Komt er bij dat de handen gemouleerd zijn alsof er een stok in steekt. Vermits ik het houweel volledig wil gebruiken, diende ik dus de beide handen uit te boren.

Voorlopig staat hij er zo bij.

Hier heb ik een vraag aan de figurinisten: Laat ik het hoofd aan de sprue om te schilderen of ben ik beter af als ik het op het figuur bevestig?
    De Tamiya figuren hebben geen losse hoofden maar deze wel.

De tweede figuur betreft de staande man met de schop (letter B).

Ook hier wat opkuis nodig.
    Raar maar waar: als je naar de tekening op de doos kijkt dan zie je dat de man de schop in de grond duwt met zijn rechter voet. Het figuurtje is echter zo gemaakt dat hij dit doet met de linker voet. Hopelijk staan zijn armen dan niet verkeerd want iemand die links is gebruikt zijn schop anders dan iemands die rechts is.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Erwin, terwijl ik naar de man met de schop kijk, of de houding van armen tov het been verschil uitmaakt. Praktisch gezien, de keren dat ik gespit heb of een kuil gegraven, wisselde bij mij de handen en voeten naar gelang de linker kant of de rechterkant van de kuil. En natuurlijk ook naar de blaarvorming op de handen. De "spitters" die bv tank chauffeur waren, staan nu voor het eerst in hun leven te graven. Ik vermoed niet dat er verzachte blaren zalf voor de handen beschikbaar was
    Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Standaard

Het is daarom beste Aris dat de spitters in hun handen spuwde want blaren krijg je van verbrande huid dus spuwen was het beste je had dan ook een betere grip aan de steel van de schop
    En zalf bestond er in die tijd wel hoor het was een soort wonderzalf ; ik weet er een mooi verhaaltje over maar ik zal jullie het besparen om niet te veel af te wijken he
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Hehe, ja dat spuwen in de handen ken ik ook nog.
    Ik weet dat spitten langs beide kanten gaat maar als rechtshandige verkies ik toch rechts te werken.
    Als ik naar de vorm van de handen kijk dan zal de rechterhand wel bovenaan staan, enkel het been verschilt.

Die wonderzalf, daar kon mijn vader ook over meespreken, die hielp voor alles. Als je handen vol blaren stonden, dan deed je er van die vieze vetband rond waarmee men indertijd grondkabels omwikkelde. Het zou nu geen waar meer zijn.

Standaard

De Amerikanen kregen een primer douche en foutjes werden al bijgewerkt. Benieuwd wat de 2de primer laag zal zeggen.

Duitser 3 is ook gestart; ik noem hem de puttenvuller want hij staat voorovergebogen en schept aarde op. Deze aarde zal hij in het graf werpen om het graf te dichten.
    Het figuurtje komt ook uit de RAD set, onderdelen letter D.

Redelijk wat opkuiswerk aan en de handen moeten uitgeboord worden. Tevens zal de top van de steel moeten afgesneden worden want anders kan die nooit door de handen geschoven worden.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erwin Bekijk bericht
    .....

Redelijk wat opkuiswerk aan en de handen moeten uitgeboord worden. Tevens zal de top van de steel moeten afgesneden worden want anders kan die nooit door de handen geschoven worden.
    Kan je de steel niet doorsnijden ter hoogte van één van de handen, zodat je de steel van beide kanten door de handen kan schuiven?
    Zo hoef je de top niet af te snijden...

Standaard

Heb nu pas het hele topic doorgenomen.Ben wel onder de indruk van de geschiedenis die er achter zit.Ik ben er zeker van dat je dit dio tot prachtig resultaat zal brengen.mijn nieuwsgierigheid is gewekt.
    Marc S

Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 23456

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten